چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟علل باقی ماندن ذرات اب روی ظروف

 

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟علل باقی ماندن ذرات اب روی ظروف

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟علل باقی ماندن ذرات اب روی ظروف

 

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟

 

 

ماشینهای ظرفشویی در این روزهای شلوغ و زندگی‌های پر از هیاهو، به یکی از لوازم پرکاربرد و مصرفی مدرن تبدیل شده اند که زندگی را مثل دیگر لوازم برای ما راحت‌تر کرده اند.
حضور ماشینهای ظرفشویی در آشپزخانه‌ها باعث شده تا بعد از صرف غذا، دیگر کسی دغدغه شستن ظروف و خشکاندن انرا را نداشته باشد و به سادگی با قرار دادن همه ظروف داخل ماشین ظرفشویی خیال همه از تمیزی ظروف راحت شود.
همین ماشینهای ظرفشویی نیز ممکن است مشکلاتی داشته باشد که ظرو فتان را آن طور که دلتان می‌خواهد برایتان تمیز نکند و باعث ناراحتی و نا رضایتی شما بشود.
مطالبی که در مورد دانستنی های ماشین ظرفشویی  باید بدانید
یکی از این مشکلات خشک نشدن کامل ظرفها در ماشین ظرفشویی هستند که سبب می‌شود ظروف به خصوص ظروف بلور و شیشه‌ای لک دارشوند.
شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟
ما در این صفحه  قرار است دلایل  وجود آمدن این مشکل را در این نوشته با هم بررسی کنیم تا شما بتوانید ظروفی شفاف و درخشان از ماشین ظرفشوییتان بیرون بیاورید، پس با ما تا انتها همراه باشید.

 

دلایل خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی در مطالبی که در مورد دانستنی های ماشین ظرفشویی  باید بدانید
 

تنظیمات برنامه ماشین ظرفشویی
مایع جلادهنده مناسب
خرابی دریچه هوا
خراب بودن المنت حرارتی ماشین ظرفشویی
چیدمان نادرست ظروف در داخل دستگاه
باز نبودن درب دستگاه بعد از اتمام کار
خرابی ترموستات دستگاه

 

چرا ظروف در ماشین ظرفشویی خشک نمی‌شوند؟
یکی از دلایل خشک نشدن ظروف در ماشینهای ظرفشویی می‌تواند دلیل و مشکل فنی باشد که در این صورت کاری از دست شما بر نمی اید و باید با یک تکنسین وارد تماس بگیرید و مشکل را برای او بگویید تا آن را برطرف کند.
اما قبل از این باید به نکات و دلایل زیر توجه کنید، چرا که ممکن است ماشینهای ظرفشویی به لحاظ فنی هیچ مشکلی نداشته باشد و شما بتوانید با چند روش ساده این مشکل را برطرف کنید و ظروف را بعد از شستشو ،خشک و بدون هیچ لکه‌ای تحویل بگیرید.

مایع جلادهنده ماشین ظرفشویی
حضور مایع جلادهنده باعث می‌شود مولکول‌های آب و ظروف پیوند نداشته باشد و آب‌ روی ظرف باقی نماند. از وجود و کافی بودن مایع جلادهنده در مخزن ماشین ظرفشویی خود مطمئن شوید. 
مایع جلادهنده بی‌کیفیت هم ممکن است باعث خشک نشدن ظروف در ماشین ظرفشویی شود.

خرابی دریچه هوا ماشین ظرفشویی
در بسیاری از مدل‌های ماشینهای ظرفشویی یک دریچه هوا وجود دارد که هوا و رطوبت را از محفظه ماشین ظرفشویی تخلیه می‌کند، اگر این دریچه دقیق کار نکند یا خراب باشد، رطوبت اضافی خارج نخواهد شد و ظروف خیس باقی خواهند ماند.

تنظیمات برنامه دستگاه ظرفشویی
ممکن است برنامه‌ای که شما برای شستن ظرفها انتخاب کرده‌اید اصلا قابلیت خشک کردن ظرف را نداشته باشند؛ اغلب ماشین‌های ظرفشویی در برنامه پیش شستشو یا pre-wash و شستشن سریع یا quick wash ظرف‌ها را خشک نخواهند کرد.
پس برای اطلاع درست از برنامه‌هایی که قابلیت خشک کردن دارند، دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی‌تان را یک بار مطالعه کنید و برنامه درست و مناسب را انتخاب کنید.

 

چیدمان نادرست ظروف در دستگاه
یکی دیگر از دلایلی که ممکن است در انتهای شستشو ظرف در ماشین ظرفشویی خشک نشود این است که ظروف را به صورت مناسب داخل دستگاه نچیده‌اید.
ظرف‌ها نباید خیلی به هم چسبیده باشند یا روی هم قرار گیرند؛ این موضوع باعث می‌شود تا آب باقیمانده روی ظرف‌ها کامل خشک نشود و ظرف در ماشین ظرفشویی خشک نشود.

 

خرابی ترموستات ظرفشویی
ترموستات در ماشینهای ظرفشویی نقش دماسنج را بازی می‌کند و اجازه نمی‌دهد تا ماشین ظرفشویی بیش از اندازه داغ شود؛ که اگر این قطعه درست عمل نکند یا خراب شده باشد، سبب خواهد شد تا ماشین ظرفشویی قبل از اینکه ظرف‌ها به طور کامل خشک شود، المنت حرارتی از کار افتاده و پروسه خشک شدن ظرف در ماشین ظرفشویی ناقص بماند.
برای امتحان خرابی ترموستات با کمک از یک مولتی متر می‌توانید این کار را انجام دهید.
البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای تعویض این قطعه نیاز است حتما از یک متخصص کمک بگیرید تا به قطعات دیگر ماشین ظرفشویی تان آسیبی نرسد.
نکات و دلایل مختلفی برای خشک نشدن ظروف در ماشینهای ظرفشویی وجود دارد که بعضی از آن‌ها که در بالا به آن اشاره کردیم را به راحتی می‌توانید خودتان ازمایش کنید و اگر مشکلی وجود داشت آن را برطرف کنید، اما برخی اشکالات فنی دیگر نیاز به حضور کارشناس و تکنسین مجرب دارد تا مشکل و دغدغه شما را برطرف کنند و ظروف خشک و شفاف و براقی داشته باشید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش