علت سرریز کردن و نشت اب از لباسشویی

علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی
سرریز شدن آب ماشین لباسشویی یکی از شایع ترین مشکلات ماشین لباسشویی است و نیازمند تعمیر سریع  و فوری می باشد.
چندین مورد در لباسشویی وجود دارد که میبایست سریعا نسبت به برطرف کردن ان اقدام نمود که نشت اب و سرریز شدن ان یکی از ان موارد به شما میرود                                                                     اگرچه تعمیر ماشین لباسشویی ها برای جلوگیری از ریزش آب در ابتدا به ظاهر سخت است، اما در صورت یافتن علت سرریز شدن آب از ماشین لباسشویی، کاری آسان می باشد. در قسمت زیر، به بررسی علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی پرداخته شده است که تضا میشود بدقت مورد مطالعه قرار گیرد.
علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی
سرریز، ریزش و یا نشت آب از ماشین لباسشویی ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق افتد.
در مجموعه تعمیر ماشین لباسشویی به بررسی مهم ترین عوامل موثر پرداخته شده است:
۱-نشت آب از جاپودری:
یکی از دلایل نشت و سرریز آب از جاپودری ممکن است مربوط به نصب نادرست ماشین لباسشویی باشد. اگر ماشین لباسشویی به سمت جلو شیب داشته باشد، ممکن است آب از قسمت جاپودری در زمان شست و شوی لباس ها، نشت کند. برای رفع این مشکل، لازم است که ماشین به طور کامل تراز باشد.
شکستگی جاپودری یکی از علل دیگر ریزش و نشت آب از جاپودری می باشد.
نصب درست و تنظیم تراز ماشین لباسشویی
یک جنت پلاستیکی به صورت لوله قطور مشکی در زیر جاپودری وجود دارد تا پودر و آب از این طریق وارد مخزن شست و شو شود. مصرف بیش از اندازه از پودر های شوینده باعث گرفتگی این مجاری شده و موجب سرریز  اب از قسمت زیر جاپودری میگردد. استفاده از پودر زیاد، وجود جرم و یا دفرمه شدن و تغییر شکل جاپودری، این مسیر بسته می شود. برای حل این مشکل لازم است که این جنت را بررسی کرده و اگر مسیر بسته شده، آن را باز کرد.
شکستگی جاپودری: جاپودری در لباسشویی متشکل از یک قسمت ثابت و یک قسمت متحرک کشویی که پودر و مایع در آن قرار دارد. در صورت شکسته شدن هر یک از این دو قسمت، آب از جاپودری نشت خواهد کرد.
موقعیت جنت در ماشین لباسشویی چگونه است؟
۲-پمپ تخلیه یا شیلنگ تخلیه ماشین لباسشویی:
خرابی این قسمت، گاهی به عنوان علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی گزارش می شود. پمپ تخلیه وظیفه خارج کردن آب را از مخزن ماشین لباسشویی بر عهده دارد.
پمپ تخلیه ممکن است به صورت پمپ مگنتی الکتریکی باشد و یا به صورت مستقیم و با تسمه بچرخد. اگر پمپ تخلیه خراب شود، ماشین بعد از هر بار شست و شو و کار کردن، توانایی تخلیه آب را نداشته و آب در ماشین باقی می ماند.
برای حل مشکل، لازم است پمپ تخلیه که در زیر ماشین لباسشویی قرار دارد،سرویس و یا تعویض شود.
۳-سنسور تنظیم سطح آب یا هیدروستات
این سنسور به گونه ای عمل می کند که وقتی سطح آب به میزان مشخصی برسد، شروع به کار کرده و دستور قطع آبگیری صادر می شود؛ اما اگر این سنسور دچار مشکل شود، آبگیری لباسشویی ادامه خواهد داشت.
۴-شیر برقی و عدم قطع شدن جریان ورود آب:
مشکل در شیر برقی نیز گاهی به عنوان علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی شناخته شده است که اغلب با سرویس مشکل برطرف میگردد
شیر برقی در ماشین لباسشویی، نقش کنترل ورود آب را به ماشین بر عهده دارد.
موقعیت این شیر برقی در پشت ماشین و در محل اتصال شیلنگ آب به ماشین لباسشویی است که در صورت برداشتن پنل بالایی، قابل دسترسی می باشد.
همکاران ما در طول روز اماده کمک به شما برای رفع عیوب احتمالی دستگاه میباشند 
اگر سرریز و نشتی آب از قسمت پشت لباسشویی است، احتمال خرابی شیر برقی وجود دارد.
برای حل این مشکل لازم است که این قطعه، تعمیر و یا تعویض شود. لازم به ذکر است که ضروری است قبل هر اقدامی در ارتباط با شیر برقی، برق ماشین لباسشویی قطع شود.
برای جلوگیری از خرابی شیر برقی لازم است با توجه به رسوب و ناخالصی های موجود در سیستم ابرسانی محل مورد استفاده ،هر 6 ماه با باز کردن شلنگ ورودی و خارج کردن صافی داخل شیر برقی ،از ورود این ناخالصی ها به درون شیر برقی جلوگیری شود.
۵-واشر مخزن:
واشر مخزن یا همان لاستیک درب ماشین لباسشویی بین بدنه و مخزن داخلی قرار دارد.
با بستن درب ماشین در حالت عادی، شیشه در به لاستیک در حالت چسبیده قرار گرفته و جلو نشت و سرریز آب را می گیرد.
در صورت خرابی لولای در یا پارگی لاستیک، شیشه کاملا به در نچسبیده و نشتی آب را به دنبال خواهد داشت.
در پاره ای از مواقع باقی ماندن یک قسمت از لباس بین درب و محفظه لباس موجب پارگی لبه تحتانی لاستیک دور درب لباسشویی شده و نشت اب از این قسمت رخ بدهد .
در بسیاری از موارد، کثیفی موجود در قسمت زیر شیشه، نچسبیدن آن به لاستیک را در پی داشته و در نتیجه آب از این قسمت نشت می کند.
برای حل این مشکل لازم است که بعد از چک کردن کامل لاستیک، قسمت داخل شیشه را از وجود جرم و کثیفی پاک کرد.
برای این کار میتوان از محلول سرکه و جوش شیرین استفاده نمود
عوامل دیگری که به عنوان علت سرریز شدن آب ماشین لباسشویی شناسایی شده اند شامل: زبانه درب، کاسه نمد، سوئیچ فشار و هیدرواستات هستند.
برای راهنمایی های بیشتر میتوانید با مشاورین ما در تماس باشید 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش