مقایسه موتور لباسشویی اینورتر در مقابل موتور لباسشویی غیر اینورتر

تفاوت موتور اینورتر و معمولی

مقایسه موتور لباسشویی اینورتر در مقابل موتور لباسشویی غیر اینورتر


حتما نام ماشین لباسشویی های اتوماتیک و نیمه اتوماتیک، درب جلو و درب بالا را شنیده اید. اما در این راهنما به دنیای فناوری اینورتر و فناوری غیر اینورتر در ماشین لباسشویی می پردازیم. در این مقاله تمام اطلاعاتی را که برای خرید آگاهانه نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهیم.


ماشین‌های لباسشویی در سال‌های گذشته شاهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی خوشایند و همیشگی بوده‌اند. به لطف پیشرفت‌های جدید، همه اینها زندگی ما را آسان‌تر کرده است. یکی دیگر از ارتقاء ماشین لباسشویی اینورتر است . اگر در مورد این مفهوم چیزی نشنیده اید یا در حین تحقیق قبل از خرید ماشین لباسشویی جدید به این موضوع برخورد کرده اید، مطمئناً این پست به شما کمک خواهد کرد. ما در اینجا به مقایسه مختصری بین ماشین لباسشویی اینورتر و غیر اینورتر اشاره کرده ایم.
 


ماشین لباسشویی بدون اینورتر چیست؟

 

قبل از کاوش عمیق تر، درک کنید که یک اینورتر برای ماشین لباسشویی مانند آن چیزی نیست که برای یخچال یا تهویه مطبوع استفاده می شود. همانطور که گفته شد، ماشین لباسشویی بدون اینورتر ماشین لباسشویی اصلی و سنتی است. ماشین لباسشویی غیر اینورتردارای موتورهای سرعت ثابت این بدان معنی است که واقعاً مهم نیست که بار لباسشویی شما چقدر سبک یا سنگین باشد، ماشین لباسشویی با سرعت کارکرد ثابتی کار می کند. این پدیده برای ماشین لباسشویی بالا و همچنین درب از جلو قابل استفاده است. اگرچه چرخه‌های شستشوی مختلفی مانند «نرم» یا «آرام» وجود دارد که به صرفه‌جویی در مصرف انرژی کمک می‌کند، اما در عمل به این معناست که عملکرد شستشو به طور کلی کاهش می‌یابد. یک ماشین لباسشویی غیر اینورتر یا معمولی دارای موتور است. اینها سپس یک تسمه را برای چرخاندن چرخ دنده ها می راند و همه اینها در نهایت درام را می چرخاند. با این حال، اصطکاک و استفاده مداوم به معنای سایش و پارگی طبیعی است. این نوع ماشین ها از زغال هایی در تنظیم موتور داخل دستگاه استفاده می کنند که منجر به اصطکاک بیشتر می شود. به این ترتیب، به دلیل تمام حرکات داخل ماشین لباسشویی، باعث لرزش بیش از حد و حتی ایجاد صدای زیادی می شود. در نهایت، انرژی بسیار بیشتری مصرف می کند و به هزینه عملیات اضافه می کند.

شرکتهای معتبری چون ابسال ، پاکشوما و اسنوا دارای لباسشویی هایی با موتور معمولی هستند 

تعمیرات این دستگاهها کمی کم هزینه تر از دستگاههایی با موتور اینورتر و یا دایرکت درایو میباشند

موتور های زغالی


ماشین لباسشویی اینورتر چیست؟

ماشین لباسشویی اینورتر یا کم مصرف به سه گونه هستند .

  1. دایرکت درایو
  2. موتور اینورتر
  3. موتور BLDC

     

دایرکت درایو

دارای درایو مستقیم است.  یک ماشین لباسشویی اینورتر دارای قطعات متحرک کمتر و یک موتور متغیر است که سپس به یک سیستم کلاچ محور متصل می شود که درام را درگیر می کند. در این نوع ماشین ها اصطکاک تا حد زیادی کاهش می یابد که باعث افزایش دوام دستگاه می شود. از آنجایی که قطعات به راحتی کمتر فرسوده می شوند، نیاز به نگهداری کمتری دارد و عملکرد شستشوی بیشتری را در دوره طولانی مدت ارائه می دهد.

شرکتهایی مانند ال جی و اسنوا در حال حاضر از این دست لباسشویی ها در چرخه تولید خود استفاده میکنند .

یکی از معایب بزرگ این دستگاهها خرابی زودرس برد بسیار پیچیده انهاست که این پیچیدگی مانع بزرگی برای تعمیر ان میبالشد و هزینه تعمیر ان را به طرز فوق العاده ای بالا میبرد 

موتور دایرکت درایو


  1. موتور اینورتر
  2. موتور BLDC

اینها برس ندارند. دلیل این امر این است که این ماشین‌ها دارای یک درایو فرکانس متغیر (VFD) / مستقیم هستند.موتور محرک(DDM). درایوهای این دستگاه بسیار "هوشمند" هستند و از حسگرهای داخلی استفاده می‌کنند که وزن لباس‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنند، اطلاعاتی را به ریزپردازنده می‌دهند، سپس برنامه شستشوی مناسب انتخاب می‌شود و سرعت درام مطابق با آن تنظیم می‌شود. نیاز به طور کلی، این دستگاه راندمان انرژی و دوام بیشتری را ارائه می دهد و عملکرد شستشوی قدرتمندتری را ارائه می دهد. علاوه بر این، لرزش کمتری دارند و عملاً هیچ صدایی در طول چرخه شستشو منتشر نمی کنند.

در ضمن اینکه محور انتقال نیرو از موتور به درام ، مانند لباسشویی های معمولی ، تسمه میباشد.

شرکتهای معتبری چون پاکشوما و اسنوا  و بوش آلمان دارای لباسشویی هایی با این موتور میباشند که نسبت به موتور های غیر اینورتر و دایرکت درایو از شرایط بسیار مطلوبی برخودارند 

موتور اینورتر و bldc


نتیجه گیری:
 ماشین لباسشویی اینورتر از نظر کارایی، دوام و کیفیت شستشو بی نظیر است. با این حال، اگر برای خرید فوراً عجله ندارید، می توانید به راحتی به سراغ یک ماشین لباسشویی ارزان قیمت بدون اینورتر بروید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش