چگونه بفهمیم که زغال های ماشین لباسشویی نیاز به تعویض دارند؟

 

اگر دستگاه به طور معمول پر و خالی می شود اما درام نمی چرخد، یا در حال ایجاد نوعی سر و صدای پراکنده است، یا اگر می توانید جرقه هایی را ببینید که از زیر جلوی دستگاه می آید، همه اینها احتمالاً ناشی از فرسودگی است.زغال موتور لباسشویی شما تمام شده  و شما باید آنها را تعویض کنید.

 

اول از همه زغال های موتور چیست و چرا حیاتی هستند؟

زغال های کربنی ممکن است کوچک باشند، اما نقش حیاتی در همه ابزارهای برقی دارند. وظیفه اصلی آنها هدایت جریان الکتریکی بین سیم های ثابت و دوار داخل موتورها است که مقادیر قابل توجهی انرژی را مدیریت می کند و برای فرسودگی در طول زمان طراحی شده است.
همانطور که یک زغال کربن شروع به فرسودگی می کند، ممکن است مشکلات عملکردی را با ابزار برقی خود تجربه کنید.
تشخیص زمان مناسب برای تعویض می تواند چالش برانگیز باشد، اما تشخیص علائم اولیه به شما امکان می دهد به سرعت آنها را تعویض کنید و از آسیب احتمالی موتور و ابزار برقی خود جلوگیری کنید. این ما را به گام مهم بعدی هدایت می کند.


نحوه تعیین اینکه آیا برس های کربنی شما نیاز به تعویض دارند:
کاهش عملکرد: یک شاخص اولیه کاهش در عملکرد ابزار است. ممکن است متوجه شوید که برای شروع باید آن را تکان دهید، و ممکن است برای رسیدن به RPM های بالایی که یک بار به دست آورده بود دچار مشکل شود.
مشکلات برق/ناسازگاری: اگر زغال های کربنی شما فرسوده شده باشند، ممکن است ابزار در حین استفاده قطع شود و نشان دهنده فرسودگی کامل باشد.
برس های خود را بررسی کنید: دسترسی به برس ها، که اغلب در نزدیکی محفظه موتور قرار دارند، می تواند با بازکردن درپوش پیچ زغال کربن یا باز کردن محفظه موتور انجام شود. اگر مشاهده کردید که زغال کربن کمتری باقی مانده یا هیچ کربنی باقی نمی ماند، زمان تعویض ان ها فرا رسیده است. برخی از زغال ها دارای ویژگی AUTO-CUT هستند که با بیرون زدن یک پین کوچک نشان داده می شود که ایمنی موتور را تضمین می کند و نیاز به برس های جدید را نشان می دهد.
جرقه زدن/قوس افتادن: در حالی که جرقه خفیف معمولی است، جرقه های زیاد مکرر ممکن است نشان دهنده تماس ضعیف زغا به کموتاتور، سایش بیش از حد زغال، کثیف یا آسیب دیده کموتاتور، یا نصب نادرست یا ناسازگار زغالها باشد. نظارت بر جرقه ها از طریق دریچه های خنک کننده می تواند به ارزیابی شدت کمک کند.
بوی سوختگی: بویی که با سوزش همراه است نشان دهنده قوس شدن و سایر مسائل است. اگر با این بو مواجه شدید، فوراً استفاده از ابزار را متوقف کنید و برای تشخیص با یک تعمیرکار حرفه ای مشورت کنید. شناسایی بوی خاص برای تعیین راه حل مناسب بسیار مهم است.
در مورد تعمیر زغال های کربن، متأسفانه، هنگامی که فرسوده یا آسیب دیده اند، قابل تعمیر نیستند. راه حل این است که آنها را با موارد جدید جایگزین کنید، فرآیندی نسبتاً ساده.
 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش