سرریز شدن اب از لباسشویی و علل های مختلف ان ،خرابی هیدروستات ،خرابی شلنگ هیدروستات ،خرابی شیر ورودی اب

آب از درب و جا پودری سرریز میشود 

01 - شیر ورودی آب ماشین لباسشویی
در حالی که ماشین در حال پر شدن از آب است، برق ماشین لباسشویی را قطع کنید. اگر دستگاه به پر شدن از آب حتی در زمانی که برق نمی‌رسد ادامه دهد، این نشان می‌دهد که شیر ورودی آب معیوب است. اگر شیر ورودی آب معیوب است، آن را تعویض کنید.

02 - کلید فشار ماشین لباسشویی
هیدروستات هنگامی که به سطح آب مناسب رسید، جریان شیر ورودی آب را قطع می کند. اگر هیدروستات از کار بیفتد، شیر ورودی آب همچنان داخل دستگاه را با آب پر می کند و باعث سرریز شدن ان می شود. قبل از تعویض هیدروستات، لوله هوا را به هیدروستات چک کنید تا مطمئن شوید که از آشغال پاک شده و نشتی ندارد.

03 - فشار کم آب از منبع خانه
فشار آب به شیر ورودی آب ممکن است خیلی کم باشد. شیر ورودی آب به حداقل 20 psi نیاز دارد تا به درستی خاموش شود. اگر شیر ورودی آب فشار کافی دریافت نکند، ممکن است پس از قطع شدن برق، شیربرقی به طور کامل بسته نشود. در نتیجه ممکن است آب به داخل واشر نشت کند و باعث سرریز شدن آن شود. فشار آب را بررسی کنید تا مشخص شود که آیا کافی است یا خیر.

اغلب دستگاههای لباسشویی بعد از مدت طولانی که از عمر انها میگذرد به این مشکل مبتلا میشوند .

این مشکل میتواند  براحتی حل شود و گاها نیاز به مراجعه سرویسکار برای رفع عیب و یا حتی تعویض قطعه دارد.

علل های مختلفی باعث بروز این مشکل در لباسشویی ها میگردد که میتوان به خرابی هیدروستات (قطعه تعیین سطح اب در لباسشویی) ،پارگی و یا معیوب بودن شلنگ هیدروستات ،گرفتگی خرطومی دیگ به پمپ و حباب پرشر سوییچ ،و یا حتی خرابی تایمر و یا برد دستگاه باشد .

االبته این موارد بیشتر زمانی رخ میدهد که دستگاه روشن بوده و در حین کار اب از سطح استاندارد دستگاه بالاتر رفته که باعث سرریز اب میگردد .

از دلایل فنی این اشکال میتوان به خرابی پرشر سوییچ و یا هیدروستات اشاره نمود که قطعه فوق عمل قطع ابگیری در سطح تعیین شده را انجام نداده و اب تا سطح بالای دستگاه سرریز میگردد .

راه حل رفع این خرابی تنها با تعویض قطعه معیوب  و جایگزینی قطعه اصلی بوده  و از استفاده قطعات متفرقه جد ا میبایست اجتناب نمود .

در بیشتر مواقع سرریز اب در لباسشویی ها به علت گرفتگی شلنگ هیدروستات بوده که برای تست این نوع خرابی میتوان با فشار باد به داخل شلنگ از وجود گرفتگی و یا رفع گرفتگی ان مطلع  و یا برطرف نمود 

اگر در مواردی که دستگاه  خاموش است و این مشکل رخ میدهد  میتوان با تعویض و یا سرویس شیر برقی دستگاه ،مشکل را رفع نمود که البته تعویض قطعه بسیار منطقی تر و بهتر است .

 

سرریز اب از لباسشویی

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش