چرا ماشین ظرفشویی من ظرفها را به درستی تمیز نمی شوید؟ راهکار های مهم

شما به ماشین ظرفشویی خود وابسته هستید تا زمان تمیز کردن آشپزخانه را به حداقل برسانید. اگر ماشین ظرفشویی شما به خوبی تمیز نمی شود، نگران نباشید: ممکن است راه حل ساده ای برای راه اندازی مجدد آن وجود داشته باشد. اگر ماشین ظرفشویی شما در حال شستشو نیست، این راهنما را دنبال کنید تا نکات و ایده هایی را دریافت کنید.

 

 

 

 

چرا ماشین ظرفشویی من ظروف را تمیز نمی کند؟

 

 

کثیف یا گرفتگی فیلتر ماشین ظرفشویی

یک فیلتر تمیز برای عملکرد بهینه شستشو ضروری است - اگر تکه‌هایی از مواد غذایی یا باقی مانده‌های دیگر در فیلتر گیر کند، ممکن است ظروفی کمتر از تمیزی داشته باشید.

 

 

فیلتر ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

ابتدا، به دفترچه راهنمای محصول خود برای دستورالعمل‌های حذف فیلتر و تمیز کردن خاص مراجعه کنید، زیرا ممکن است بسته به مدل متفاوت باشد. برای  تمیز کردن فیلتر ، آن را از ته ماشین ظرفشویی بردارید و در آب گرم و صابون قرار دهید. برای تکه‌های چسبنده سرسخت، فیلتر را با یک برس نرم تمیز کنید.

اگر به نظر می رسد ماشین ظرفشویی شما بعد از تمیز کردن فیلتر همچنان گرفتگی دارد،  برای عیب یابی گرفتگی به این راهنما مراجعه کنید .


 

 

 

 

 

مسائل تامین مقدار و دمای آب 

منبع آب یا خطوط آب شما ممکن است مقصر تمیز نکردن ماشین ظرفشویی شما باشد. ظروف ممکن است بدون مقدار و دمای مناسب آب به درستی تمیز نشوند.

 

 

 

منبع آب خود را بررسی کنید و خطوط آب را بشویید

مطمئن شوید که منبع آب باز است. برای اطمینان از اینکه آب گرم از ماشین ظرفشویی شما عبور می کند، حداقل 30 ثانیه آب داغ را در نزدیکترین سینک ظرفشویی قرار دهید.

 

 

 

 

بارگیری و چیدمان نامناسب ظروف 

اگر ظروف به درستی بارگذاری نشده باشند، دسترسی آسان اسپری آب به آنها دشوار است. این می تواند به این معنی باشد که خاک و مواد شوینده به طور موثری شسته نمی شوند. همچنین ممکن است روی برخی از ظروف خود متوجه لک یا خراش شوید.

 

چه باید کرد:

موارد را با دقت بارگیری کنید

ماشین  ظرفشویی با بارگیری مناسب  کمک می کند تا تمیزی مطلوب برای هر مورد تضمین شود. ظروف باید همیشه کثیف به سمت پایین و به سمت داخل به سمت بازوهای اسپری قرار گیرند. اقلام را بیرون بگذارید و از روی هم قرار دادن یا مسدود کردن بازوهای اسپری خودداری کنید تا آب برای تمیز کردن، شستشو و خشک کردن موثر به همه سطوح برسد.

علائم سیاه یا خاکستری روی ظروف شما همچنین می تواند نشان دهد که ظروف خیلی نزدیک به هم قرار گرفته اند. حتماً ظروف و اقلام آلومینیومی را از لیوان و دیگر ظروف دور نگه دارید تا از این علائم جلوگیری کنید.

مقدار یا کیفیت مواد شوینده

استفاده تصادفی بیش از حد از مواد شوینده آسان است، که می تواند باعث جمع شدن بقایای ظروف شود. استفاده نکردن از مواد شوینده نیز می تواند باعث ایجاد رگه و کدر شدن ظروف شیشه ای شود.

 

 

 

چه باید کرد:

از مقدار مناسب مواد شوینده و کمک شستشو استفاده کنید

همیشه فقط از مواد شوینده ظرفشویی اتوماتیک استفاده کنید - مواد شوینده یا صابون های دیگر می توانند بر عملکرد شستشو تأثیر بگذارند یا باعث سرریز کف شوند. یک بسته شوینده یا  قرص شوینده ، مانند این قرص های  افرش ®1 ، معمولا برای بارهای معمولی کافی است. اگر از پودر شوینده استفاده می کنید، با یک قاشق غذاخوری در هر بار شروع کنید و در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. پودر شوینده همچنین می تواند به مرور زمان یا در صورت قرار گرفتن در معرض هوا کارایی خود را از دست بدهد و باعث جمع شدن و عدم حل مناسب آن شود. آن را در مکانی خنک و خشک نگهداری کنید و در صورت لزوم تعویض کنید.

کمک شستشو می تواند به به حداقل رساندن رسوبات معدنی آب سخت کمک کند. برای عملکرد بهینه شستشو و خشک کردن، کمک آبکشی اضافه کنید.

 

فضای داخلی ماشین ظرفشویی کثیف

 

خاک، مواد شوینده و مواد معدنی می تواند در داخل ماشین ظرفشویی شما جمع شود که باعث می شود ظروف کمتر از برق زدن و شفافیت ظروف شما بکاهند.

 

 


به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن فضای داخلی ماشین ظرفشویی، چه از سرکه و جوش شیرین و چه از ماشین ظرفشویی استفاده کنید، آسان است. این  راهنمای گام به گام را دنبال کنید تا  هر 30 روز یکبار ماشین ظرفشویی خود را تمیز کنید.

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش