چگونه از زرد شدن کفش های سفید پس از شستن جلوگیری کنیم؟

چگونه از زرد شدن کفش های سفید پس از شستن جلوگیری کنیم؟

اگر کفش زرد می خواستید، حتماً کفش زرد می خریدید. بنابراین، اگر کفش های سفید شما پس از شستن زرد شدند، مشکل ساز است. تمیز کردن و نگهداری کفش های سفید بسیار دشوار است. نکته مثبت این است که مواد سفید را می‌توان با طیف وسیعی از محصولات تمیز کرد که ممکن است کفش‌های تیره‌تر از جمله سفیدکننده را لکه‌دار کنند، بنابراین کفش‌های کتانی زرد رنگ شما ممکن است دلییل عجیبی نداشته باشد

 

کفش های سفید را به روش صحیح بشویید

 

اگر کفش‌های سفید شما بعد از شستن زرد شدند، دلیلش این است که آن‌ها را درست نشوسته اید. در صورت امکان از شستن کفش های سفید با ماشین لباسشویی خودداری کنید، حتی اگر آنها از جنس سخت ساخته شده باشند و سازنده می گوید که می توانند در ماشین لباسشویی بروند. ضربه زدن به اطراف در واشر می تواند به مواد کفش آسیب برساند و کفش ها را کوچک کند.

قبل از شستن، بند کفش و کفی های قابل جابجایی را از کفش خارج کنید تا جداگانه بشویید. در مرحله بعد، کثیفی های خشک شده را از کفش های سفید با یک برس پاک کنید و سپس از کیت تمیز کردن کفش و/یا پاک کننده کفش سفید مخصوص طراحی شده برای درمان لکه استفاده کنید. از طرف دیگر، کمی مایع لباسشویی را در یک کاسه آب گرم مخلوط کنید و از یک اسفنج تمیز برای تمیز کردن لکه های کثیف استفاده کنید. از یک اسفنج تمیز و مرطوب برای پاک کردن باقی مانده مواد شوینده استفاده کنید. اجازه دهید کفش ها در داخل یا خارج از منزل و در مکانی سایه دار و هرگز زیر نور مستقیم خورشید خشک شوند.

 

البته برخی از انواع کفش‌ها نیاز به رسیدگی بسیار دقیق‌تری نسبت به سایرین دارند. جیر نباید خیس شود، بنابراین تمیز کردن کفش های جیر سفید به محصولاتی نیاز دارد که برای استفاده روی جیر ساخته شده اند. کفش های برزنتی و کفش های ورزشی ورزشی را می توان به طور کلی با آب و صابون بدون آسیب شست.

تمیز کردن کفش های زرد شده

 

چند چیز وجود دارد که می‌توانید کفش‌های کتانی سفید یا سایر کفش‌های سفید را «غیر زرد» کنید. از آنجایی که مواد مختلف کفش به محصولات تمیزکننده مختلف واکنش متفاوتی نشان می‌دهند، همیشه هوشمندانه است که روش‌های تمیز کردن را روی قسمتی از کفش که کمتر دیده می‌شود، قبل از استفاده از آن‌ها آزمایش کنید.

 

یک پاک کن جادویی قابل اعتماد می تواند زردی روی زیره کفش لاستیکی سفید را پاک کند و می تواند برای تمیز کردن رویه کفش نیز استفاده شود. اسفنج های ملامینه به طور کلی برای کفش های کتانی سفید و کفش های کرباس ایمن هستند. پراکسید هیدروژن (اب اکسیژنه)همچنین می تواند کفش های بوم سفید را درخشان کند. از یک قسمت آب، یک قسمت پراکسید هیدروژن و دو قسمت جوش شیرین خمیر درست کنید و با یک برس آن را روی کفش های برزنتی بمالید. این کار را با یک پارچه تمیز و مرطوب دنبال کنید تا خمیر پاک شود.

بسته به اینکه چقدر از این واقعیت که کفش های سفیدتان بعد از شستن زرد شده اند آزارتان می دهد، ممکن است ارزش سفید کردن آن ها را داشته باشد. این روش برای کفش های بوم سفید بی خطر است. در اتاقی با تهویه مناسب کار کنید و هنگام کار با سفید کننده دستکش بپوشید. دستورالعمل های بسته را دنبال کنید تا محلول سفید کننده را مخلوط کنید و کفش ها را با یک برس یا پارچه آغشته به محلول بشویید. کفش ها را خوب بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

 

روشن نگه داشتن کفش های سفید

 

کفش های سفید را بعد از هر تمیز کردن با اسپری محافظ کفش درمان کنید . نه تنها کفش‌ها را در برابر آب مقاوم‌تر می‌کند، بلکه اسپری محافظ کفش‌ها را در برابر لکه‌دار شدن در آینده نیز مقاوم‌تر می‌کند.

همچنین به جایی که کفش های سفید خود را نمی پوشید نگاه کنید. قرار گرفتن در معرض نور خورشید می تواند باعث زرد شدن پارچه های سفید به مرور زمان شود. اگر کفش‌های کتانی خود را در ایوان آفتاب‌گیر یا هر جایی در مسیر پنجره نگه می‌دارید، آن‌ها را به کمد ببرید تا از اشعه‌های خورشید محافظت شود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش