چند نکته ​​​​​​​و روش بکر برای ​​​​​​​از بین بردن سریع لکه از روی لباس

شما برای شام بیرون آمده اید و یک چنگال پوشیده از سس را روی لباس سفید خود می اندازید. بیرون بازی می کنید و متوجه می شوید که زانوهایتان پوشیده از لکه های چمن است . چند بوسه اضافی به عزیزت می‌دهی، اما روی یقه‌اش رژ لب می‌زنی.
ما زمان زیادی را با لباس های مورد علاقه خود می گذرانیم، غیرممکن است که هرگز و هرگز آنها را به هم نزنیم. شما هرگز لکه‌هایی را نمی‌بینید که می‌آیند، اما به نظر می‌رسد که آنها شما را هدف گرفته‌اند (مثل چربی که درست از ماهیتابه روی پیراهن شما می‌پرد!)

 

فرقی نمی‌کند لباس تاپ مورد علاقه‌تان باشد، آن لباسی که بهترین دوستتان نمی‌داند که شما قرض گرفته‌اید، یا پیراهن جدید پسرتان، صبر کنید! آهی از ناامیدی نکشید. آن لکه های به ظاهر غیرممکن - نوشیدنی قرمز، خون ، چای - وقتی از زاویه مناسب به آنها توجه کنید چندان سخت نیستند. 


ما 10 نکته و ترفند برای از بین بردن این لکه های ناخواسته از روی پارچه شما داریم.
مهم است که توجه داشته باشید که همه راهکارها هر بار کار نمی کنند، بنابراین اگر یک اثر خاص لکه ای را به طور کامل از بین نبرد، به طور کامل تسلیم نشوید. به تلاش خود ادامه دهید - این احتمال وجود دارد که در نهایت یک اه حل کارساز باشد. قانون اساسی دیگر از بین بردن لکه این است که هرگز و هرگز لباس را از تا رفع نشدن لکه ،اتوی گرم  نکشید، مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که لکه پاک شده است. انجام این کار فقط باعث می شود که لکه جا بیفتد و در نتیجه به بخشی دائمی و آزاردهنده از زندگی شما تبدیل شود.
چی؟ باور نمی کنید که بتوانیم به شما کمک کنیم جوهر شلوار جین مورد علاقه تان را از بین ببرید؟ فقط باید روی جلو کلیک کنید و خودتان آن را ببینید. ما با ترفند های موثر در محل شروع خواهیم کرد.



انواع لکه ها

با مطالعه لکه های مورد نظر راهکار رفع آنها را یاد بگیرید


 

لکه های نوشیدنی

 


 

نوشیدنی قرمز یا سوپ گوجه فرنگی به سادگی با لباسی که برای آن شب خاص با زحمت درست کرده اید، نمی آید. اگر در حین بیرون رفتن چیزی روی لباستان ریخت، نترسید. کافی است چند مرحله ساده را برای از بین بردن آن لکه دردسرساز دنبال کنید! اول، مطمئن شوید که هرگز مواد ریخته شده را مالش  ندهید. درعوض، با احتیاط یک پارچه سفید بکشید. آیا یک پارچه سفید دستی ندارید؟ در یک خرج کردن، یک تکه نان سفید کار خواهد کرد، اگر در یک رستوران هستید بسیار مفید است!
لکه روغنی، مانند سس سالاد، با مواد کنار سفره نیز قابل کنترل است. به سادگی آن را با نمک بپاشید، اجازه دهید کمی بماند و سپس چاشنی را از روی لباس پاک کنید. وویلا! نمک باید روغن را جذب می کرد.
سپس، با هر آنچه که در دسترس دارید، لکه را با لکه گیری ادامه دهید. بدیهی است که یک قلم لکه دار عالی خواهد بود، اما نوشابه یا آب معمولی نیز به خوبی کار می کند. خیلی زیاد نزنید، در عوض از گوشه دستمال استفاده کنید. سپس لکه زدن را ادامه دهید تا لکه کاملاً از بین برود .
اگر نزدیک یک ماشین لباسشویی هستید - مثلاً یک شام رمانتیک در خانه؟ - می توانید با ترکیب آب لیمو با کرم تارتار یک لکه بردار ساده اما قدرتمند ایجاد کنید. آن را مانند معمول بشویید، و آن علائمی که فکر می‌کردید برای همیشه وجود دارند، مدت‌هاست که از بین خواهند رفت.

 

لکه های چمن

 


هیچ چیز مانند یک لکه ناخوشایند چمن لذت بازی بیسبال یا بازی روی چمن  را از بین نمیبرد . اگر از فکر کردن بچه‌هایتان به خاطر کارهایی که بعداً باید روی لباس‌هایشان بیاورید، از این فکر که بچه‌هایتان در حیاط خانه‌های خشن می‌چرخند، عصبانی می‌شوید، دیگر نگران نباشید. لکه های علف آنقدرها که به نظر می رسد شکست ناپذیر نیستند.
یکی از جالب‌ترین راه‌ها برای از بین بردن لکه‌های علف، محصولی است که همه ما داریم - خمیر دندان! لکه های علف روی لباس را می توان با یک مسواک قدیمی و خمیر دندان سفید ساده پاک کرد. فقط مطمئن شوید که از انواع خمیر استفاده می کنید نه ژل. مقدار کمی از خمیر دندان را روی لکه فشار دهید، سپس مسواک را در آب تمیز فرو کنید و از آن برای پاک کردن لکه استفاده کنید. این فرآیند را در صورت نیاز برای درمان تمام لکه ها تکرار کنید. محل را بشویید و لباس را طبق معمول بشویید. حالا شما می توانید بدون فکر دوم بشقاب خانه را بدزدید. اتفاقا خمیردندان می تواند لکه های جوهر را هم با تپش پاک کند!

 

لکه های خون

 


 

اگر دست خود را بریده اید، احتمالاً بیشتر بر روی یافتن بانداژ و احتمالاً غش نکردن تمرکز کرده اید تا پاک  نگه داشتن لباس های خود. وقتی همه چیز را درست کردید و گرد و غبار نشست، یک لباس لکه دار فقط به آسیب واقعی می افزاید. با این حال، مجبور نیستید ساعت‌ها در تلاش برای از بین بردن لکه خون باشید . فقط از ترفند سریع و آسان ما استفاده کنید تا درد را به خاطره ای دور تبدیل کنید!
برای از بین بردن لکه های خون از روی لباس، از پراکسید هیدروژن 3 درصد استفاده کنید - نوعی که در بخش کمک های اولیه داروخانه پیدا می کنید. لکه را با پراکسید خیس کنید، از ناخن یا تیغه یک چاقوی کره برای کمک به شل شدن و خراش دادن خون استفاده کنید، سپس آن را با پراکسید هیدروژن بیشتری بشویید. سپس طبق معمول شستشو دهید. در بیشتر موارد، اگر لکه‌ها را بلافاصله پس از وقوع، قبل از اینکه لکه‌ها فرصتی برای خشک شدن پیدا کنند، درمان کنید، در از بین بردن لکه‌ها - به ویژه لکه‌های خون - شانس بهتری خواهید داشت.
با این حال، اگر دسترسی آسان به پراکسید هیدروژن ندارید، خیلی نگران نباشید. مهم نیست که اسمش را چه می‌گذارید، کولا/نوشابه/پاپ در رسیدگی به لکه‌های خون ماهرانه است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که لکه را، در حالت ایده آل یک شب، در نوشابه خیس کنید. سپس، به طور معمول بشویید.
روش دیگر برای از بین بردن خون از لباس این است که محل لکه دار پارچه را با آب خیس کنید، روی آن را با نمک معمولی کهنه بپاشید، نیمی از لکه را به دیگری بمالید تا روی نمک اثر کند و لکه را از بین ببرید، سپس بلافاصله بشویید. لباس را همانطور که معمولاً انجام می دهید.

 

لکه های یقه

 


برای از بین بردن حلقه دور یقه نیازی به لکه بر یا پیش درمان کننده لباس ندارید . در عوض، کالایی که مطمئناً در کمین حمام خود دارید، به تجارت کمک می کند!
چه روی پیراهن‌های کار یا مهمانی ها، لکه‌های اطراف یقه را می‌توان به راحتی با لمس چیزی که تقریباً مطمئن هستید در خانه خواهید داشت - شامپو . کافی است کمی شامپو را روی یقه بریزید، یقه را به هم بمالید تا شامپو خوب عمل کند، اجازه دهید حدود 15 تا 30 دقیقه خیس بخورد، سپس کاملا آبکشی کنید. پیگیری طبق معمول با شستشو. اگرچه هر شامپویی احتمالاً این کار را انجام می دهد، برخی از کارشناسان توصیه می کنند از برندی استفاده کنید که به طور خاص برای موهای چرب فرموله شده است، زیرا برای تجزیه روغن های بدن، شن و سایر مواردی که از پوست به یقه منتقل می شوند طراحی شده است .
برای یک پیچ و تاب راحت و صرفه جویانه در این نوک سنتی، بطری های شامپوی رایگان را از هتل ها برای یک بسته رایگان پاک کننده حلقه دور یقه به خانه بیاورید!

 

لکه های رژ لب

 



لکه های رژ لب

 

اگر بیش از حد یقه معشوقه خود را می بوسید ، ما فقط یک ترفند لباسشویی را برای شما آماده کرده ایم! کارشناسان می گویند که رژ لب اغلب یکی از سخت ترین لکه ها برای پاک کردن است زیرا رنگ ها و فرمولاسیون های زیادی وجود دارد. نوع پارچه لکه دار نیز عامل اصلی است. در واقع، اگر لکه روی لباسی از ترمه، پشم یا ابریشم باشد، احتمالاً بهتر است تمیز کردن حرفه ای را انتخاب کنید.
برای هر چیز دیگری، باید رژ لب اضافی را با احتیاط پاک کنید. سپس مقداری دستمال کاغذی را روی یک سطح سفت قرار دهید. ناحیه آسیب دیده را طوری روی دستمال کاغذی قرار دهید که قسمت لکه دار به سمت پایین باشد. سپس یک مایع ظرفشویی با خاصیت چربی گیر بردارید و آن را به پشت لکه بمالید. در مرحله بعد، لباس را برگردانید تا لکه دار شود. با استفاده از یک مسواک تمیز، ناحیه مورد نظر را با دقت بشویید. قطعه را آبکشی نکنید. در عوض، آن را با چرخه ملایم در ماشین لباسشویی قرار دهید و به طور معمول بشویید. مراحل را تکرار کنید تا زمانی که لکه به گذشته تبدیل شود !

 

لکه جوهر

 


اگر تا به حال به اندازه کافی ساده لوح بوده اید که یک خودکار را برای نگهداری ایمن در جیب خود بچسبانید، احتمالاً متوجه شده اید که هیچ چیز ایمن در مورد انفجار جوهر در سراسر لباس شما وجود ندارد. هنوز آن شلوار جین را رها نکنید - ممکن است غیر قابل تعمیر نباشند. با این حال، همه انواع جوهر یکسان نیستند، بنابراین درمان بر این اساس متفاوت است.
اگر جوهر خودکاری روی لباسی خوردید، یک دستمال کاغذی زیر لکه قرار دهید. سپس مقداری الکل مالشی استاندارد روی ناحیه آسیب دیده بمالید. لکه های بزرگتر ممکن است نیاز به خیس خوردن تا 15 دقیقه داشته باشند. لکه را با یک پارچه تمیز بمالید تا زمانی که متوجه شوید که جوهر دیگر منتقل نمی شود. بشویید، یک پیش درمان (اگر دارید) اعمال کنید و طبق معمول در آب داغ بشویید.
جوهر قلم نمدی اغلب کمی سخت‌تر است، اما حذف آن کاملاً امکان‌پذیر است. کارشناسان توصیه می کنند که لکه کاملاً با آب سرد شسته شود. در مرحله بعد، لباس را در آب داغی که با مقداری مایع لباسشویی تمیز شده است خیس کنید. در صورت داشتن مقدار کمی آمونیاک نیز اضافه کنید. مطمئن شوید که همه چیز مخلوط شده است، مورد را اضافه کنید و لکه را به آرامی مالش دهید. اجازه دهید 30 تا 60 دقیقه خیس بخورد یا حتی اگر لکه واقعاً نمی خواهد از بین برود، یک شب خیس بخورد. هنگامی که به نظر می رسد از بین رفته است، مقداری ماده شوینده بیشتر بمالید، سپس بشویید 
.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش