ارور ها و کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و پاکشوما ،راههای رفع خطا

ارور ها و کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و پاکشوما

ارور ها و کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و پاکشوما

ماشین ظرفشویی وسیله ای کاربردی است که در بسیاری از خانه های مدرن وجود دارد. با این حال، به دلیل مشکلات خاصی، ممکن است برخی از مشکلات عیب یابی ماشین ظرفشویی ال جی را تجربه کنید . علیرغم اینکه برند ال جی به دلیل کیفیت لوازم خود شناخته شده است، برخی از کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی وجود دارد که ممکن است مشاهده کنید. برخی از این موارد ممکن است به راحتی برطرف شوند در حالی که برخی دیگر ممکن است به یک دست متخصص نیاز داشته باشند. اما ابتدا، قبل از اینکه بتوانید اقدام مناسبی برای رفع آن انجام دهید، باید بهتر بفهمید که کد خطای احتمالی ماشین ظرفشویی ال‌جی چیست. بنابراین، بدون بحث بیشتر، در اینجا برخی از رایج ترین کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی و نحوه عیب یابی آنها آورده شده است.


کدهای خطای ماشین ظرفشویی ال جی


کد خطا IE: پر نمی شود

کد خطای IE در ماشین ظرفشویی ال جی نشان می دهد که ماشین ظرفشویی با آب پر نمی شود. به طور طبیعی، این بدان معنی است که ظروف شما شسته نمی شوند. با این حال، چند راه ساده برای بررسی اتصال آب شما وجود دارد. اولین مورد شامل بررسی دریچه قطع آب برای مشاهده کامل باز بودن آن است. علاوه بر این، می توانید شیلنگ ورودی آب خود را برای پیچ خوردگی بررسی کنید. از طرف دیگر، باید صفحه فیلتر روی شیر ورودی آب را برای هرگونه گرفتگی بررسی کنید. اگر گرفتگی دیدید، باید این موارد را پاک کنید و یک بار دیگر ماشین ظرفشویی ال جی خود را کامل کنید. 


کد خطا OE: تخلیه نمی شود

 

خطای OE در ماشین ظرفشویی ال‌جی نشانه گرفتگی سینک ظرفشویی یا دفع زباله است. با این حال، اگر هر دو مورد را بررسی کرده اید و مشکلی ندارند، باید شلنگ ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. آن را از محل اتصال سینک یا محل دفع زباله بیرون بکشید و مسدود شدن چربی را بررسی کنید. اگر هر یک از اینها را دیدید، باید تمیز شوند. از طرف دیگر، اگر ماشین ظرفشویی شما از یک شکاف هوا استفاده می کند، باید آن را نیز بررسی کرده و از هرگونه انسداد تمیز کنید. هنگام انجام این بررسی ها مطمئن شوید که ماشین ظرفشویی شما به طور کامل از منبع برق جدا شده است. اگر با این کار مشکل حل نشد، ممکن است لازم باشد پمپ تخلیه و پمپ تخلیه را برای انسداد بررسی کنید. مسائل دیگری که می توانید بررسی کنید اتصالات سیم است. اما از آنجایی که سیم کشی یک کار پیچیده است که نیاز به یک متخصص دارد، به شدت توصیه می شود که با یک متخصص تماس بگیرید. 


کد خطا AE یا E1: نشت آب شناسایی شد 

خطای ماشین ظرفشویی ال‌جی E1 یا AE می‌تواند به دلیل پایین بودن سطح آب در وان یا سرعت بالای غیرعادی پمپ گردش خون باشد. همچنین ممکن است مقداری آب به پایه کابینت ماشین ظرفشویی نشت کند و کلید سیل را قطع کند. در اینجا باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و جریان آب را قطع کنید. این امکان وجود دارد که آب از خط پر کردن آب، راهنمای ورودی آب، پمپ تخلیه، شلنگ تخلیه، مهر و موم درب یا مخزن نشت کند. به این ترتیب، کمک حرفه ای توصیه می شود. 


کد خطا FE: سرریز آب شناسایی شد 

با این کد خطا، پمپ تخلیه ماشین ظرفشویی شما به طور خودکار کار می کند. این امکان وجود دارد که دریچه ورودی آب نشتی یا رله گیر روی برد کنترل الکترونیکی ماشین ظرفشویی شما را همیشه پر کند. باید ماشین ظرفشویی را از برق بکشید و ببینید آیا همچنان پر از آب است یا خیر. اگر این کار را انجام داد، باید شیر ورودی آب را تعویض کنید. 


کد خطا tE: خرابی ترمیستور (سنسور دما).

برای رخ دادن این خطا، به این معنی است که مجموعه بخاری شما، که شامل ترمیستور است، احتمالاً معیوب است. اگر اهم و دما در محدوده مورد نیاز نباشد ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. برای رفع این مشکل، قبل از انجام سرویس و تعویض قطعه، باید ماشین ظرفشویی را از برق جدا کرده و سیم های ترمیستور روی بخاری را جدا کنید. 


کد خطا LE: موتور پمپ گردش خون قفل شده است 

در این حالت، پروانه پمپ شما احتمالا مسدود شده و از چرخش جلوگیری می شود. در اینجا، باید ماشین ظرفشویی خود را از برق بکشید، موانع را بررسی کنید و سپس هر گونه جسم خارجی را از مخزن خارج کنید. اگر مشکل این نیست، باید اتصالات سیم‌کشی پمپ را بررسی کنید و سیم‌های شل شده را دوباره وصل کنید. اگر سیم ها مشکلی ندارند، بهتر است با یک متخصص تماس بگیرید که از یک مولتی متر برای بررسی مقاومت از طریق تعداد پین های روی دسته سیم موتور استفاده می کند. 


کد خطا HE: خرابی بخاری 

وقتی این کد خطا را می بینید، به این معنی است که ترمیستور یا سنسور دمای ماشین ظرفشویی شما تشخیص می دهد که آب یا گرم نمی شود یا بالاتر از سطوح مورد نیاز گرم می شود. اگر حسگر دما دمای بالاتری نسبت به حالت عادی برای ماشین ظرفشویی ال‌جی حس می‌کند، ممکن است لازم باشد برد کنترل الکترونیکی را تعویض کنید. دلیل این امر این است که رله بخاری گیر کرده روی برد کنترل باعث می شود المنت گرمایش دائما روشن بماند. 


کد خطا nE: خرابی موتور دیورتر 

این کد خطا مستلزم آن است که اتصالات دسته سیم روی موتور دیورتر و سوئیچ موقعیت دیورتر را بررسی کنید. برای این کار باید ماشین ظرفشویی را از منبع تغذیه آن جدا کنید. هر سیم شلی باید دوباره وصل شود. و اگر شل نیستند، باید سیم‌های موتور دیورتر را جدا کرده و با استفاده از یک مولتی متر مقاومت را از طریق موتور بررسی کنید. اگر متر مقاومت بی نهایت را اندازه گیری کند، ممکن است موتور دیورتر نیاز به تعویض داشته باشد.


اظهارات پایانی

 

چه یک تعمیر ساده یا پیچیده تر، زمانی که نیاز به تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی خود دارید ، همیشه می توانید روی مهندسان با تجربه ما حساب کنید. با بیش از 25 سال تجربه در تعمیر انواع لوازم خانگی، از جمله ماشین ظرفشویی، و ضمانت 12 ماهه کیفیت ما در مورد ایرادات تعمیر و/یا نصب قطعات یدکی، شما واقعاً می توانید مطمئن باشید که ماشین ظرفشویی خود به دلیل کیفیت بالا در دستان عالی قرار دارد. طرز کار ما با ما تماس بگیرید تا امروز دستگاه خود را به روشی راحت و بدون دردسر تعمیر کنیم.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش