فواید و مضرات استفاده از کولر گازی

فواید و مضرات استفاده از کولر گازی .هزینه های انرژی و راندمان بالا یا سرمای مطبوع و دلنشین

از آنجایی که تابستان گرم در حال اغاز است، فروش تجهیزات کولر گازی و برودتی سال به سال افزایش می یابد. بسیاری از خریداران بر این باورند که کولر گازی برای سلامتی انسان مضر است و از این دستگاه خودداری می کنند. تا حدودی اینطور است، اما این فقط در مورد مدل های قدیمی صدق می کند.
امروزه مدل های قدیمی تهویه مطبوع را در فروشگاه های تجهیزات نخواهید یافت، بنابراین نباید از ابتلا به عفونت ویروسی ترسید (مگر اینکه زیر جریان مستقیم هوای سرد قرار بگیرید). مدل های مدرن دارای فلپ های مخصوصی هستند که می توان آنها را به هر جهتی چرخاند تا جریان هوا تغییر جهت دهد. همچنین می توانید میزان جریان هوا را تنظیم کنید.
در مدل های منسوخ کولر گازی، میکروب ها از طریق مجاری هوا در سراسر اتاق پخش می شوند. در دستگاه های مدرن هوای خروجی خارج می شود و در عوض هوای تازه وارد می شود که هیچ خطری برای انسان ندارد. اغلب می توانید در مطبوعات در مورد فیلترهای غیر قابل اعتمادی که در دستگاه های تهویه مطبوع وجود دارند، بشنوید یا بخوانید. اما این نیز یک نظر اشتباه است، زیرا فیلترها از ورود ذرات گرد و غبار مضر به داخل واحد داخلی تجهیزات آب و هوایی جلوگیری می کنند.
برای اقامت در اتاقی با تهویه مطبوع هیچ عواقب منفی ایجاد نمی کند، باید قوانین ساده را دنبال کنید:
از آنجایی که سیستم های اسپلیت به طور قابل توجهی هوا را "خشک می کنند"، خوب است که مرطوب کننده اتاق را همراه با تهویه مطبوع روشن کنید (یا گل های تازه زیادی قرار دهید). در جدیدترین مدل های کولر گازی، رطوبت ساز با یونیزر از قبل در آنها تعبیه شده است.
مراقب باشید که محل کار شما در مجاورت کولر گازی نباشد. در مورد محل نصب این تجهیزات بهتر است با یک متخصص مشورت کنید. "پرده ها" روی کولر گازی را در جهات مختلف بچرخانید تا جریان هوا به طور مساوی در تمام اتاق پخش شود.
برای جلوگیری از مشکلات در هنگام نصب و بهره برداری از تجهیزات HVAC، باید به یک مارک معروف اولویت دهید (بررسی ها را بخوانید، با دوستان و آشنایان خود که قبلاً سیستم اسپلیت دارند مشورت کنید، به نظر یک متخصص در فروشگاه گوش دهید) .
تفاوت دمای هوا در اتاق و خیابان نباید 4-5 درجه بیشتر یا کمتر باشد، در غیر این صورت می توانید از اختلاف دما زیاد سرما بخورید.
از آنجایی که افراد در فصل زمستان از تهویه مطبوع استفاده نمی کنند، گرد و غبار در داخل آن جمع می شود که در صورت استفاده از این سیستم در فصل گرم می تواند منجر به حمله در افراد مبتلا به آسم و آلرژی شود. بنابراین، در بهار بهتر است فیلتر را تمیز کنید (اگر سیستم شما مجهز به عملکرد "خود تمیز شوندگی" نیست). همچنین نشانه آلودگی فیلتر کولر گازی ممکن است قرمزی و اشک چشم، گلودرد، بوی فلز باشد. همراه با گرد و غبار، میکروارگانیسم های مختلفی نیز می توانند در کولر تجمع کنند. برای جلوگیری از آسیب رساندن به سلامتی نرم کننده، به طور دوره ای آن را با دستمال مرطوب، جاروبرقی و ضد عفونی کننده تمیز کنید (اگر هیچ هشداری در مورد این موضوع در دستورالعمل استفاده وجود ندارد).

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش