چگونه لکه های کفش را از بین ببریم؟ راههای رفع لکه ها(5 روش عالی)

چگونه لکه های کفش را از بین ببریم (5 روش عالی)
چگونه لکه های کفش را از بین ببریم 

کفش‌ها می‌توانند به راحتی در اثر ریختن و یا فقط فرسودگی روزانه لکه‌دار شوند. شما می توانید انواع مختلفی از محصولات تمیز کننده را پیدا کنید که برای تمیز کردن و نگهداری کفش ها طراحی شده اند، اما این موارد می توانند گران باشند و همیشه در از بین بردن لکه موثر نیستند. در عوض، می توانید از چند وسیله تمیزکننده خانگی ارزان قیمت استفاده کنید که بدون آسیب رساندن به کفش یا بودجه شما، از لکه کفش مراقبت می کند.

چگونه لکه های کفش را از بین ببریم؟

در اینجا نحوه پاک کردن لکه ها از کفش های خود و توصیه های ویژه در مورد چگونگی خلاص شدن از شر لکه های کفش بسیار قابل توجه (و سرسخت) مانند شراب، قهوه و حتی خون آورده شده است.


 

از یک صابون ظرفشویی ملایم استفاده کنید

 

صابون ظرفشویی برای از بین بردن لکه های کفش های بوم به خوبی کار می کند - و به ویژه برای از بین بردن لکه های روی کفش های سفید خوب عمل می کند. همچنین به عنوان یک عامل چربی زدایی عمل می کند. در اینجا نحوه استفاده از این روش تمیز کردن آورده شده است:

 

  1. 1 فنجان آب را با دو قطره صابون مایع ظرفشویی مخلوط کنید.
  2. مخلوط کنید تا کف ایجاد شود.
  3. از نوک پارچه یا دستمال کاغذی استفاده کنید تا مقداری از محلول تمیز کننده را جذب کند. آن را روی قسمت لکه دار کفش مالیده و در صورت لزوم این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.
  4. اگر پارچه کار نمی کند از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن لکه ها استفاده کنید. ممکن است لازم باشد بارها و بارها ماساژ دهید تا لکه کاملاً از بین برود.
  5. بگذارید کفش ها در هوا خشک شوند و کفش ها باید به اندازه نو باشند.

    چگونه لکه های کفش را از بین ببریم؟ 

    1. گل و لای یا کثیفی های گشاد را با کوبیدن آنها در بیرون یا با استفاده از یک برس نرم از روی کفش ها پاک کنید.
    2. لکه های تمیز را با کمی آب صابون و یک مسواک قدیمی تشخیص دهید.
    3. بند کفش ها را بیرون بیاورید تا از گره خوردن یا گرفتار شدن آن ها جلوگیری کنید. در صورت امکان کفی ها را بردارید و جداگانه بشویید.
    4. کفش ها را در یک کیسه توری قرار دهید تا از آنها محافظت شود. می توانید از روبالشی قدیمی هم استفاده کنید.
    5. آنها را در یک چرخه ظریف با آب سرد در شستشو بیندازید. آب داغ می تواند به چسب هایی که کفش ها را در کنار هم نگه می دارند آسیب برساند. مواد شوینده معمولی خود را اضافه کنید. قرار دادن چند حوله کهنه با کفش به حفظ تعادل ماشین لباسشویی کمک می کند و از کوبیدن کفش ها به اطراف جلوگیری می کند.
    6. اجازه دهید کفش در صورت امکان در هوای خشک شود که باعث خشک شدن و درخشان شدن کفش می شود. مقداری روزنامه یا پارچه در داخل کفش قرار دهید تا به آن‌ها کمک کنید تا هنگام خشک شدن شکل خود را حفظ کنند.

      برای لکه‌های نمکی که به راحتی از روی کفش‌های بوم پاک می‌شوند اما تمایل دارند به چرم و جیر بچسبند، محلولی از دو قسمت آب و یک قسمت سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. یک تکه پنبه یا پارچه را به این محلول آغشته کنید و روی لکه نمک بمالید تا پاک شود. با یک پارچه تمیز و نرم روی آن ناحیه بروید تا سرکه جذب شود. بگذارید کفش در هوا خشک شود.


      از خمیر دندان استفاده کنید

      استفاده از خمیر داندان برای سفید کردن کفش

      یکی دیگر از ترفندهای خانگی برای از بین بردن لکه از کفش، خمیر دندان خوب قدیمی است. با استفاده از مسواک با حرکات دایره ای و محکم خمیر دندان را روی لکه بمالید. اجازه دهید حدود سه ساعت روی لکه اثر کند. سپس با استفاده از یک اسفنج مرطوب خمیر دندان را بردارید.


       

      چگونه لکه های سخت روی کفش را از بین ببریم

      چگونه لکه های سخت روی کفش را از بین ببریم

      به نظر می رسد هر چقدر هم که مراقب باشید، لکه روی کفش (به خصوص کفش سفید) اجتناب ناپذیر است. در اینجا نحوه از بین بردن سخت ترین لکه ها از کفش های خود آورده شده است - و آنها یک بار دیگر کاملاً جدید به نظر می رسند.

       

      نوع لکه کفش

      روش

      لکه قرمز (یعنی شراب یا آب انگور)

      مواد شوینده ظرفشویی و سرکه سفید

      قهوه

      آب سرد و سرکه سفید

      خون

      پراکسید هیدروژن و آب سرد


      چگونه لکه های قرمز را از کفش سفید پاک کنیم؟

      شراب قرمزی که روی هر سطحی ریخته می شود منجر به تغییر رنگ و لکه تانن می شود. چه شراب قرمز، آب انگور یا ماده قرمز دیگر، از بین بردن لکه قرمز از کفش تقریباً غیرممکن است. و هنگامی که رنگدانه بنفش از لکه قرمز به کفش های بوم سفید شما ختم می شود، لکه به ویژه قابل توجه است. در اینجا نحوه از بین بردن لکه های قرمز از کفش های سفید آورده شده است:

       
      1. کفش ها را با دستمال کاغذی پاک کنید تا تا حد ممکن شراب قرمز جذب شود.
      2. 2 فنجان آب گرم را در یک سطل بریزید. 1 قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی و سپس 1 قاشق غذاخوری سرکه سفید اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
      3. یک اسفنج را به مخلوط شوینده و سرکه آغشته کنید. اسفنج را فشار دهید تا تمام رطوبت اضافی آن گرفته شود.
      4. لکه‌های ریخته شده شراب قرمز را روی کفش‌های بوم خود بکشید. اسفنج را بشویید، محلول شوینده بیشتری اضافه کنید و به اسفنج زدن روی بوم ادامه دهید تا لکه ها از بین بروند.
      5. مسواک را با محلول شوینده و سرکه سفید خیس کنید. در امتداد شیارها یا درزهای کفش بوم سفید خود بمالید تا لکه های شراب قرمز را که در آنجا نشسته اند پاک کنید.
      6. یک پارچه تمیز را با آب مرطوب کنید. سطح کفش بوم سفید خود را لکه دار کنید تا محلول شوینده پاک شود.

      یک پارچه خشک را روی سطح کفش فشار دهید تا رطوبت را جذب کند. داخل کفش های برزنتی خود را با روزنامه پر کنید تا شکل آنها در طول فرآیند خشک شدن حفظ شود. کفش های خود را در مکانی با تهویه مناسب قرار دهید تا خشک شوند.


      چگونه لکه های کفش را از بین ببریم؟ 

      چگونه لکه قهوه را از کفش پاک کنیم؟

       

      کدام یک از ما یک فنجان قهوه روی تمام لباسش نریخته است؟ خوشبختانه، تا زمانی که لکه به طور کامل خشک نشده باشد، لکه های قهوه به راحتی از بین می روند. قهوه همچنین یک تانن است، به این معنی که برای تکنیک از بین بردن لکه خود به یک جزء اسید استیک (معروف به سرکه سفید) نیاز دارید. قهوه روی کفش های کتانی سفید یا کفش های برزنتی شما ریخته شده است؟ در اینجا نحوه پاک کردن لکه به راحتی آورده شده است:

      1. با استفاده از یک دستمال کاغذی، تا جایی که می توانید مایعات را از کفش جذب کنید.
      2. کفش را با آب سرد بشویید. اگر این کار کل لکه را از بین نبرد، باید فرآیند حذف لکه را افزایش دهید تا اسید استیک نیز در آن گنجانده شود.
      3. سرکه سفید را در یک کاسه کوچک بریزید و لبه یک پارچه نرم و تمیز را در آن فرو کنید.
      4. روی لکه را با پارچه آغشته به سرکه سفید بمالید و بگذارید چند ساعت بماند.
      5. اگر لکه هنوز قابل مشاهده است، این کار را تکرار کنید تا لکه از بین برود.

        چگونه لکه های خون را از کفش پاک کنیم

        چه هنگام آشپزی به طور تصادفی انگشت خود را بریدید یا در حال بانداژ روی کودک خود بودید، لکه های خون روی کفش ها ممکن است رخ دهد - و متأسفانه آنها می توانند لجباز باشند. اگر فوراً به لکه خون روی کفش خود رسیدید، از بین بردن آن کاملاً امکان پذیر است. در اینجا به این صورت است:

        1. مقداری پراکسید هیدروژن بردارید و در یک بطری اسپری بریزید.
        2. ناحیه آسیب دیده را آزادانه اسپری کنید. باید صدای وزوز را بشنوی
        3. لکه را به آرامی با یک مسواک قدیمی تمیز کنید.
        4. بگذارید مخلوط به مدت 5 تا 10 دقیقه بماند.
        5. کفش را با آب سرد بشویید.
        6. اگر هنوز لکه وجود دارد، سعی کنید کمی صابون ظرفشویی را با پراکسید هیدروژن مخلوط کنید و روی لکه بمالید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش