اشکالات و ایرادات رایج در بخاری های صنعتی انرژی

 


کارکرد و عملکرد نامناسب هر کدام از قطعات و اجزای بخاری صنعتی و هیتر انرژی می‌تواند عملکرد کلی سیستم هیتر و بخاری شما را نیز مختل کند ، پس بهتر است با عوامل مختلفی که باعث ایجاد مشکل و خرابی در بخاری های صنعتی انرژی می‌شوند ، آشنا شوید تا در صورت بروز هرگونه مشکل و خرابی بتوانید اقدامات لازم و مناسب را در کم ترین زمان ممکن برای تعمیر بخاری صنعتی انرژی خود را انجام دهید ، در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی عوامل مهمی که باعث بروز خرابی و مشکل در سیستم‌ هیتر هاو بخاری های صنعتی می‌شوند بپردازیم .
مراقبت و نگهداری غیراصولی و نادرست از بخاری های صنعتی انرژی : 
مهم ترین نکته ای که در ابتدا باید بدانید این است که بخاری های صنعتی انرژی نیز مانند سایر وسیله هانیاز به نگهداری و مراقبت اصولی و سرویس های ماهیانه و یا سالیانه دارد ، که ایرادات جزئی آن برطرف شود ، قطعا اگر در زمان مناسب نسبت به بررسی نظافت قطعات بخاری و هیتر صنعتی انرژی که شامل مشعل ، کوره و رادیاتور هوا و سیستم کانال کشی (در بهار سازها)می شود ، نکنید پس از گذشت مدت زمانی با مشکلات بیشتر و پیچیده تری رو به رو خواهید شد ، بروز و ایجاد خرابی و مشکل در قسمت‌ های مختلف بخاری  وهیتر های صنعتی انرژی به دلیل مراقبت و نگهداری نادرست و غیر اصولی از قطعات هیتر ها ، باعث افزایش میزان مصرف انرژی و ضعیف شدن عملکرد گرمایشی دستگاه می شود.
موسسه خدمات فنی قهرمانی نماینده انحصاری هیتر و بخاری های صنعتی انرژی در اندیشه(با کد نمایندگی  مجاز2118) 
دوده گرفتن و کثیفی کوره و رادیاتور  بخاری صنعتی انرژی : 
هنگامی که کوره و رادیاتور بخاری وهیتر های صنعتی انرژی کثیف شده باشد و یا به دلیل تمیز نکردن به موقع آن دچار دوده های زیادی شده باشد ،  مبدل حرارتی (کوره‌ی هیتر و رادیاتور )نیز به هیچ عنوان عملکرد مناسب و درستی نخواهد داشت و با مشکل و خطا رو به رو خواهد شد . البته لازم است به این نکته دقت کنید که مشکلاتی که دردودکش هوا ایجاد می شوند به نوع و میزان سایز و اندازه دودکشی که در بخاری صنعتی استفاده می شود نیز بستگی دارد، از وظایف مهم رادیاتور( کوره و رادیاتور) های هوا می توان به تولید هوای گرم و باکیفیت و پاک و تمیز اشاره کرد ، پس کثیف بودن و یا دوده گرفتن کوره و رادیاتور در هیتر باعث ورود آلودگی به همراه جریان هوای گرم به فضای داخلی محیطی که هیتر در آن قرار دارد می شود و می تواند مشکلات بسیاری را برای افراد حاضر در محیط ایجاد کند.
خرابی ترموستات بخاری صنعتی انرژی :
 یکی از دلایلی که باعث عملکرد نادرست و خرابی بخاری های صنعتی و هیتر های انرژی می‌شود ، خرابی در قطعه ترموستات آن ها می باشد ، زیرا وظیفه‌ ی اصلی ترموستات در بخاری های برقی کنترل میزان دما است و در صورتی که ترموستات ها وظایف خود را به درستی انجام ندهد ، بخاری وهیتر های صنعتی نیزنمی توانند به درستی عملکرد گرمایشی مورد نیاز محیط مورد نظر شما را تامین کند.
موسسه خدمات فنی قهرمانی تامین کننده قطعات اصلی محصولات شرکت صنعتی انرژی در اندیشه و شهریار
عدم دریافت گرما توسط هیتر های انرژی :

هنگامی که در بخاری های صنعتی انرژی چراغ پیلوت یا همان سیستم کنترل جرقه بخاری روشن است ولی شما هیچ گرمایشی را از بخاری احساس نمی کنید، باید برای برطرف کردن این مشکل بررسی ترموستات بخاری صنعتی و هیتر های صنعتی انرژی ، انشعاب گاز و یا منبع تامین را انجام  تا متوجه عیب دستگاه خود شوید.
خرابی در چراغ پیلوت بخاری صنعتی انرژی : 
در بخاری های صنعتی گازی قدیمی انرژی معمولا  اکسی پیلوت بعد از روشن شدن  باعث می‌شود که مشعل دستگاه به وسیله شیر برقی گازی روشن،و هوای گرم محیط را تولید کند. اما در انواع دیگر بخاری های صنعتی و یا دیگر سیستم های گرمایشی ، سیستم کنترل جرقه (میله یون)وظیفه انجام این کار را برعهده دارد . هنگامی که چراغ پیلوت و یا همان سیستم کنترل جرقه زن خراب باشد ، دستگاه هیتر انرژی شما توانایی روشن شدن و تامین گرمای مورد نیاز محیط شما را نخواهد داشت.
موسسه خدمات فنی قهرمانی نماینده انحصاری هیتر و بخاری های صنعتی انرژی در اندیشه(با کد نمایندگی  مجاز2118) 

عمر مفید بخاری صنعتی انرژی به پایان رسیده است : 
بروز چنین مشکلی در بخاری های صنعتی انرژی یک مشکل عادی می باشد زیرا با گذشت زمان و استفاده‌ کردن طولانی مدت از بخاری های صنعتی و یا دیگر سیستم های گرمایشی ، عمر مفید سیستم های گرمایشی به نسبت زمان اولیه کم می شود و به مرور زمان عملکرد دستگاه شما نیز با مشکل مواجه می‌شود . پس توجه داشته باشید در صورتی که چندین سال است که از بخاری صنعتی خود استفاده می‌کنید ، بروز مشکلات متعدد در دستگاه های قدیمی یک مسئله‌ی کاملا عادی می باشد . همانطور که گفته شد نگهداری و سرویس مرتب سالیانه، اصولی و مناسب از بخاری های صنعتی انرژی می‌تواند طول عمر مفید دستگاه شما را افزایش دهد. پس با توجه به این مسائل اگر دستگاه هیتر شما به دلیل قدیمی بودن دارای مشکلات و خطاهایی می باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم ، که به جای صرف هزینه های زیاد برای تعمیر بخاری صنعتی انرژی خود آن را با یک بخاری صنعتی جدید کم مصرف و پر قدرت تعویض کنید ، زیرا هزینه های تعمیر بخاری های صنعتی قدیمی بسیار بالا می باشد و احتمال کارکرد طولانی مدت بخاری ها نیز کم است .
البته نباید فراموش کرد که بخاری های صنعتی انرژی با دارا بودن کیفیت بالای قطعات ،و تعویض و تامین قطعات اصلی توسط نمایندگی های مجاز قابلیت استفاده دوباره و بازگشت به شرایط اولیه را خواهد داشت 
عملکرد دمنده یا فن بخاری صنعتی انرژی:
 هنگامی که پس از خاموش شدن بخاری صنعتی انرژی ، دمنده یا فن مدتی نیز کار می‌کند تا خاموش شود، باید بدانید که در این حالت دمنده دستگاه شما برای خنک کردن کوره و رادیاتور مدتی فعال بوده که این عملکرد باعث طول عمر بیشتر در کوره بخاری  و قطعات حرارتی میگردد  .
خرابی های رایج فن و دمنده در بخاری های انرژی
صدای غیر طبیعی و زیاد فن  می‌تواند به علت خراب شدن و یا شکسته شدن یکی از قطعات در فن سیستم گرمایشی شما باشد. وظیفه مهم فن یا دمنده توزیع گرمای هوای ایجاد شده توسط دستگاه به محیط می باشد و عملکرد صحیح دمنده ها بازده گرمایشی بخاری صنعتی را تا مقدار زیادی افزایش می دهد. پس بهتر است ابتدا درستی کارکرد فنی دمنده‌ی دستگاه را بررسی کنید. وجود هر گونه خمیده‌گی و شل شدن فن می‌تواند نشان دهنده یکی از خرابی های دیگر در بخاری ها و هیترهایی صنعتی باشد. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که شل شدن و خمیده‌گی تیغه‌های فن بخاری صنعتی انرژی می‌تواند باعث آسیب به دیگر قطعات بخاری نیز شود ، پس در چنین شرایطی سریعا برای تعمیر بخاری صنعتی خود اقدام کنید و از بروز آسیب های جدی دیگر به دستگاه خود جلوگیری کنید.
موسسه خدمات فنی قهرمانی نماینده انحصاری هیتر و بخاری های صنعتی انرژی در اندیشه(با کد نمایندگی  مجاز2118) 

روشن و خاموش شدن بخاری صنعتی انرژی :
 اگر بخاری صنعتی شما بی دلیل به طور مداوم روشن و خاموش می شود، لازم است برای برطرف کردن این مشکل و خرابی ترموستات بخاری صنعتی را چک کنید و دوباره آن را تنظیم کنید، اگر با انجام این کار مشکل دستگاه شما برطرف نشد، بهتراستدودکش و کوره بخاری خود را چک کنید که دچار کثیفی و آلودگی نباشد.
صدای زیاد و غیر معقول بخاری های صنعتی انرژی :
 داشتن صدا در هنگام کار کردن یک مساله کاملا عادی در بخاری های صنعتی می باشد، اما در برخی مواقع این صدا ها از حد معمول بلند تر می شوند، نشان دهنده این است که بخاری صنعتی و هیتر شما دچار یک مشکل فنی شده است و بهتر است برای تعمیر آن از یک تکنسین متخصص ایمن سرویس کمک بگیرید ، البته کثیفی مشعل و کاهش میزان جریان هوا نیز می تواند از دلایل ایجاد صدای زیاد در بخاری های صنعتی باشد.
عدم تولید گرمای کافی توسط بخاری صنعتی انرژی :
 در چنین شرایطی بخاری صنعتی شما کار می کند اما گرمای کافی برای گرم کردن محیط را ایجاد نمی کند ،کثیف و دوده گرفتن مبدل حرارتی(کوره و رادیاتور) بخاری های صنعتی یکی از دلایل عدم دریافت گرمای کافی می باشد ؛ همچنین ممکن است بخاری صنعتی انرژی که برای گرم کردن محیط انتخاب کرده اید به نسبت فضای محیط کوچک باشد و نتواند گرمای مورد نیاز محیط را تامین کند .
کوتاه بودن شعله به دلیل افت فشار گاز و تنظیم نبودن فشار گاز و شیر برقی،و استفاده از شلنگ های طولانی و غیر استاندارد مصرف هم از جمله دلایلی ست که میتوان به ان اشاره کرد

(فشار مناسب برای بخاری های صنعتی انرژی18mbarمیباشد)
علت روشن شدن همزمان اکسی پیلوت و مشعل قبل از فعال کردن شیر برقی در بخاری های انرژی:
استفاده از رگولاتور های صنعتی در هیتر های گازی که با سوخت مایع راه اندازی میشوند موجب بروز این مشکل در دستگاه میگردد.
این مورد در سیستم  گاز شهری نیز بروز میدهد که میتوان به بالا بودن فشار گاز (بیشتر از 18mbar)اشاره کرد .
از دلایل دیگر میتوان به خرابی شیر برقی هیتر ،استفاده در محیط هایی با رطوبت بالا نظیر استخر و گلخانه اشاره کرد

در صورت بروز مشکل خرابی شیر برقی این قطعه میبایست به صورت کامل تعویض و قطعه معیوب از دستگاه جدا گردد
 میتوانید با تکنسین های ما در مجموعه ایمن سرویس تماس بگیرید و از مشاوره رایگان بهرمند شوید 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش