نحوه و شیوه تنظیمات لباسشویی برای لباس ، حوله​​​​​​​ ، حریر و پشمی

 

ماشین‌های لباسشویی (و خشک‌کن‌ها) از زمان اولین ماشین‌های لباسشویی (Wringer Washers) راه طولانی را پیموده‌اند . در حالی که ماشین‌های امروزی کار را آسان‌تر می‌کنند، انتخاب‌ها، مانند تنظیمات ماشین لباسشویی ، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. چرخه هایی که انتخاب می کنید بر تمیزی و ماندگاری لباس شما تأثیر می گذارد.
برای هر بار لباسشویی ، سه گزینه تنظیم لباسشویی وجود دارد که قبل از راه اندازی دستگاه باید انجام شود:



اندازه بار و/یا سطح آب
دمای آب برای چرخه های شستشو و آبکشی
تنظیم چرخه، که از شستشوی ظریف تا حجیم متغیر است

نکات مهم زیر به شما کمک می کند تا تنظیمات مناسب لباسشویی را انتخاب کنید که لباس های شما را تمیز و خوش فرم نگه می دارد.

اندازه بار یا میزان لباس 

 

  • کوچک، متوسط، بزرگ یا فوق بزرگ: معنی آنها چیست؟ قبل از اینکه بخواهید حدس بزنید، کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید . اطلاعاتی برای کمک به انتخاب اندازه بار پیدا خواهید کرد. دقیق ترین روش برای تعیین اندازه بار، وزن نسبت به  ظرفیت وان واشر است . 
  • قوانین کلی در مورد اینکه از کدام تنظیم بر اساس سطح لباس در درام استفاده شود وجود دارد.
  • بار کوچک: تقریباً یک چهارم پر
  • بار متوسط: تقریباً یک دوم پر
  • بار بزرگ: بیش از یک دوم پر
  • بار فوق العاده بزرگ: با ظرفیت کامل

     

     

    ماشین‌های لباسشویی (و خشک‌کن‌ها) از زمان اولین ماشین‌های لباسشویی (Wringer Washers) راه طولانی را پیموده‌اند . در حالی که ماشین‌های امروزی کار را آسان‌تر می‌کنند، انتخاب‌ها، مانند تنظیمات ماشین لباسشویی و خشک‌کن، به طرز چشمگیری افزایش یافته است. چرخه هایی که انتخاب می کنید بر تمیزی و ماندگاری لباس شما تأثیر می گذارد.
    برای هر بار لباسشویی ، سه گزینه تنظیم لباسشویی وجود دارد که قبل از راه اندازی دستگاه باید انجام شود:
    اندازه بار و/یا سطح آب
    دمای آب برای چرخه های شستشو و آبکشی
    تنظیم چرخه، که از شستشوی ظریف تا حجیم متغیر است
    نکات مهم زیر به شما کمک می کند تا تنظیمات مناسب لباسشویی را انتخاب کنید که لباس های شما را تمیز و خوش فرم نگه می دارد.


    اندازه بار یا مقدار لباس

    •  
    • کوچک، متوسط، بزرگ یا فوق بزرگ: معنی آنها چیست؟ قبل از اینکه بخواهید حدس بزنید، کتابچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را بخوانید . اطلاعاتی برای کمک به انتخاب اندازه بار پیدا خواهید کرد. دقیق ترین روش برای تعیین اندازه بار، وزن نسبت به  ظرفیت وان واشر است . قوانین کلی در مورد اینکه از کدام تنظیم بر اساس سطح لباس در درام استفاده شود وجود دارد.
    • بار کوچک: تقریباً یک چهارم پر
    • بار متوسط: تقریباً یک دوم پر
    • بار بزرگ: بیش از یک دوم پر
    • بار فوق العاده بزرگ: با ظرفیت کامل

    دمای آب

     

    • انتخاب دمای مناسب آب برای هر بار می تواند از محو شدن، کشیده شدن یا جمع شدن لباس ها جلوگیری کند. باز هم شما یک راهنما روی برچسب لباس ها و کتانی ها دارید. یکی از کلیدهای موفقیت این است که لباس های خود را به درستی مرتب کنید و موارد مشابه را با هم بشویید.
    • قانون قدیمی استفاده از آب گرم برای بهترین نتیجه بود. این دیگر درست نیست زیرا بسیاری از پارچه های امروزی ممکن است در اثر آب داغ آسیب ببینند. 1 این نکات را دنبال کنید:
    • آب سرد: برای رنگ های تیره و پارچه های ظریف مناسب است. همچنین برای هر لباسی که کمی کثیف است، مانند لباس اداری، گزینه مناسبی است. آب سرد به هیچ پارچه قابل شستشو آسیبی نمی رساند و در هزینه های آب و برق صرفه جویی می کند. 2

       

    • آب گرم: برای پارچه های مصنوعی و دائمی مناسب است. برای هر لباس رنگی که به شدت آلوده به روغن یا لکه است، آب گرم باید انتخاب شود.

       

    • آب داغ: برای پارچه‌های پنبه‌ای سفید که پوشیده می‌شوند یا در نزدیکی بدن استفاده می‌شوند، مانند لباس‌های زیر، جوراب و ملحفه‌ها، بهترین است. اگر لباس‌هایی دارید که خاک واقعاً سنگینی دارند - مانند شلوار جین کار، لباس‌های مکانیکی یا لباس‌های بازی بچه‌ها - و تمیزی آن مهم‌تر از محافظت از رنگ است، ممکن است برای از بین بردن لکه‌ها به آب داغ نیاز باشد.

       

    • دمای آب چرخه شستشو باید همیشه سرد باشد. این باعث صرفه جویی در هزینه های آب و برق می شود و دمای گرمتر برای چرخه های آبکشی مورد نیاز نیست. ​​​​​

     

     

    انتخاب برنامه

     

    استفاده از چرخه صحیح برای شستن و چرخاندن به تمیز کردن لباس‌ها کمک می‌کند و به بهترین شکل ظاهر می‌شوند. در زیر، تنظیمات مختلف ماشین لباسشویی را ببینید که به شما کمک می کند تا هر بار چرخه مناسب را انتخاب کنید.



    ظریف، شستشوی دستی یا پشمی: این تنظیمات بسیار شبیه و قابل تعویض هستند و باید برای اقلام ظریف و شکننده مانند لباس زیر زنانه ، توری و ابریشم استفاده شوند. آنها دارای سرعت کمتر هم زدن یا چرخاندن در طول چرخه شستشو و همچنین چرخش با سرعت پایین تر هستند. سرعت کمتر و چرخه شستشوی کوتاه‌تر به جلوگیری از کشش و پاره شدن پارچه کمک می‌کند، که باعث می‌شود لباسشویی مناسب کفش‌ها باشد.



    شستشوی سریع یا شستشوی سریع: در دنیای ایده‌آل، هرگز از این چرخه استفاده نمی‌کنید، زیرا لباس‌ها با بار کامل انجام می‌شوند. با این حال، در واقعیت، اغلب اوقات نیاز به یک پیراهن یا یونیفرم مخصوص در لحظه آخر وجود دارد که به تنهایی شسته شود. این تنظیم دارای چرخه شستشو کوتاه شده و چرخش با سرعت بالا برای کوتاه شدن زمان خشک شدن است. برای وسایل بسیار کثیف یا اقلام ظریف توصیه نمی شود.



    الیاف مصنوعی، کنترل چروک، لباس‌های معمولی یا رنگ‌های تیره: این تنظیمات برای لباس‌های تیره، پارچه‌های رنگی، بیشتر پارچه‌های مصنوعی ، پارچه‌های ترکیبی و لباس‌های پرس دائمی استفاده می‌شود. چهار چرخه قابل تعویض هستند و از عمل شستشو با سرعت متوسط، چرخش با سرعت کم و دوره خنک شدن یا استراحت برای کاهش چین و چروک استفاده می کنند.



    معمولی: این چرخه برای پارچه های پنبه ای یا ترکیبی با خاک متوسط ​​است. این چرخه عملکرد شستشوی با سرعت بالا و چرخش با سرعت بالا را ترکیب می کند و آن را بر روی لباس ها خشن تر می کند.



    Heavy Duty: این تنظیمات واشر را برای حوله ها و پارچه های محکم مانند شلوار جین انتخاب کنید. همچنین برای وسایلی که به شدت کثیف هستند مناسب است. این چرخه چرخه شستشوی طولانی تری را با هم زدن با سرعت بالا و چرخش با سرعت بالا برای حذف حداکثر رطوبت ارائه می دهد.
    حجیم : برخی از ماشین‌ها دارای قابلیت شستشو برای پتو و سایر اقلام حجیم مانند روتختی، فرش و بالش هستند. چرخه با یک دوره خیساندن شروع می شود تا آب و مواد شوینده به طور کامل به اقلام نفوذ کنند. عملکرد شستشو و چرخش متوسط ​​برای کمک به جلوگیری از لرزش یا عدم تعادل واشر استفاده می شود.



    ملحفه‌ها: اگر تنظیمات جداگانه‌ای برای ملحفه‌ها وجود دارد، باید روی ملحفه‌ها و هر کتانی یا تکه‌های بزرگ پارچه استفاده شود. عملکرد شستشو به گونه ای تنظیم شده است که از گره خوردن یا ریختن وسایل بزرگ در یک توپ جلوگیری کند. اگر نه، چرخه معمولی را برای چرخه ایده آل شستشوی معمولی انتخاب کنید.



    سفیدها: در اکثر ماشین‌ها، چرخه سفید برای اقلام سفید قابل سفید کردن طراحی شده است. این چرخه سفید کننده کلر مایع را در زمان مناسب در فرآیند شستشو پخش می کند. چرخه سفید دارای چرخه شستشو و چرخش با سرعت بالا است.



    بخار: بسیاری از واشرهای سطح بالا اکنون چرخه بخار را ارائه می دهند. چرخه بخار لباس ها را نمی شویید. باید برای رفع سریع چین و چروک و شاداب کردن لباس استفاده شود. این تمیز کردن عمیق را ارائه نمی دهد، اما زمانی که نیازی به شستشوی کامل در چرخه ظریف نیست، یک تنظیم عالی برای لباسشویی است.



    شستشو و چرخش: در این چرخه از مواد شوینده یا تمیز کردن عمیق استفاده نمی شود. به سادگی آبکشی می کند و سپس رطوبت پارچه ها را خارج می کند. 



    سطح خاک: برخی از واشرها دارای تنظیمات سطح خاک قابل تغییر هستند. اگر خاک کم را انتخاب کنید، زمان هم زدن کوتاهتر خواهد بود اما با تغییر تنظیمات افزایش می یابد.



    سرعت چرخش: اگر ماشین لباسشویی شما تنظیماتی برای سرعت چرخش نهایی دارد که قابل تغییر است، سرعت چرخش کمتری را برای پارچه های ظریف انتخاب کنید تا چروکیدگی، گره خوردن و آسیب به پارچه کاهش یابد. سرعت چرخش نهایی بالاتر آب بیشتری استخراج می کند، زمان خشک شدن را کاهش می دهد و به شما کمک می کند چرخه خشک کن سریع تری انتخاب کنید .​​​​​​​

     

    نوشته های اخیر

    دسته بندی ها

    ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

    بازگشت به بخش ورود

    کد دریافتی را وارد نمایید.

    بازگشت به بخش ورود

    تغییر کلمه عبور

    تغییر کلمه عبور

    حساب کاربری من

    سفارشات

    مشاهده سفارش