چگونه عیوب ماشین لباسشویی سامسونگ را برطرف کنیم؟عیب های متداول لباسشویی سامسونگ چیست ؟

چگونه عیوب ماشین لباسشویی سامسونگ را برطرف کنیم؟عیب های متداول لباسشویی سامسونگ چیست ؟

چگونه عیوب ماشین لباسشویی سامسونگ را برطرف کنیم؟
لباسشویی های تحت برند سامسونگ همیشه به دلیل قیمت پایین، وجود جدیدترین محصولات نوآورانه و همچنین قابلیت اطمینان بالا و قابلیت نگهداری خوب متمایز بوده اند. اما با وجود تمام مزایا، قطعات به مرور زمان فرسوده می شوند و گاهی اوقات نیاز به سرویس ماشین لباسشویی سامسونگ دارند . هر مرکز خدماتی می تواند به راحتی با این کار کنار بیاید. در واقع، از نظر ساختاری، این ماشین لباسشویی به جز کیفیت ساخت و برخی از اجزای ارتقا یافته، تفاوت چندانی با اقوام خود با سایر سازندگان ندارد.
اما همیشه نمی توان منتظر مکانیک بود و یا نزدیکترین کارگاه صدها کیلومتر دورتر است. به هر حال، ماشین لباسشویی اتوماتیک در آپارتمان های شهری و خانه های روستایی استفاده می شود. این نشریه در مورد شایع ترین نقص عملکرد ماشین لباسشویی سامسونگ، کدهای خطای خرابی های رایج و کارهایی که می توانید خودتان در یک مورد انجام دهید بحث می کند.
مشکلات ماشین لباسشویی سامسونگ
مانند همه مشکلات، خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ به طور غیر منتظره رخ می دهد. و ماشین لباسشویی که به تازگی کار کرده است از یک دستیار مفید به یک کابینت فلزی تبدیل می شود. در بیشتر موارد، مشکل به سرعت توسط تکنسین ماهر مرکز خدمات رفع می شود. اما اغلب اوقات خود مالک باید اولین قدم ها را بردارد.
برای سهولت در عیب یابی و سرعت بخشیدن به تعمیرات، در صورت بروز نقص، خود ماشین لباسشویی سامسونگ با نمایش کد خود عیب یابی روی نمایشگر یا نشانگرهای پنل جلویی مدل های بدون نمایشگر، به شما می گوید که خرابی در کجا رخ داده است. تنها رمزگشایی پیام سرویس باقی مانده است. جدولی از خرابی های ماشین لباسشویی سامسونگ در دفترچه راهنمای کاربر، در پورتال اینترنتی سازنده و همچنین سایر منابع وب ارائه شده است.
چه نقص هایی برای ماشین های لباسشویی سامسونگ وجود دارد
قبل از انجام تست‌ها و بررسی‌های متعدد، به دنبال خرابی ماشین لباسشویی سامسونگ در داخل قاب، باید وضعیت قطعات خارجی و وضعیت صحیح کنترل‌ها و همچنین تمیز کردن فیلترها را بررسی کرد.
اگر ماشین لباسشویی سامسونگ دارید، علل خرابی اغلب به شرح زیر است:
 

 
با فشار دادن دکمه ماشین لباسشویی روشن نمی شود. دلیل این رفتار ممکن است عدم وجود برق در پریز (اول بررسی شود)، آسیب به دوشاخه و سیم برق (بررسی شده به صورت بصری یا با تستر)، شکستگی کلید استارت باشد.
دستگاه روشن می شود، اما برنامه ها شروع نمی شوند. مقصر این وضعیت اغلب یک دریچه بارگیری شل بسته، خرابی موتور الکتریکی و مدارهای آن، سوختگی عنصر گرمایش یا کنترل کننده کنترل است.
آب مخزن را پر نمی کند (صدای معمول مایع ورودی شنیده نمی شود). احتمالاً شیر الکترومکانیکی پرکننده، کنترل کننده و سوئیچ فشار از کار افتاده است. اما قبل از هر چیز لازم است توری فیلتر ورودی که در نازل سوپاپ قرار دارد تمیز شود. کافی است دریچه آب را ببندید ، شلنگ انعطاف پذیر را از کنار دستگاه باز کنید ، عنصر مش را با انبردست یا موچین بیرون بکشید و آن را بشویید.
بدون گرمایش در شستشوی سرد خوب کار می کند. لازم است عنصر گرمایش را با یک تستر یا مولتی متر بررسی کنید. گاهی اوقات به دلیل نقص در کنترل کننده کنترل آب گرم نمی شود.
آب از مخزن خارج نمی شود. ابتدا لازم است فیلتر زهکشی را تمیز کرده و از قابل عبور بودن مسیر تخلیه مطمئن شوید و پمپ و ماژول کنترل را بررسی کنید. گاهی اوقات دلیل آن در سنسور فشار (سوئیچ فشار) یا گیرکردن پروانه با جسمی پنهان است.
صدای زمزمه موتور شنیده می شود و طبل بی حرکت می ماند. چنین نقصی در ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند با ورود یک چیز کوچک از مخزن به فضای بین مخزن و درام، خرابی موتور الکتریکی یا پارگی تسمه درایو، نقض بست قرقره ها و همچنین ناخوشایندترین و پرهزینه ترین خرابی - سایش و پارگی بلبرینگ درام.
دستگاه به حالت چرخش نمی رود. اول از همه، باید بررسی کنید که آیا حالت در کنترل پنل غیرفعال است یا خیر. گاهی اوقات دلیل آن عدم وجود تخلیه یا خرابی دکمه اختیاری برای خاموش شدن اجباری این حالت است.
پس از پایان چرخه شستشو، امکان باز کردن درب دریچه وجود ندارد. این وضعیت ممکن است به دلیل خرابی ماژول قفل در یا آسیب مکانیکی دستگیره باشد.
ظاهر آب در زیر لباسشویی. اول از همه، باید مطمئن شوید که آب از دستگاه روی زمین آمده است، اگر چنین است، باید شستشو را متوقف کنید، منبع آب را خاموش کنید و سعی کنید خودتان محل کاهش فشار را پیدا کنید یا با مکانیک تماس بگیرید.
از آنجایی که لباسشویی یک دستگاه پیچیده است، ممکن است نقص های دیگری رخ دهد.
کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ
تقریباً هر وقفه اضطراری برنامه شستشو با نمایشگر روی نمایشگر یا نشانگرهای یک کد سرویس همراه است که نشان می دهد خرابی در کدام گره رخ داده است. تعداد کدهای ممکن بسیار زیاد است، بنابراین ما فقط رایج ترین کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ را ارائه می دهیم و رویدادهایی را که آنها به کاربر سیگنال می دهند شرح می دهیم.
در صورت بروز نقص در سیستم دفع فاضلاب، معمولاً نمادهای 5E (SE)، E2 یا 5C روی صفحه نمایش ظاهر می شوند.
در صورت وجود مشکل در گرم کردن نوشابه در مخزن، کدهای خطای ماشین لباسشویی سامسونگ می تواند به شرح زیر باشد: NE، H1، NE1، H2، NE2، E5، E6 و همچنین HC، HC1 و HC2.
در صورت شل شدن در یا خرابی مکانیزم قفل درب بارگیری، سیستم تشخیص خودکار نویسه‌های ED، DE، DE1، DE2، و DC، DC1، DC2 یا DOOR را نمایش می‌دهد.
دلیل بروز خطاهای 4C، 4E (CHE) و E1 خرابی به دلیل جمع آوری نامناسب آب یا عدم ورود آب به مخزن است.
خرابی یا گرفتگی لوله اندازه گیری سوئیچ فشار با خطاهایی با کدهای 1E (IE)، E7 و 1C (IC) نشان داده می شود.
مشکلات سنسور دما معمولاً منجر به کدهای Ec، tE، tE1، tE2، و tE3 و همچنین tC، tC1، tC2، tC3 و tC4 می شود.
اما نباید به سیستم خودتشخیصی کاملاً اعتماد کنید. الگوریتم کار آن بر اساس حسگرها است. برای تشخیص دقیق، باید کدهای خدمات را با تظاهرات خارجی مقایسه کنید.
عیب یابی
قبل از عیب یابی سامسونگ، ماشین لباسشویی باید برق گرفته و از ارتباطات خارجی جدا شود. از آنجایی که دسترسی به قسمت های داخلی لباسشویی مستلزم جداسازی بدنه و جداسازی برخی از اجزای آن است، اگر تجربه ای در این زمینه ندارید، تعمیر را به مکانیک مرکز خدمات بسپارید.
به دلیل پیچیدگی مدار، نباید تعمیر کنترل کننده کنترل را خود به خود شروع کنید. همچنین بعید است که بتوانید بلبرینگ های درام را تعویض کنید زیرا برای این کار باید کل ماشین لباسشویی و همچنین نیمی از مخزن را جدا کرده و سپس مونتاژ کنید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش