علت اینکه قرص ماشین ظرفشویی حل نمی شود چیست ؟باقی ماندن قرص در دستگاه

 

اگر قرص ماشین ظرفشویی شما به درستی حل نشود، ممکن است خسته کننده باشد و ظروف و ماشین ظرفشویی شما را کثیف کند. ممکن است چند دلیل برای این مشکل وجود داشته باشد، از جمله استفاده از نوع نامناسب مواد شوینده، دمای پایین آب، گرفتگی دیسپنسر یا قرص های قدیمی مواد شوینده.

عیب یابی و شناسایی علت مشکل به منظور رفع صحیح آن و اطمینان از عملکرد موثر ماشین ظرفشویی شما بسیار مهم است. خوب، نگران نباشید - ما پاسخ هایی را داریم که برای حل کردن آن غلاف و تمیز کردن آن ظروف در اشپزخانه شما نیاز دارید !


فهرست مطالب


چرا قرص در ماشین ظرفشویی من حل نمی شود؟

 

در اینجا دلایل و راه حل های احتمالی وجود دارد که چرا غلاف های ماشین ظرفشویی شما به درستی حل نمی شوند:


1. نوع نادرست شوینده

مطمئن شوید که از نوع صحیح شوینده برای ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید. برخی از ماشین های ظرفشویی به جای غلاف ، به نوع دیگری از مواد شوینده مانند ژل یا پودر نیاز دارند .

با کلیک روی این مقاله با انواع قرص های مناسب و با کیفیت اشنا شوید


استفاده از نوع نامناسب مواد شوینده در غلاف ماشین ظرفشویی می تواند نتایج فاجعه باری داشته باشد. غلاف های ماشین ظرفشویی یکی از انواع مواد شوینده ظرفشویی هستند که به طور فزاینده ای محبوب هستند، اما اگر با نوع نامناسبی از مواد شوینده استفاده شوند، ممکن است به درستی حل نشوند و باعث ایجاد گرفتگی در ماشین ظرفشویی شما شوند.

اگر مطمئن نیستید که از کدام نوع برای مدل خاص خود استفاده کنید، دستورالعمل های سازنده خود را برای راهنمایی در مورد اینکه کدام یک برای آن مناسب تر است، بررسی کنید.


2. بارگذاری نامناسب

هنگام بارگیری ماشین ظرفشویی، مهم است که مطمئن شوید که غلاف مواد شوینده به درستی در ماشین قرار داده شده است. اگر نه، ممکن است با یک مشکل خسته کننده مواجه شوید: غلاف ماشین ظرفشویی شما در حال حل شدن نیست.

بارگیری نادرست غلاف می تواند باعث گیرکردن آن بین ظروف و سایر اقلام یا گیرکردن آن در کناره وان لباسشویی شود. این کار از تماس آب با همه طرف غلاف مواد شوینده جلوگیری می کند و از حل شدن کامل آن و باقی ماندن بقایای ظروف یا لیوان ها پس از اتمام شستشو جلوگیری می کند.


3. پوشش های قدیمی مواد شوینده

 

اخیراً بسیاری از مصرف‌کنندگان متوجه شده‌اند که غلاف‌های قدیمی‌تر مواد شوینده آنها باعث خرابی ماشین ظرفشویی آنها می‌شود. در برخی موارد، این غلاف ها آنطور که باید به سرعت حل نمی شوند و می توانند روی ظروف و داخل خود ماشین ظرفشویی باقی بمانند.

این مشکل با توجه به اینکه بسیاری از خانوارها از غلاف هایی با برندهای مختلف استفاده می کنند که در سال ها یا حتی دهه های قبل تولید شده اند، در حال گسترش است.

متأسفانه، این غلاف های قدیمی ممکن است در تمیز کردن ظروف کمتر از نسخه های جدیدتر که حاوی مواد بهبود یافته یا ترکیبات تخصصی طراحی شده برای تجزیه سریعتر در آب هستند، مؤثر باشند. علاوه بر این، برخی از این غلاف های قدیمی مواد شوینده ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که ثابت شده است در صورت بلعیده شدن یا قرار گرفتن در معرض پوست برای مدت طولانی مضر هستند.


4. آب سخت

آب سخت می تواند باعث شود که غلاف ماشین ظرفشویی به درستی حل نشود و روی ظروف باقی بماند. آب سخت توسط کلسیم و منیزیم ایجاد می شود که دو ماده معدنی هستند که به طور طبیعی در بیشتر منابع آبی وجود دارند.

هنگامی که این مواد با قرص ترکیب میشوند ، میزان کف تولید شده را کاهش می دهد. علاوه بر این، ترکیبات نامحلول کلسیم و منیزیم یک لایه روی سطح ظروف تشکیل می دهند که منجر به حل نشدن مناسب غلاف ماشین ظرفشویی می شود.


 

5. چسبیدن پوشش و مواد روی باقیمانده مواد شوینده

 

بقایای مواد شوینده ممکن است پس از چندین بار شستشو به دلیل شستشوی نادرست باقی مانده مواد شوینده قدیمی از ظروف قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی رخ دهد. سپس این تجمع در حین بارگیری به غلاف ماشین ظرفشویی منتقل می شود و باعث می شود که به درستی حل نشود.

برای جلوگیری از این مشکل و اطمینان از اینکه غلاف ماشین ظرفشویی شما هر بار به درستی حل می شود، مطمئن شوید که تمام اقلام شما قبل از قرار دادن آنها در ماشین کاملاً آبکشی شده اند.


وقتی غلاف ماشین ظرفشویی شما حل نمی شود چه می کنید؟

 

اگر به نظر می رسد غلاف ماشین ظرفشویی شما به درستی حل نمی شود، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. قبل از انجام هر گونه اقدامات بعدی، حتما دستورالعمل های سازنده را بخوانید و در صورت لزوم دستورالعمل آنها را دنبال کنید.

اگر غلاف ماشین ظرفشویی شما به درستی حل نمی شود، در اینجا چند چیز وجود دارد که می توانید امتحان


کنید:

1. مطمئن شوید که از نوع صحیح شوینده برای ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید.

هنگامی که صحبت از استفاده از نوع صحیح شوینده برای ماشین ظرفشویی شما می شود، بسیاری از مردم از این موضوع که انواع مختلف مواد شوینده نیاز به درمان متفاوتی دارند، بی اطلاع هستند. در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که همه مواد شوینده کار را انجام می دهند، همیشه اینطور نیست. به عنوان مثال، اگر سعی می کنید از یک غلاف ماشین ظرفشویی استفاده کنید و به درستی حل نمی شود، این می تواند منجر به جمع شدن بقایای داخل ماشین ظرفشویی شما و نتایج ضعیف در تمیز کردن شود.

برای اطمینان از اینکه از نوع مناسبی از مواد شوینده برای ماشین ظرفشویی خود استفاده می کنید، بررسی کنید که چه نوع شوینده ای از پس آن بر می آید و هنگام افزودن آن به دستگاه، از دستورالعمل های سازنده پیروی کنید. مهم است که هرگز زیاد یا کم استفاده نکنید زیرا این روی تمیزی ظروف شما تأثیر می گذارد.


2. دمای آب را بررسی کنید .

اگر در حل شدن غلاف ماشین ظرفشویی خود مشکل دارید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که دمای آب را بررسی کنید. خیلی سرد است و مواد شوینده شما به درستی حل نمی شود. بیشتر غلاف ها طوری طراحی شده اند که در دمایی بین 120 تا 140 درجه فارنهایت حل شوند، بنابراین قبل از هر چیز مطمئن شوید که این همان چیزی است که با آن کار می کنید.

برای تست دمای آب، یک دماسنج بردارید و آن را مستقیماً در وان ماشین ظرفشویی قرار دهید تا ظروف در آن قرار بگیرند. اگر دمای آن زیر 120 درجه فارنهایت باشد، آب شما خیلی سرد است. می توانید حدود 5 دقیقه یک چرخه گرم روی ماشین لباسشویی خود اجرا کنید و سپس قبل از افزودن هر غلاف مواد شوینده، دما را دوباره بررسی کنید.


3. مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی به درستی بارگیری شده است.

ماشین ظرفشویی یک وسیله ضروری در بسیاری از خانواده ها است، اما مهم است که مطمئن شوید که به درستی بارگیری می شوند. یکی از مسائلی که ممکن است پیش بیاید این است که غلاف های ماشین ظرفشویی گاهی به درستی حل نمی شوند و به طور بالقوه روی ظروف باقی می مانند. برای جلوگیری از این مشکل و استفاده حداکثری از ماشین ظرفشویی خود، در اینجا چند نکته برای بارگیری صحیح آن آورده شده است.

ابتدا، قبل از بارگیری، حتماً دستورالعمل‌های مدل خاص خود را بررسی کنید زیرا همه ماشین‌های ظرفشویی به یک شکل با اقلام برخورد نمی‌کنند. اطمینان حاصل کنید که وسایل بزرگ مانند قابلمه و تابه را در پایین دستگاه و وسایل کوچکتر مانند فنجان و ظروف را در بالای آنها قرار دهید. همچنین مهم است که هر ظروفی را باز کنید تا آب در طول یک چرخه به هر کدام برسد.


4. مخزن مواد شوینده ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

برای اینکه دستگاه شما بهینه کار کند، مهم است که به طور منظم مخزن مواد شوینده را تمیز کنید تا مطمئن شوید که زباله و رسوب ندارد.

برای شروع تمیز کردن، ابتدا غلاف باقیمانده مواد شوینده را از ظرف آن در درب ماشین ظرفشویی جدا کنید. سپس از یک پارچه یا اسفنج مرطوب برای پاک کردن سطوح داخلی و خارجی درب دستگاه و همچنین اطراف لبه های آن استفاده کنید.


5. سن غلاف ماشین ظرفشویی را بررسی کنید .

اگر غلاف قدیمی باشد، ممکن است مانند یک غلاف جدیدتر سریع و کامل حل نشود. با گذشت زمان، مواد شوینده شروع به از دست دادن قدرت خود می کنند و در تمیز کردن ظروف کمتر موثر می شوند. بعلاوه، اگر برای مدت طولانی از یک نوع غلاف استفاده کرده اید، ممکن است کارایی خود را در تجزیه ذرات غذا به طور موثر از دست داده باشد.

بنابراین، تغییر دوره ای برندها یا بررسی تاریخ انقضا روی غلاف ها می تواند از حل نشدن درست غلاف های ماشین ظرفشویی جلوگیری کند.

غلاف های مواد شوینده می توانند با گذشت زمان کارایی خود را از دست بدهند، به خصوص اگر در معرض رطوبت بوده باشند. اگر مدت طولانی است که غلاف ها را مصرف کرده اید، سعی کنید از یک دسته تازه استفاده کنید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر.


بهترین مکان برای قرار دادن غلاف ها در ماشین ظرفشویی کجاست؟

 

بهترین مکان برای قرار دادن غلاف ماشین ظرفشویی در ماشین ظرفشویی بستگی به مدل و ساخت ماشین ظرفشویی شما دارد. به طور کلی، اکثر ماشین های ظرفشویی دارای یک تلگراف یا محفظه مشخص برای غلاف های مواد شوینده هستند. این معمولا در بالای ماشین ظرفشویی، نزدیک در قرار دارد. برخی از ماشین‌های ظرفشویی ممکن است دارای یک مخزن مواد شوینده باشند که داخل در تعبیه شده است و غلاف‌ها قبل از شروع به کار ماشین ظرفشویی در این محفظه قرار می‌گیرند.

پیروی از دستورالعمل های سازنده برای مدل خاص ماشین ظرفشویی خود برای اطمینان از قرار گرفتن غلاف ها در محل صحیح بسیار مهم است. اگر مطمئن نیستید که غلاف ها را کجا قرار دهید، می توانید برای اطلاعات بیشتر به دفترچه راهنمای مالک یا وب سایت سازنده مراجعه کنید.


آیا می توانید غلاف ماشین ظرفشویی را در کف ماشین ظرفشویی بیندازید؟

به طور کلی قرار دادن غلاف ماشین ظرفشویی در پایین ماشین ظرفشویی توصیه نمی شود. اکثر ماشین های ظرفشویی دارای یک محفظه یا محفظه مخصوص برای غلاف های مواد شوینده هستند که معمولاً در بالای ماشین ظرفشویی و نزدیک در قرار دارد. هدف از این محفظه این است که مواد شوینده را در زمان مناسب در چرخه شستشو آزاد کند تا بتواند به درستی ظروف را تمیز کند.

اگر غلاف ها را در پایین ماشین ظرفشویی قرار دهید، ممکن است به درستی حل نشوند زیرا با آب تماس ندارند. این می تواند منجر به عملکرد ضعیف تمیز کردن شود و حتی ممکن است بر روی ظروف باقی بماند.


 

آیا مواد شوینده مایع ظرفشویی بهتر از غلاف است؟

 

هم مواد شوینده مایع ماشین ظرفشویی و هم غلاف ها می توانند در تمیز کردن ظروف در ماشین ظرفشویی موثر باشند. انتخاب بین دو نوع شوینده به ترجیحات شخصی شما و نیازهای خاص ماشین ظرفشویی شما بستگی دارد. در اینجا چند فاکتور برای تصمیم گیری بین مایع و غلاف در نظر گرفته شده است:

  1. راحتی: استفاده از غلاف ها راحت تر از مواد شوینده مایع است زیرا نیازی به اندازه گیری یا قاشق اندازه گیری ندارند. به سادگی یک غلاف را در محفظه مشخص شده ماشین ظرفشویی قرار دهید و چرخه را شروع کنید.
  2. دقت : برخی افراد غلاف ها را ترجیح می دهند زیرا احساس می کنند از نظر میزان مواد شوینده استفاده شده دقیق تر هستند. هر غلاف حاوی مقدار خاصی ماده شوینده است، بنابراین لازم نیست نگران اندازه گیری مقدار صحیح آن باشید.
  3. اثربخشی: هم مایع و هم غلاف می‌توانند در تمیز کردن ظروف مؤثر باشند، اما برخی افراد متوجه می‌شوند که یک نوع برای آنها بهتر از دیگری عمل می‌کند. ممکن است ارزش امتحان هر دو نوع را داشته باشد تا ببینید کدامیک برای ماشین ظرفشویی و ظروف شما بهترین کار را دارد.
  4. هزینه : هزینه مایع و غلاف بسته به مارک و اندازه محصول می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، غلاف ها گران تر از مواد شوینده مایع هستند.

در نهایت، انتخاب بین مایع و غلاف به ترجیحات و نیازهای شخصی شما بستگی دارد. ارزش این را دارد که هر دو نوع را امتحان کنید تا ببینید کدام یک برای شما بهتر عمل می کند! 


 

آیا غلاف ماشین ظرفشویی در آب سرد حل می شود؟

غلاف های ماشین ظرفشویی به گونه ای طراحی شده اند که در آب داغ، معمولاً حداقل 120 درجه فارنهایت حل می شوند. آب سرد ممکن است به اندازه کافی گرم نباشد که مواد شوینده را حل کند، که می تواند منجر به عملکرد ضعیف تمیز کردن شود و حتی ممکن است بر روی ظروف باقی بماند.
اگر ماشین ظرفشویی شما آب را به اندازه کافی گرم نمی کند، ممکن است به دلیل عوامل متعددی مانند خرابی آبگرمکن یا مشکل در خود ماشین ظرفشویی باشد. برای اطمینان از اینکه ماشین ظرفشویی شما می تواند آب را به درستی گرم کند، ممکن است نیاز به تشخیص حرفه ای داشته باشید و مشکل را برطرف کنید.
در این بین می توانید از مواد شوینده متفاوتی مانند ژل یا پودر استفاده کنید که ممکن است در آب سرد موثرتر باشد.


 

 

آیا می توانید 2 غلاف را در ماشین ظرفشویی قرار دهید؟

استفاده از دو غلاف ماشین ظرفشویی در یک بار ظرف می تواند خطرناک باشد و توصیه نمی شود. غلاف های ماشین ظرفشویی حاوی مواد شوینده غلیظ، سفید کننده و سایر موادی هستند که برای تمیز کردن کامل ظروف و ظروف شیشه ای طراحی شده اند. پر کردن بیش از حد دستگاه با مواد شوینده می‌تواند باعث سرریز کف‌هایی شود که به سختی جدا می‌شود و می‌تواند به اجزای ماشین ظرفشویی شما آسیب برساند و پس از پایان چرخه شستشو، باقی‌مانده صابون روی ظروف شما باقی بماند.

علاوه بر این، دو غلاف ماشین ظرفشویی به دلیل نوسانات دما در طول چرخه یا به دلیل مقدار بیش از حد مواد شوینده ممکن است در یک بار به طور کامل حل نشوند. این می تواند باعث گرفتگی و عملکرد ضعیف شستشو شود. بهترین راه برای اطمینان از حل شدن مناسب غلاف ماشین ظرفشویی استفاده از یک غلاف در هر بار کامل ظروف است. اگر احساس می کنید که برای اقلام مخصوصاً چرب به مواد شوینده بیشتری نیاز است، به جای آن از نمونه مایع استفاده کنید.


 

چه اتفاقی برای پلاستیک روی غلاف ماشین ظرفشویی می افتد؟

غلاف های ماشین ظرفشویی معمولاً از یک پلاستیک نرم و قابل حل ساخته می شوند که برای شکستن و حل شدن در طول چرخه شستشو طراحی شده است. این پلاستیک معمولاً از ترکیبی از پلی وینیل الکل (PVA) و آب ساخته می شود و طوری طراحی شده است که در تماس با آب حل شود.
هنگامی که غلاف در ماشین ظرفشویی قرار می گیرد، آب پلاستیک را حل می کند و مواد شوینده را آزاد می کند که سپس برای تمیز کردن ظروف استفاده می شود. پس از اتمام چرخه شست و شو، نباید هیچ گونه پلاستیک یا باقیمانده ای در ماشین ظرفشویی یا روی ظروف باقی بماند.


 

آیا می توانید غلاف ماشین ظرفشویی را از وسط نصف کنید؟

به طور کلی توصیه نمی شود غلاف ماشین ظرفشویی را نصف کنید. غلاف های ماشین ظرفشویی برای استفاده به صورت یک واحد طراحی شده اند و نصف کردن آنها می تواند بر عملکرد آنها تأثیر بگذارد. هر غلاف حاوی مقدار مشخصی ماده شوینده است و نصف کردن غلاف ممکن است منجر به استفاده خیلی کم یا بیش از حد از مواد شوینده شود که می تواند منجر به عملکرد ضعیف در تمیز کردن شود و حتی ممکن است بر روی ظروف باقی بماند.
علاوه بر این، بریدن غلاف ها ممکن است باعث نشت یا ریختن مواد شوینده شود که می تواند منجر به آشفتگی در ماشین ظرفشویی شود. بهتر است از غلاف ها همانطور که برای استفاده در نظر گرفته شده است، طبق دستورالعمل سازنده استفاده کنید.


 

آیا غلاف ماشین ظرفشویی را خراب می کند؟

غلاف ماشین ظرفشویی در صورت استفاده صحیح نباید به ماشین ظرفشویی شما آسیب برساند. غلاف های ماشین ظرفشویی برای استفاده در ماشین های ظرفشویی طراحی شده اند و برای حل کردن و تمیز کردن موثر ظروف طراحی شده اند.

با این حال، پیروی از دستورالعمل های سازنده برای استفاده از غلاف ماشین ظرفشویی برای اطمینان از حل شدن مناسب و عدم باقی ماندن آنها بسیار مهم است. همچنین مهم است که به طور منظم از ماشین ظرفشویی خود نگهداری کرده و آن را طبق دستورالعمل سازنده تمیز کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید.


 

 
 

 

خشنود گفت:
عالی بود

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش