۱۳ اشتباه رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی که عمر دستگاه شما را کم می کند. نکاتی که باید هر کدبانوی خانه بداند .چه نکاتی باعث طول عمر بیشتر ماشین لباسشویی میشود؟


اغلب اوقات ما کارهایی را انجام می‌دهیم که فکر می‌کنیم درست هستند اما در حقیقت به دستگاه ما آسیب می‌زند. در این نوشتار به بررسی اشتباهات رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی می‌پردازیم تا بتوانید علاوه بر شستشوی بهتر لباس‌ها، از ماشین لباسشویی خود مراقبت کنید.

ایمن سرویس در این مقاله قصد دارد با بیان ۱۳ اشتباه رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ، بایدها و نبایدهای استفاده از این دستگاه را آموزش داده و شما به‌سادگی می‌توانید با رعایت این نکات، از خرابی‌های احتمالی دستگاهتان جلوگیری و طول عمر آن را افزایش دهید.

اشتباهات رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی
استفاده ی زیاد از مایع شوینده یا پودر

این باور غلط که استفاده زیاد از مواد شوینده می‌تواند لباس‌هایی تمیز به شما تحویل دهد را کنار بگذارید. درصورتی‌که لباس‌هایتان خیلی کثیف هستند بهتر است دو بار  آن‌ها را شسته و هر بار به میزان مناسبی مواد شوینده به آن‌ها اضافه کنید. ریختن مواد شویند زیاد در ۱ مرحله شستشو موجب می‌شود این مواد روی لباس‌ها لکه‌های سفیدی ایجاد کنند و یا با ماندن در تاروپود آن‌ها موجب خراب شدن بافت و پارچه لباس شوند.

شستن لباس‌ها با اکسسوری فلزی بدون کیسه مخصوص

بعضی از لباس‌ها ممکن است دارای اجزای فلزی نظیر کمربند، دکمه و زیپ تزیینی باشند که در صورت انداختن مستقیم آن‌ها در ماشین و برخورد مداوم با دیگ لباسشویی، می‌توانند آسیب‌های جبران‌ناپذیری به دستگاه وارد کنند. بهتر است پیش‌ازاین کار این‌گونه لباس‌ها را در کیسه‌ای پارچه‌ای قرار داده و سپس کیسه را درون ماشین لباسشویی بیندازید.

یک اشتباه رایج هنگام استفاده از ماشین لباسشویی ، باز گذاشتن زیپ هاست.

پیش از قرار دادن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، در صورت وجود زیپ حتماً آن‌ها را ببندید. با چرخش لباس‌ها حین شستشو زیپ‌ها می‌توانند به بافت سایر لباس‌ها آسیب وارد کرده و یا به‌واسطه برخورد با دیگ ماشین لباسشویی موجب خرابی آن شوند. هم‌چنین پیش از شستشوی لباس‌های زیپ‌دار از سالم بودن زیپ‌ها و عدم زنگ‌زدگی آن‌ها اطمینان حاصل کنید زیرا در صورت قرار دادن این‌گونه لباس‌ها در ماشین می‌توانید موجب ایجاد لکه در سایر لباس‌ها شوید.

ادامه مطلب
 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش