نحوه تعمیر یک ماشین لباسشویی نامتعادل ، تراز کردن ماشین لباسشویی و رفع لرزش ماشین لباسشویی در 5 مرحله

نحوه تعمیر یک ماشین لباسشویی نامتعادل (در 5 مرحله)

نحوه تعمیر یک ماشین لباسشویی نامتعادل  ، تراز کردن و رفع لرزش لباسشویی(در 5 مرحله)

وقتی ماشین لباسشویی شما نامتعادل باشد، نمی تواند به درستی کار کند یا حتی ممکن است اصلا روشن نشود. ماشین لباسشویی نامتعادل همچنین می تواند باعث مشکلات زهکشی شود، زیرا آب نمی تواند از طریق فیلترهای تخلیه و شیلنگ ها از ماشین لباسشویی شما خارج شود. این می تواند باعث نشتی شود که می تواند به کف محل نصب دستگاه  شما آسیب برساند.

در این راهنما، دستورالعمل های گام به گام برای رفع مشکل به شما ارائه می دهیم تا بتوانید در سریع ترین زمان ممکن به شستشوی لباس های خود بازگردید. خوشبختانه، این مشکل معمولاً با تنظیم مجدد بارو مقدار لباس شستشو برای متعادل‌تر کردن آن یا با اطمینان از قرار گرفتن ماشین لباسشویی در سطح زمین برطرف می‌شود، اما گاهی اوقات ممکن است یکی از اجزای داخلی باشد که باعث ایجاد مشکل می‌شود. یعنی نیاز به تعمیر یا تعویض دارند.

 

مرحله 1 - مطمئن شوید که ماشین لباسشویی بیش از حد بارگیری نشده است.

 

اولین قدم این است که مطمئن شوید ماشین لباسشویی شما مملو از لباس های شسته نشده است. وقتی لباس‌های زیادی در ماشین لباسشویی شما وجود دارد یا اجسام سنگین زیادی مانند حوله وجود دارد، درام ماشین لباسشویی شما نامتعادل می‌شود که حسگرها را فعال می‌کند و ماشین لباسشویی شما خاموش می‌شود.

اگر لباسشویی درب از بالا دارید، مطمئن شوید که لباس‌های شسته شده به طور مساوی در اطراف همزن میانی پخش شده‌اند. اکثر ماشین‌های لباسشویی به‌جای خاموش شدن کامل در صورت عدم تعادل، مکث می‌کنند، بنابراین این فرصت را در طول یک چرخه به شما می‌دهد تا درب را باز کنید و قبل از روشن کردن مجدد، لباسشویی خود را مرتب کنید. اگر ماشین لباسشویی شما به دلیل نامتعادل بودن کاملاً خاموش می شود، باید بار شستشوی خود را مجدداً مرتب کنید و سپس آن را به چرخه جدیدی تبدیل کنید.

اگر ماشین لباسشویی شما درب از جلو است، مطمئن شوید که بیش از حد آن را از لباس پر نکنید. اگر در حال شستن لباس‌ها و ملحفه‌ها هستید، تقریباً دو سوم آن را پر کنید و اگر حوله‌ها و سایر لباس‌های سنگین را می‌شویید، احتمالاً می‌خواهید که ظرف لباسشویی خود را فقط تا نیمه پر نگه دارید. هنگامی که ماشین لباسشویی درب جلو شما بار شستشو را نامتعادل می داند، به طور کلی به شما هشدار می دهد تا بتوانید بار خود را مجدداً مرتب کنید یا برخی از موارد را بردارید تا به تعادل آن کمک کند.

 

مرحله 2 - مطمئن شوید که لباسشویی شما کاملا محکم در جای خود قرار گرفته است.

 

اگر مرتب کردن بار لباسشویی شما مشکل را برطرف نمی کند، قدم بعدی این است که مطمئن شوید ماشین لباسشویی شما روی یک طبقه هموار قرار دارد. هنگامی که ماشین لباسشویی شما روی سطح ناهمواری نشسته است، حسگرهای ماشین لباسشویی ماشین لباسشویی شما را نامتعادل می دانند و ممکن است خاموش شوند.

برای اطمینان از اینکه ماشین لباسشویی شما در سطح نشسته است، می توانید آن را از موقعیت خود بیرون بیاورید و یک تراز روی زمین قرار دهید تا بررسی کنید که آیا سطح آن صاف است یا خیر. اگر متوجه شدید که سطح آن نیست، باید پایه های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید (مرحله 3 را ببینید).

مرحله 3 - پایه های لباسشویی  را تنظیم کنید.

 

اگر نیاز به تنظیم پایه های ماشین لباسشویی دارید، ابتدا باید بدانید که کدام پایه ها قابل تنظیم هستند. برخی از مدل‌ها دارای پایه‌های عقب هستند که با تنظیم پایه‌های جلویی به‌طور خودکار خود را تنظیم می‌کنند، در حالی که برخی از مدل‌ها هنگام تلاش برای تراز کردن ماشین لباس‌شویی از شما می‌خواهند هر چهار پایه را تنظیم کنید.

هنگامی که بدانید ماشین لباسشویی شما چه نوع پایه هایی دارد، می توانید تراز را در بالای ماشین لباسشویی خود قرار دهید و سپس پایه ها را یکی یکی تنظیم کنید تا تراز نشان دهد که ماشین لباسشویی شما در سطح نشسته است.

برای تنظیم پایه ها، ممکن است مجبور شوید یک مهره قفل را بردارید، که می توانید با یک پیچ گوشتی انجام دهید. پس از برداشتن مهره قفل، پایه را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا طول ان را افزایش دهید و در جهت عقربه های ساعت برای کاهش طول پایه پا. هنگامی که ماشین لباسشویی خود را در سطح نشسته قرار می دهید، مطمئن شوید که مهره های قفل را دوباره سفت  کرده اید تا از حرکت پاها جلوگیری شود.

 

مرحله 4 - کمک فنر را بررسی کنید.

اگر مرتب کردن لباسشویی خود را مجدداً تنظیم می کنید، بررسی می کنید که ماشین لباسشویی شما در سطح نشسته است، و تنظیم پایه های ماشین لباسشویی شما را ثابت نکرده است، قدم بعدی بررسی کمک فنر است. ضربه گیر در ماشین لباسشویی شما وجود دارد تا ضربه ها را در طول چرخه چرخش جذب کند. هنگامی که آنها فرسوده شوند، ممکن است ماشین لباسشویی شما نامتعادل شود.

در اینجا نحوه بررسی کمک فنر آورده شده است:

1. ضربه گیر را پیدا کنید (می توانید آن را بین دیگ لباسشویی بیرونی و قاب پایه پیدا کنید).

2. آن را برای هر گونه علائم آسیب و اینکه به درستی در موقعیت خود وصل شده است بررسی کنید. در صورت آسیب دیدگی نیاز به تعویض دارد. اگر کمک فنر آسیب ندیده، به مرحله نهایی بروید.

اغلب مشاهده پودر نمد که رنگی قرمز متمایل به قهوه ای دارد نشاندهنده خرابی کمک های لباسشویی بوده که با مشاهده ان میبایست نسبت به تعویض کمک ها اقدام نمایید .

اغلب کمک ها به سختی حرکت میکنند و نبود اصطحکاک در بین پیستون و سیلندر کمک نشان از خرابی ان دارد

3. اگر کمک فنر را تعویض کردید، ماشین لباسشویی خود را دوباره روشن کنید و بررسی کنید که آیا متعادل است یا خیر. اگر نه، به مرحله نهایی بروید.

مرحله 5 - فنرهای تعلیق(آویز) را بررسی کنید.

 

مرحله آخر بازرسی فنرهای تعلیق است. هر دو ماشین لباسشویی در از جلو و دراز بالا دارای فنرهای تعلیق هستند که به کاهش سطح سر و صدا در طول چرخه شستشو کمک می کند و درام ماشین لباسشویی شما را در موقعیت صحیح نگه می دارد. هنگامی که آنها فرسوده می شوند، ممکن است ماشین لباسشویی شما نامتعادل شود.

در اینجا نحوه بررسی فنرهای تعلیق آورده شده است:

1. فنرهای تعلیق را پیدا کنید (معمولاً می توانید آنها را در زیر دیگ (لباسشویی های درب از بالا) یا در برخی موارد بالای دیگ (درب از جلو) پیدا کنید).

2. پس از قرار گرفتن، آنها را برای هر گونه آسیب بررسی کنید.

3. اگر آسیب ببینند، آنها نیاز به تعویض دارند زیرا تعمیر آنها بسیار دشوار است. پس از تعویض، بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی شما به درستی متعادل شده است یا خیر. اگر نه، باید از یک تکنسین واجد شرایط استفاده کنید تا ماشین لباسشویی شما را بررسی کند.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش