جرقه در داخل مایکروفر ،علت ها و راههای برطرف کردن آن

جرقه در داخل مایکروفر
علائم خرابی: جرقه در داخل محفظه مایکروفر. اجاق مایکروویو در حین کار "جوری صدا میدهد که انگار، شلیک می کند". صدای ساییدن به گوش می رسد، بوی سوزش. اگر چنین نقصی پیدا کردید، دلیلی برای خلاص شدن از شر یک مایکروویو معیوب نیست، چنین مشکلاتی به سرعت برطرف می شوند، پس از آن مایکروویو بدون مشکل به شما خدمت می کند، نه یک سال،بلکه چند سال
دلایل اصلی ایجاد قوس الکتریکی: 
 
صفحه محافظ میکا در داخل محفظه سوخته است.
جفت سوخته ("قارچ") صفحه دوار.
استفاده از ظروف فر فلزی؛
آسیب به پوشش مینای دیواره های داخلی اتاقک. 

 بشقاب میکا سوخت 
در 90 درصد موارد - علت جرقه های داخل مایکروویو به دلیل صفحه سوخته است که معمولاً در سمت راست و در دیواره داخلی اجاق قرار دارد. این از ورق میکا ساخته شده است، وظیفه اصلی آن اجازه دادن امواج مایکروویو از امیتر (مگنترون) به داخل محفظه و محافظت از خود مگنترون از عناصر غذایی است که روی آن پخته می شود.
 
سوختگی صفحه میکا عمدتاً به دلیل چربی روی آن است. در صورت استفاده بیشتر، زیر میکا، دیواره های فلزی محفظه و درپوش محافظ مگنترون را می سوزاند، اگر خرابی به موقع اصلاح نشود، ممکن است امیتر مایکروویو (مگنترون) از کار بیفتد.
 
ترتیب عیب یابی: 
 
وضعیت میکا را بررسی کنید، در محفظه داخلی مایکروویو در دیواره سمت راست، تقریباً در مرکز قرار دارد. اگر سطح کثیف یا سوخته است، صفحه میکا را با یک صفحه جدید جایگزین کنید (قبل از تعویض، محفظه داخلی مایکروویو را از چربی و سیدر تمیز کنید). 
مگنترون را طبق تمام قوانین ایمنی خارج کنید: اجاق مایکروویو را خاموش کنید. اتصال کوتاه خازن؛ مگنترون را اتصال کوتاه کنید 
درپوش را برای سوختن بررسی کنید. اگر سوخته نیست (ما یک نقطه کوچک می بینیم)، سپس مگنترون را در جای خود قرار داده و آن را روشن کنید. 
اگر سوخت، درپوش را عوض کنید، مگنترون را در جای خود قرار دهید و آن را روشن کنید. اگر نمی توانید درپوش را پیدا کنید، مگنترون را جایگزین کنید.
 
قطعه بالای موتور سینی گردان سوخته 
"قارچ" پلاستیکی (کوپلر) که در پایین محفظه زیر صفحه شیشه ای مایکروویو قرار دارد نیز می تواند باعث ایجاد جرقه های مایکروویو شود. با گذشت زمان، از چربی و کثیفی انباشته شده در این مکان یک قوس الکتریکی ایجاد می شود. در اثر جرقه زدن، کوپلینگ داغ می شود و ذوب می شود. 
 
برای رفع این مشکل، باید کوپلر قدیمی را با یک کوپلر جدید از همان نوع جایگزین کنید. اکثر تولید کنندگان مایکروویو دارای کوپلرهای معمولی هستند. برخی از تولیدکنندگان، به عنوان مثال سامسونگ، ویرپول، ممکن است ابعاد متفاوتی از "قارچ" داشته باشند.  

استفاده از ظروف فلزی 
استفاده از ظروف فلزی و لمس گاه و بیگاه آنها به دیواره های فر. استفاده از ظروف سرامیکی تزئین شده با پودر طلا یا نقره. از هر نوع ظروف پخت و پز با روکش فلزی استفاده نکنید. 4. آسیب به مینای حفره اجاق گاز نیز می تواند در اثر آسیب به پوشش مینای حفره فر ایجاد شود. از هر نوع ظروف پخت و پز با روکش فلزی استفاده نکنید. 
آسیب به پوشش اتاقک داخلی 
جرقه زدن همچنین می تواند در اثر آسیب به پوشش محفظه در محفظه گرمایش داخلی ایجاد شود. در این صورت لازم است پوشش مینای محفظه داخلی برای این منظور با استفاده از مینای مخصوص بازسازی شود. اگر با سایر عوامل غیر تخصصی رنگ آمیزی کنید، بخارات این ماده شیمیایی می تواند به غذا لطمه بزند
چگونه از چنین نقص هایی جلوگیری کنیم
برای جلوگیری از چنین نقص هایی، محفظه مایکروویو باید تمیز نگه داشته شود، برای محافظت در برابر پاشیدن روی صفحه میکا، غذای چرب در طول پخت باید با یک هود یا دستمال کاغذی مخصوص پوشانده شود. اگر چربی روی صفحه میکا قرار گیرد، پس از مدتی شروع به گرم شدن می کند و جرقه می زند که می تواند باعث خرابی مگنترون شود (و این گران ترین قسمت مایکروویو است) یا حتی دیواره های داخلی محفظه مایکروویو را بسوزاند. . 
میتوانید برای اطلاعات بیشتر از لینک فوق اطلاعات کافی را در مورد ماکروفر بدست بیاورید
 
ما امروز کارشناسان تعمیر لوازم خانگی را در اختیار داریم! با یک تکنسین حرفه ای مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی imenservice تماس بگیرید یا خدمات خود را رزرو کنید.

مرکز خدمات ما از ساعت 9تا ساعت 21 باز است، بنابراین شما می توانید به راحتی زمان تعمیر مناسب را برنامه ریزی کنید. متخصص در زمان توافق شده حاضر می شود، تشخیص را انجام می دهد و در صورت لزوم، تعمیرات را ارائه می دهد. در صورت تمایل، دستگاه شما مستقیماً در محل ظرف 1 تا 2 ساعت تعمیر می شود. ما خدمات درجه یک را با قیمت مقرون به صرفه ارائه می دهیم!



 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش