تعمیر بردهای لباسشویی ، ظرفشویی ، پکیج دیواری در اندیشه ، شهریار

تعمیر انواع بردهای لباسشویی و ظرفشویی پاکشوما ، کندی ، زیرووات

، کرال ،ابسال ، سامسونگ و ال جی و غیره در اندیشه و شهریار

 

ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک مدرن مملو از وسایل الکترونیکی هستند: سنسورها، ماژول‌ها، قطعات الکترونیکی، همه اینها الهام‌بخش هستند و به روشی مثبت تنظیم می‌شوند تا زمانی که شروع به شکستن کند.
در این صورت این سوال پیش می آید که در این صورت چه باید کرد؟ اگر پمپ و المنت و حتی موتور و بلبرینگ را نسبتاً راحت می توان تعمیر کرد، پس چگونه می توان برد کنترل ماشین لباسشویی را تعمیر کرد، آیا آن را هم می توان تعمیر کرد؟ در چارچوب این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت.

 

برد کنترل یا به آن ماژول کنترل نیز گفته می شود، مهمترین عنصر یک ماشین لباسشویی اتوماتیک مدرن است که عملکرد تمام عناصر الکتریکی و الکترونیکی را تضمین می کند. اگر ساده تر باشد، این مغز ماشین لباسشویی است که تمام واحدهای آن را کنترل می کند و کار آنها را هماهنگ و همگام می کند. هر گونه خرابی برد کنترل باعث خرابی ماشین لباسشویی می شود و در بدترین حالت اصلا از کار می افتد.

 

علائم برد خراب

 

آسیب به برد کنترل را نمی توان نادیده گرفت، زیرا در همان زمان، ماشین لباسشویی یا "دیوانه می شود" و برنامه ها را به طور معمول اجرا نمی کند، یا به سادگی خاموش می شود و روشن نمی شود. به طور غیرمستقیم خرابی برد را با علائم و رفتار ماشین لباسشویی تعیین کنید:

  • اگر دستگاه چرخه چرخش را فعال نکند؛
  • اگر صفحه نمایش کد خطا را نشان می دهد که نشان دهنده خرابی برد کنترل است.
  • در ماشین‌های لباسشویی بدون نمایشگر، همه چراغ‌ها روشن هستند و به طور متناوب روی صفحه کنترل چشمک می‌زنند.
  • دستگاه آب را بدون نیاز به شماره گیری تخلیه می کند.
  • فرآیند شستشو شروع می شود، اما متوقف نمی شود.
  • هر برنامه شستشو یا اصلاً شروع نمی شود یا به درستی کار نمی کند.
  • درام بسیار آهسته می چرخد.
  • موتور یا با حداکثر سرعت "دورتند" میزند یا به سختی می چرخد.
  • آب به درستی گرم نمی شود یا بیش از حد گرم می شود.

     

همانطور که می بینید، هیچ علامت واضحی وجود ندارد که به طور دقیق نشان دهنده خرابی برد کنترل باشد، زیرا آنها به سادگی وجود ندارند. حتی اگر یک کد خطا در صفحه نمایش "واشر" ظاهر شود، که نشان دهنده نقص عملکرد برد کنترل است، این اطلاعات دوگانه است. با این حال، اگر چنین کدی ظاهر شد یا علائم دیگری از خرابی رخ داد، باید حتماً برد کنترل را بررسی کنید.
بردهای الکترونیکی مدرن (مخصوصاً بردهای کره ای) کاملاً قابل اعتماد هستند و می توانند چندین دهه بدون وقفه کار کنند، چرا هنوز خراب هستند؟ دلایل متعددی وجود دارد.

  • عیوب کارخانه که می تواند در هر چیزی بیان شود، مسیرهای بد روی برد، آسیب به خود برد، قطعات لحیم کاری ضعیف و موارد دیگر. در اینجا ممکن است نیاز به تعویض برد داشته باشید.
  • افت ولتاژ، که می تواند منجر به فرسودگی قسمت های جداگانه برد یا کل بخش های آن شود. تخته جایگزین نیز مورد نیاز خواهد بود.
  • آب روی تخته رطوبت منجر به فرسودگی قطعات و قطعات برد می شود.
  • شکستگی شدید در سیم برق. این می تواند منجر به نوسانات برق و آسیب به ماژول کنترل شود.
  • خاموش کردن دستگاه توسط کاربر در حین کار. وضعیت بسیار منفی که می تواند ماژول کنترل را از بین ببرد.
  • غالباً برد کنترل ماشین لباسشویی پس از حمل و نقل و اتصال نادرست می سوزد. مالکان با تمام وسایل به خانه یا آپارتمان جدید نقل مکان می کنند و ماشین لباسشویی را حمل می کنند و فراموش می کنند که کووت پودر را بردارید. اغلب مقدار کمی آب در کووت باقی می ماند و هنگامی که دستگاه هنگام حمل و نقل برگردانده می شود، آب از آن به طور مستقیم به واحد کنترل جریان می یابد. اگر دستگاه زمان خشک شدن نداشته باشد و دستگاه به شبکه متصل باشد، خرابی برد کنترل ارائه می شود. و این اغلب اتفاق می افتد.

    چگونه در نهایت بفهمیم که آیا به یک برد کنترل جایگزین نیاز است

  • یا اینکه آیا می توان آن را با دستان خود تعمیر کرد؟

  •  چگونه خرابی را تأیید کنیم؟ در واقع انجام این کار بدون باز کردن واحد کنترل و آزمایش عناصر آن تقریبا غیرممکن است. برخی از ماشین‌های لباسشویی مدرن حالت خود تشخیصی دارند، گاهی اوقات به شناسایی مشکل کمک زیادی می‌کند، اما نه همیشه. اگر نیاز به دانستن 100٪ دارید، برد کنترل را جدا کرده و آزمایش کنید، برای این کار به نقشهایی از چنین بردی نیاز دارید.
    ذکر این نکته اضافی نخواهد بود که فقط یک متخصص با تجربه می تواند یک برد را به طور حرفه ای برای خرابی آزمایش کند و تعیین کند که آیا نیاز به تعویض دارد یا خیر. 
    توجه:انجام آزمایش توسط خودتان می تواند به نتیجه گیری نادرست منجر شود . 
    به نوبه خود، ما می توانیم به شما توصیه کنیم که تنها آزمایش سطح خود را با مولتی متر انجام دهید. ماهیت آن در تأیید روشی همه عناصر برد و شناسایی قطعات معیوب است. و البته نباید از بررسی کامل بصری برد غافل شد.
    مهم! اغلب، بلافاصله پس از جدا کردن واحد کنترل و بازرسی برد کنترل، یک مشکل ظاهر می شود: کنتاکت های سوخته، بخش های سوخته از برد و موارد مشابه.
    اگر با جدا کردن ماشین لباسشویی و رسیدن به واحد کنترل مشکل دارید ، به این معنی است که مهارت کافی در کار با تجهیزات ندارید. در این صورت می توانید با یک متخصص تماس بگیرید. او یک نمودار دقیق از برد کنترل شما و یک نمودار از کل دستگاه دارد،.
     تنها پس از تجزیه و تحلیل عمیق خرابی می توان نتیجه گیری نهایی کرد که آیا برد کنترل نیاز به تعویض دارد یا می توان تعمیراتی انجام داد.
    در پایان خاطرنشان می کنیم که تعمیر برد کنترل ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی به تنهایی بسیار دشوار است. ما به یک مدار واحد کنترل و نه تنها یک مدار، بلکه به مهارت های مناسب برای خواندن آن نیاز داریم. در مرحله بعد، به یک مولتی متر، یک کامپیوتر با نرم افزار خاص و موارد دیگر نیاز دارید. عاقلانه تر و صحیح تر این است که با یک متخصص تماس بگیرید.​​​​​​​

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش