مشکلات رایج در انواع لباسشوییهای تمام اتوماتیک ،راهنمای تعمیر لباسشویی

مشکلات رایج ماشین لباسشویی

 

اگر مشکلی در ماشین لباسشویی خود دارید، به شما کمک می کنیم تا عیب را شناسایی کنید و در مورد نحوه تعمیر آن  شما را راهنمایی می کنیم.

 

ساختار و ساختمان ماشین لباسشویی

 

قبل از جستجو برای تشخیص عیب خاص دستگاه خود، ارزش آن را دارد که یک دقیقه آناتومی ماشین لباسشویی را مطالعه کنید و با اجزای داخلی و مکان آنها آشنا شوید. این به عیب یابی و تعمیر کمک خواهد کرد.

به عنوان مثال، صدای غیرعادی که از قسمت پایین سمت راست ماشین لباسشویی می آید، نشان می دهد که چیزی در فیلتر پمپ گیر کرده است. شاید یک جسم خارجی مانند یک سکه روی پروانه پمپ گیر کند. نشتی از گوشه سمت راست پشت ماشین لباسشویی می تواند به معنای مشکل در شلنگ زباله باشد و مکان خوبی برای شروع به جستجو باشد.
البته همه ماشین های لباسشویی دقیقاً به یک شکل کنار هم قرار نمی گیرند، اما قوانین فیزیک و مهندسی مکانیک به این معنی است که همه آنها از یک موضوع مشابه پیروی می کنند.
پمپ همیشه در پایین دستگاه یافت می شود زیرا گرانش بر اساس طراحی تغذیه می شود. در ماشین لباسشویی تسمه ای (99٪ از تمام ماشین های لباسشویی)  تسمه و قرقره در پشت وان قرار می گیرند . و  درست در زیر، موتوری را خواهید دید که درام را از طریق تسمه به حرکت در می آورد.  هر وسیله الکترونیکی به دلایل واضح تمایل دارد بالای خط آب قرار بگیرد. هنگامی که شروع به بررسی عملکرد داخلی ماشین لباسشویی کنید، به سرعت منطقی می شود که چرا قطعات در جایی که هستند نصب شده اند!

چرا ماشین لباسشویی من روشن نمی شود؟

به یاد داشته باشید که برق از واحد مصرف کننده (جعبه فیوز) شروع می شود. مطمئن شوید که یک فیوز خاموش نشده است .
بعد، سوکت دوشاخه را بررسی کنید .

 بهترین راه برای تأیید عدم وجود ایراد در پریز برق این است که یک وسیله برقی دیگر مانند سشوار را وصل کنید تا ببینید آیا آنطور که باید کار میکند یا خیر.
اگر همه چیز با واحد مصرف کننده و سوکت بعدی درست است، اکنون باید تأیید کنید که سیم کشی به دوشاخه خوب به نظر می رسد و هیچ پیچ خوردگی یا شکستگی در سیم وجود ندارد  و بررسی کنید که فیوز در دوشاخه سالم است .

درب ماشین لباسشویی را چک کنید

 

چفت نبودن درب اغلب نادیده گرفته می شود، اما چک نکردن آن یک اشتباه ساده است.  بررسی کنید که درب ماشین لباسشویی  به درستی بسته  شده باشد. همه ماشین های لباسشویی دارای چیزی هستند که به عنوان قفل درب شناخته می شود. این به گونه ای طراحی شده است که در هنگام روشن شدن دستگاه باز شدن درب را متوقف کند و تا زمانی که درب ماشین لباسشویی شما کاملا بسته و قفل نباشد، روشن نمی شود.

 

قطعات احتمالی معیوب که باعث روشن نشدن ماشین لباسشویی می شود

قفل درب معیوب (به احتمال زیاد خطا)

 

همانطور که در بالا ذکر شد، اگر درب به درستی قفل نشده باشد (یا توسط ماشین به عنوان قفل صحیح ثبت نشده باشد، ماشین های لباسشویی روشن نمی شوند). در نتیجه، قفل معیوب درب می تواند از روشن شدن دستگاه جلوگیری کند.

سوئیچ روشن/خاموش معیوب (عیب نسبتاً نادر)

 

ممکن است کلید روشن/خاموش معیوب باشد و نیاز به تعویض داشته باشد.

برد مدار یا تایمر معیوب (عیب نسبتاً نادر)

 

یک برد مدار یاتایمر معیوب می تواند از روشن شدن ماشین لباسشویی شما جلوگیری کند - در این مورد. شما باید آن را به صورت حرفه ای تعمیر کنید. این کمترین مولفه برای خرابی است، اما آنها هر از گاهی خراب میشوند

 

 

 

چرا ماشین لباسشویی من پر نمی شود؟

این عیب ممکن است شبیه به قسمت بالا، «چرا ماشین لباسشویی من روشن نمی‌شود» ظاهر شود. با این خطا، برق به شیرها می رسد، اما آب وارد ماشین لباسشویی نمی شود.

شیلنگ/های ورودی ماشین لباسشویی را بررسی کنید

تا کنون شایع ترین علت پر نشدن ماشین لباسشویی، پیچ خوردگی شیلنگ های ورودی است. باید به قسمت پشتی ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشید و بررسی کنید که شلنگ ها گیر نکرده یا پیچ خورده باشند.​​​​​​​

شیرهای آب (لوله کشی) را بررسی کنید

با دسترسی به پشت ماشین لباسشویی، اکنون می توانید بررسی کنید که شیرهای آب باز هستند. اگر مشکوک به مشکل در منبع آب خود هستید، شیرهای آب را ببندید و شیلنگ های ورودی را از ماشین لباسشویی جدا کنید. شیلنگ های ورودی را در یک سطل قرار دهید و سپس شیرهای آب را باز کنید. شما می خواهید ببینید که آب تحت فشار جریان می یابد تا تأیید کنید که منبع آب سالم است.​​​​​​​

فیلترهای شیر ورودی ماشین لباسشویی را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی شما در حال پر شدن است، اما بسیار کند است، بررسی کنید که فیلترهای شیر ورودی با زباله مسدود نشده باشد. شیرهای آب را ببندید، شیلنگ/ها را از ماشین لباسشویی جدا کنید، فیلترهای سوپاپ نمایان خواهند شد. آنها را می توان با یک انبردست بینی بلند برداشت و در صورت لزوم تمیز کرد.​​​​​​​

چرا ماشین لباسشویی من وقتی خاموش است پر از آب می شود؟​​​​​​​

 

این خطا می تواند فاجعه بار باشد و نیاز به توجه فوری دارد. اگر خوش شانس باشید زود آن را خواهید فهمید. شما می‌آیید تا لباس‌ها را در ماشین لباسشویی خود قرار دهبد و متوجه می‌شوید که داخلال ان آب  وجود دارد.  مشکل از شیر ورودی ماشین لباسشویی است و شما باید آن را در اسرع وقت تعویض کنید . در زمان تهیه قطعه برای تعویض ، اطمینان حاصل کنید که در زمانی که ماشین لباسشویی در حال استفاده نیست، شیرها بسته هستند.

چرا درام (محفظه لباس )ماشین لباسشویی من  نمی چرخد؟

 

احتمالاً برای اولین بار متوجه این عیب خواهید شد که وقتی به ماشین لباسشویی خود برگشتید تا حجم زیادی از لباسشویی را بردارید و لباس های داخل آن خیس شده است. علت ساده است. ماشین لباسشویی برنامه خود را بدون چرخاندن لباس در پایان انجام داده است.​​​​​​​

مقدار لباس را بررسی کنید

ابتدا باید اندازه بار موجود در ماشین لباسشویی را بررسی کنید. لباس های خیلی کم در ماشین لباسشویی می تواند به همان اندازه که تعداد زیادی لباس مشکل ساز باشد. باید مقدار مناسبی لباس وجود داشته باشد تا وقتی ماشین لباسشویی می چرخد، به طور یکنواخت در اطراف درام توزیع شده و تعادل را تضمین کند.  ماژول کنترل یک درام را تشخیص می دهد که تعادل ندارد و ماشین لباسشویی برای جلوگیری از هر گونه آسیب متوقف می شود . فقط اندازه بار خود را تنظیم کنید و دوباره یک چرخه چرخش را انتخاب کنید. اگر ماشین لباسشویی شما بدون هیچ مشکلی می‌چرخد، «عدم تعادل» است که باعث ایجاد مشکل شده است.​​​​​​​

تسمه ماشین لباسشویی را چک کنید

این امکان وجود دارد که تسمه ماشین لباسشویی از موتور / پولی جدا شده باشد. یک بررسی ساده این است که در را باز کنید و درام را با دست بچرخانید. اگر درام خیلی آزادانه و بدون هیچ مقاومتی بچرخد، احتمالاً تسمه جدا شده است.
اگر می توانید مقداری مقاومت احساس کنید، یعنی تسمه چرخاندن موتور، پس تسمه همچنان در جای خود درست است​​​​​​​

چرخه شستشو را بررسی کنید

با پیروی از مراحل بالا، اکنون احتمالاً این خطا فقط بر چرخه چرخش تأثیر نمی گذارد. چرخه شستشوی منظم خود را انتخاب کرده و دستگاه را روشن کنید. باید پر از آب شود و در نهایت درام شروع به چرخاندن لباس‌ها در ماشین لباسشویی کند. اگر درام بیکار بماند، احتمالاً خطا زغالهای موتور، موتور یا تاخوی کنترل موتور است.​​​​​​​

چرا ماشین لباسشویی من نشتی دارد؟

 

ماشین لباسشویی که نشتی داشته باشد، عیبی است که شدت آن متفاوت است، از یک قطره چکان جزئی تا یک سیل همه جانبه. معمولاً نشتی ها را می توان با هزینه کم یا بدون هزینه برطرف کرد. شما فقط باید یک رویکرد روشمند برای یافتن منبع داشته باشید.
شروع به نگاه کردن به بیرون ماشین لباسشویی کنید
قبل از شروع به برداشتن درب ماشین لباسشویی و پانل عقب، ابتدا کمی زمان بگذارید تا ببینید آیا در قسمت بیرونی ماشین لباسشویی آثار آب وجود دارد یا خیر.
شیرهای ورودی آب و شیلنگ ها را بررسی کنید
منطقه ای که باید تحقیقات خود را شروع کنید در قسمت عقب ماشین لباسشویی است که در آن شیلنگ های ورودی آب وصل شده اند. با روشن بودن ماشین لباسشویی، آب را در هر انتهای شیلنگ های ورودی بررسی کنید.
لوله زباله ماشین لباسشویی مسدود شده است؟
یک مشکل رایج در مناطق آب سخت که در آن تجمع رسوب آهک می تواند باعث انسداد لوله فاضلاب شما شود و جریان آب را به سمت زهکشی محدود کند. آب برگشته و از لوله زباله سرریز می شود و باعث سیل می شود. دیواره اطراف لوله فاضلاب را از نظر وجود آب بررسی کنید.
دستگاه پخش صابون را بررسی کنید
تجمع پودر شوینده در شلنگی که از مخزن صابون به وان می‌رود، در نهایت باعث انسداد می‌شود و آب از کشوی دستگاه پخش صابون سرازیر می‌شود.
درب ماشین لباسشویی را چک کنید
محل مشترک برای نشتی درب ماشین لباسشویی است. اگر به نظر می رسد که آب از در می آید، مهر و موم درب را برای علائم آسیب یا از بین رفتن بررسی کنید.
شیشه درب را بررسی کنید؛ تجمع رسوب آهک روی شیشه به این معنی است که درب درزبندی ایجاد نمی کند و باعث خروج آب می شود.
فیلتر ماشین لباسشویی را بررسی کنید
اگر ماشین لباسشویی شما فیلتر قابل جابجایی داشته باشد، تقریباً مطمئناً آن را در قسمت جلویی ماشین لباسشویی خود خواهید یافت. گاهی اوقات می توان آن را پشت ازاره پنهان کرد. درزگیر فیلتر آسیب دیده یا از بین رفته برای ایجاد نشتی در این ناحیه کافی است.
نشتی از داخل ماشین لباسشویی
هنگامی که رد کردید که نشتی از بیرون ماشین لباسشویی است، باید شیلنگ ها و اجزای داخلی آن را بررسی کنید. ابتدا، ایده خوبی است که سعی کنید محل تقریبی نشتی را درک کنید. برای این کار می توانید مقداری روزنامه یا مقوا زیر ماشین لباسشویی پهن کنید و سپس آن را روشن کنید. موقعیت نشت آب اکنون قابل مشاهده است و به شما ایده خوبی می دهد که در ابتدا کجا را بررسی کنید.
پمپ و شیلنگ های مربوطه را بررسی کنید
نشتی از پمپ ماشین لباسشویی نسبتاً نادر است. با این حال، تشکیل رسوب آهک می تواند باعث از بین رفتن شیلنگ ها و مهر و موم ها شود.
شیلنگ های داخلی و قطعات پلاستیکی را بررسی کنید
هر جزء لاستیکی یا پلاستیکی پتانسیل شکستن و ایجاد نشتی را دارد. شما معمولاً یک علامت نشان می دهد که آب در اطراف یک منطقه نشت کرده است.
امروزه وان های ماشین لباسشویی از پلاستیک ساخته می شوند، نه فلز، و غیر معمول نیست که یک جسم خارجی، مانند سکه، بین درام و قسمت صاف وان قالب پلاستیکی گیر کند.

چرا ماشین لباسشویی من سر و صدا می کند؟

 

خواه صدای خراش، صدای ضربه یا صدای متناوب باشد، بهتر است زودتر مشکل را بررسی و تعمیر کنید. ترک آن می تواند منجر به رفع مشکل بسیار بزرگتری شود.
صدای پمپ ماشین لباسشویی شما
صدایی که از ناحیه پمپ ماشین لباسشویی شما می آید معمولاً به این معنی است که یک جسم خارجی مانند یک سکه از سیستم عبور کرده و در فیلتر گیر می کند. اکثر پمپ های نصب شده بر روی ماشین لباسشویی در سال های اخیر جزء جدایی ناپذیر محفظه فیلتر هستند (توجه داشته باشید: برخی از ماشین های لباسشویی اصلا فیلتر ندارند). اجسام خارجی کوچک می توانند با سر خوردن از شکاف بین وان بیرونی و درام چرخان وارد فیلتر شوند. اقلامی مانند سنگریزه، سکه و پیچ یا میخ کوچک 


سپس این اقلام می‌توانند از فیلتر به محفظه پمپ عبور کنند، جایی که پروانه پمپ، جسم اطراف محفظه را به صدا در می‌آورد و صدای تق تق بلندی ایجاد می‌کند.
پروانه پمپ با سرعت فوق العاده ای می چرخد ​​تا آب را از ماشین لباسشویی شما خارج کند. در نتیجه به این قسمت کوچک فشار وارد می شود. پروانه همچنین باید با بیرون راندن قطعات کوچک زباله همراه با آب مقابله کند. بیشتر، پروانه با کاری که انتظار می رود انجام دهد مقابله می کند، اما در مواقعی ممکن است شل شود و شروع به ایجاد صدا کند و احتمالاً در نهایت همه با هم از بین می روند.
سر و صدا از ناحیه درام ماشین لباسشویی
صدای سنگ زنی از درام در طول چرخه های شستشو و چرخش معمولاً نشان می دهد که یاتاقان های درام فرسوده شده اند. برای بررسی، درام را به جلو و عقب بچرخانید. حرکت باید صاف و آسان با مقاومت یا نویز بسیار کم باشد. اگر می توانید صدای ساییدن را بشنوید یا احساس کنید، این تاییدیه که بلبرینگ ماشین لباسشویی شما واقعا فرسوده شده است.
اگر مشکوک هستید که بلبرینگ درام مشکل دارد، یک راه سریع دیگر برای نشان دادن این موضوع این است که به کف زیر ماشین لباسشویی خود نگاه کنید. اگر لکه سیاه یا قهوه ای پیدا کردید، درب پشتی ماشین لباسشویی خود را بردارید و ناحیه درست زیر مرکز قرقره درام خود را بررسی کنید. اگر همان علائم رنگی در قسمت پشتی وان بیرونی رگه می‌زند، این نشان می‌دهد که کاسه نمد یاتاقان درام فرسوده شده یا از بین رفته است و اجازه می‌دهد آب وارد شود و یاتاقان‌ها را از بین ببرد.
شفت درام
درام چرخان توسط قطعه ای به نام شفت پشتیبان درام یا عنکبوت پشتیبان درام که از سه بازوی آلیاژی فلزی و یک محور فولادی تشکیل شده است در موقعیت خود نگه داشته می شود که از طریق یاتاقان های درام بیرون زده و درام را قادر به چرخش می کند.
بازوها به پشت درام در نقاطی که بافل ها در جای خود قرار دارند متصل می شوند. با نگاهی به درب پشت درام، سه شکل فشرده را مشاهده خواهید کرد که از مرکز به هر نقطه حفاظ تابش می‌کنند - اینجاست که شفت پشتیبانی درام را پیدا خواهید کرد.
این شفت‌ها برش می‌خورند، و ضربه آنی است، صدای ناشی از این واقعیت ساده که بسیار ناگهانی است، کاملاً هشداردهنده است. درست در داخل دهانه در، وان را با انگشتان خود در ساعت 6 پایین نگه دارید، درام را بچرخانید، بنابراین یک بافل در ساعت 12 باشد، سپس درام را به سمت بالا فشار دهید تا ببینید آیا می توانید حرکت اسفنجی را تشخیص دهید. طبل.
این حرکت ممکن است برای یک یا شاید دو بازو مشهود باشد. نشانه دیگر این است که وقتی درام می چرخد، ممکن است یک ناهماهنگی ظاهری بین درام چرخان و وان بیرونی ساکن مشاهده کنید.
جسم خارجی بین طبل و وان گیر کرده است
صدای دیگری که غیرمعمول نیست، یک سکه یا یک جسم خارجی دیگر است که بین وان بیرونی و درام فاصله دارد. صدای غیرعادی احتمالاً در طول چرخه چرخش زمانی که آب به زور از لباس خارج می‌شود و جسم خارجی را شلاق می‌زند شنیده می‌شود. سیم های سوتین مورد علاقه هستند! با گذشت زمان آنها از لباس خارج می شوند و به راحتی از سوراخ های درام جا می گیرند. آنها با خراشیدن در برابر درام چرخان، یک جغجغه ریز متمایز ایجاد می کنند.
صدای موتور
بلبرینگ های موتور فرسوده در حالی که احتمال کمتری وجود دارد. جداسازی آنها برای گوش های آموزش ندیده دشوارتر است زیرا صدا متمایز است.
اگر ساییدگی محسوسی ازبلبرینگهای موتور وجود داشته باشد، می‌توان با برداشتن پانل پشتی و برداشتن تسمه از روی قرقره‌های موتور/درام، بین این صدا یا صدای بلبرینگ درام تمایز قائل شد. درام را بچرخانید تا ببینید آیا صدایی که نشان دهنده فرسودگی بلبرینگ ها است یا نه، اکنون قرقره موتور را برای هر گونه نشانه ای از سایش و سر و صدا بچرخانید.
صدای ماشین لباسشویی متفرقه
وزن وان شل:
اگر شنیدید که ماشین لباسشویی شما شروع به ضربه زدن کرد و همچنین متوجه شدید که گرد و غبار خاکستری زیر یا اطراف ماشین لباسشویی شما ظاهر می شود، بلافاصله استفاده از آن را متوقف کنید.
معمولاً دو وزنه تعادل در داخل ماشین لباسشویی شما وجود دارد که برای کمک به تعادل وان/درام در حین استفاده طراحی شده است. یکی در بالای وان و یکی در جلوی پایین وان پیدا خواهید کرد.
آسیب به هر یک از وزنه‌های تعادل می‌تواند باعث آسیب شدید شود، وزنه‌های وان سنگین هستند و اگر شل یا ترک بخورند، در طول چرخه چرخش از وان جدا می‌شوند و معمولاً براکت‌های آن‌ها را از بین می‌برند و دستگاه شما را غیرقابل تعمیر می‌کنند.
پیچ و مهره های حمل و نقل یا بسته بندی برداشته نشده است
اگر ماشین شما نو است و شروع به لرزش بیش از حد می کند تا جایی که در حال حرکت است، پس بررسی کنید که شما یا شخصی که ماشین لباسشویی را نصب کرده است، پیچ های حمل و نقل و هر بسته بندی داخلی را برداشته باشد.
زیر دستگاه خود را بررسی کنید زیرا اغلب قطعات بزرگ پلی استایرن به عنوان بخشی از بسته بندی برای محافظت از موتور در آنجا قرار می گیرد و در هنگام نصب به راحتی می توان آنها را نادیده گرفت.​​​​​​​

چرا در ماشین لباسشویی من باز نمی شود؟

 

اولا، وسوسه نشوید که در را به زور باز کنید!
بررسی کنید که آیا ماشین لباسشویی هنوز پر از آب است
دستگیره درب ماشین لباسشویی شکسته
شکستگی دستگیره درها یک عیب رایج است. اگر هنگام کشیدن یا فشار دادن دستگیره برای باز کردن درب، مقاومت کمتر از حد معمول وجود داشته باشد، در این صورت قسمتی از دستگیره در که گیره را حرکت می دهد، شکسته خواهد شد.
قفل کودک فعال است
ماشین‌های مدرن اکنون برنامه‌های شستشوی خود را به صورت الکترونیکی از طریق یک ماژول کنترل یا برد برق بسته به نحوه توصیف سازنده قطعه انتخاب می‌کنند. اغلب آنها یک عملکرد قفل کودک در دسترس کاربر دارند. انتخاب اشتباهی آسان است و معمولاً اگر دستگاه شما یک صفحه نمایش کنسول یا یک نماد کلید روی پانل کنسول دستگاه شما با یک چراغ نشانگر در مجاورت آن داشته باشد، با نماد «کلید» روشن نشان داده می شود. به دستورالعمل ماشین لباسشویی خود مراجعه کنید.​​​​​​​

 

 

چرا ماشین لباسشویی من بدبو و لاستیک  درب سیاه و کپک زده است؟

درزگیرهای کپک زده درب ماشین لباسشویی دو محصول تلاش ما برای کاهش ردپای کربن است و به درستی هم همینطور است! اگر بتوانیم جهان را از نابودی انسان نجات دهیم، چه کسی به یک مهر و موم بدبو و کپک زده در ماشین لباسشویی اهمیت می دهد؟ خوب، معلوم است، بسیاری از شما این کار را می کنید!
دوران قدیم را به یاد دارید؟ مادر بیشتر شستن خود را هفته ای یک بار انجام می دهند و همیشه شامل شستشوی جوش می شوند. در زمان آنها چیزی به نام مهر و موم درب کپک زده وجود نداشت.
در مقابل، امروزه ما اغلب در دمای بسیار پایین تری شستشو می دهیم و به همین دلیل است که ماشین لباسشویی های بدبو و کپک زده داریم.
چه چیزی باعث می شود کپک سیاه روی لاستیک دور درب درب ظاهر شود
ریشه مشکل تجمع باکتری در داخل ماشین لباسشویی شماست. شستشو با دمای پایین محیطی دنج را برای رشد و تکثیر باکتری ها ایجاد می کند. باقی مانده از این رشد سپس به قالب اجازه رشد می دهد.
همچنین به دلیل این دماهای پایین، بقایای مواد شوینده و چربی لباس های شسته شده در ماشین لباسشویی شما باقی می ماند و شرایط را برای رشد کپک ایجاد می کند.
این فقط مهر و موم درب نیست که تحت تأثیر قرار می گیرد. همچنین در کشو و محفظه دیسپنسر که در آن مواد شوینده و نرم کننده را اضافه می کنید، کپک سیاه ایجاد شده است.
باید توجه داشته باشید که این مناطق قابل مشاهده هستند. هر بار که در را باز می کنید، می توانید قالب را روی مهر و موم درب خود مشاهده کنید. کشوی صابون کپک زده شما هر بار که آن را پر می کنید مشخص است. اما داخل ماشین لباسشویی چطور؟ اگر مهر و موم درب شما کپک زده است، داخل درام ماشین لباسشویی، جایی که لباسشویی خود را در آن قرار می دهید، نیز با باکتری و کپک پوشیده می شود!
چگونه باکتری ها وارد ماشین لباسشویی من می شوند
باکتری ها عمدتاً از لباس های کثیف ما وارد ماشین لباسشویی شما می شوند. موارد زیر را برای شستشوی منظم در نظر بگیرید:
ملحفه کثیف
پوشک های قابل شستشو
لکه های سگ روی لباس ها باقی می ماند
تشک توالت
ملافه و حوله حیوان خانگی
روپوش چرب
در حالی که شوینده‌های امروزی برای شستشو در دمای بسیار پایین‌تر طراحی شده‌اند، اما مانند شستشوی جوش، باکتری‌های موجود در موارد ذکر شده در بالا را از بین نمی‌برند!
عواقب ایجاد باکتری و کپک سیاه
اولاً ناخوشایند است. ثانیاً، می تواند به یک خطر برای سلامتی تبدیل شود. کپک همچنین می تواند هاگ هایی را آزاد کند که پتانسیل تحریک ریه ها را در هنگام استنشاق دارند.
اگر تجمع بیش از حد باشد، ممکن است در حالی که لباس‌ها را از ماشین لباسشویی خارج می‌کنید، به لباس‌شویی منتقل شود. این علائم ممکن است به سختی از روی لباس پاک شوند.
تجمع بیش از حد لزج می شود و شروع به بوییدن می کند. اگر بعد از اتمام چرخه لباسشویی خود را برای مدت طولانی در درام ماشین لباسشویی رها کنید، متوجه بوی بد لباس هایتان خواهید شد.
شفت های تکیه گاه درام بریده شده به یک مشکل واقعی تبدیل شده اند که معمولاً باعث می شود ماشین لباسشویی غیراقتصادی تعمیر شود. بقایای تجمع باکتری ها یک ماده ژله مانند است که حفره های بازوهای محور حمایت از درام را پر می کند. بازوهای محور پشتیبان یک آلیاژ فلزی هستند و اسیدهای ایجاد شده توسط باکتری ها باعث افزایش اثر خوردگی می شوند.
چگونه می توانم باکتری های موجود در ماشین لباسشویی خود را درمان کنم و از آن جلوگیری کنم
صرفاً با تکرار کاری که سالها پیش انجام می دادیم! هر چند وقت یکبار ماشین لباسشویی خود را در یک شستشوی سرویس قرار دهید تا به از بین بردن باکتری های تجمع یافته کمک کند.​​​​​​​

چرا آب ماشین لباسشویی من خالی نمیشه؟

این عیب می تواند دلیل مشکلات دیگر ماشین لباسشویی مانند باز نشدن درب و چرخیدن درام باشد.
انسداد را بررسی کنید
اول از همه، شما می خواهید آب ماشین لباسشویی را خالی کنید. پیروی از فرآیندی که در مطلب چرا ماشین لباسشویی من اب رو تخلیه نمیکند داده شده است، همچنین مشخص می کند که آیا انسداد دارید یا خیر.

پمپ را بررسی کنید

 

اگر ماشین لباسشویی شما مسدود نشده باشد، به احتمال زیاد ایراد از پمپ است.

 

 

 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش