چه ورزشکار باشید و چه ورزشکار نباشید، مطمئناً کفش ورزشی در خانه دارید . استفاده از آنها باعث اجتناب ناپذیر شدن آن می شود. اگرچه تولیدکنندگان شستن زیاد کفش‌های ورزشی را در ماشین لباسشویی توصیه نمی‌کنند، اما توصیه می‌شود در هنگام شستن کفش‌های ورزشی این نکات را رعایت کنید:

توجه!! 

از شستن کفش ها و بوت های کوه نوردی و فعالیت هایی که از پوتین های چرمی و سنگین استفاده میکنند برای شستشو در ماشین لباسشویی جدا خودداری نمایید چرا که در کنار اسیب جدی به کفشها ،اسیب غیر قابل جبراانی به دستگاه وارد میشود

نکاتی برای شستن گام به گام کفش های ورزشی

  1. در صورت امکان توری ها و کفی ها را بردارید . این کار از شل شدن یا گره خوردن این قطعات در شستشو جلوگیری می کند.
  2. سعی کنید کثیفی های جاسازی شده را پاک کنید. فقط کثیفی را که نمی توانید به طور کامل از روی کفش پاک کنید، بگذارید تا شستن آن تا حد امکان آسان شود.
  3. کفش های خود را در کیف مخصوص شستن وسایل ظریف قرار دهید.
  4. یک برنامه شستشوی کوتاه بدون چرخش انتخاب کنید. هر چه کفش ها کمتر در ماشین لباسشویی قرار بگیرند، مدت زمان کمتری در معرض ضربه های احتمالی یا آب اضافی قرار می گیرند که می تواند به آنها آسیب برساند.
  5. از یک درجه حرارت متوسط ​​استفاده کنید و محلول ضد عفونی کننده لک سانیتول را اضافه کنید. این ماده افزودنی ضد عفونی کننده، جدای از از بین بردن سرسخت ترین لکه ها، به شما کمک می کند تا فرآیند شستشو را به پایان برسانید که بدون ضدعفونی خوب هرگز کامل نمی شود.
    به خاطر داشته باشید که وقتی ما ورزش می کنیم، پاهایمان به وفور عرق می کند و این عرق به عنوان غذا برای باکتری هایی است که ممکن است در کفش وجود داشته باشد ، بنابراین باعث ایجاد بوی بد مکرر در پاها و کفش می شود.
  6. بگذارید کفش ها کاملا خشک شوند. در صورت امکان، خشک کردن باید در فضای باز و زیر نور خورشید انجام شود.
  7. توصیه می کنیم بند ها را با لباس های خود بشویید یا اگر می خواهید این کار را با کفش های ورزشی انجام دهید، بهتر است آنها را در کیف دیگری قرار دهید.
  8. کفی ها همیشه بهتر است با دست شسته شوند تا شکل خود را از دست ندهند و بی مصرف شوند.

اگر کفش شما قابل شستشو نیست، نکات زیر را رعایت کنید:

  1. بقایای کثیفی را پاک کنید و بیرون را با یک پارچه مرطوب تمیز کنید.
  2. کفی ها را بردارید. آنها را با دست بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.
  3. پس از خشک شدن، آنها را با ضدعفونی کننده کفش Sanytol اسپری کنید تا باکتری ها و بوها از بین بروند
  4. همچنین قبل از تعویض کفی کفش، داخل کفش را اسپری کنید

اگر همیشه در مورد شستن کفش های ورزشی خود در ماشین لباسشویی مطمئن نیستید، توصیه می کنیم این نکات را قدم به قدم دنبال کنید تا آنها را کامل نگه دارید. به یاد داشته باشید که قبل از نگهداری و چیدمان کفش های خود، باید آنها را تمیز و ضدعفونی کنید. بنابراین ما شانس گرفتن میکروارگانیسم ها را از تماس مستقیم آنها با خاک در کف خیابان کاهش خواهیم داد.