نحوه تعویض زغال های موتور ماشین لباسشویی پاکشوما ، سامسونگ و ابسال

زغال های کربن ماشین لباسشویی -  مشاوره و نصب


این مقاله همه چیزهایی را که باید در مورد زغالهای کربنی ماشین لباسشویی بدانید، توضیح می دهد،

انواع مختلف زغال های کربنی را که در مارک های مختلف ماشین لباسشویی پیدا می کنید، شناسایی می کند. ما همچنین در مورد علائمی که می توانید انتظار داشته باشید اگر برس های کربن فرسوده یا آسیب دیده باشند، صحبت می کنیم.

می‌توانید برس‌های کربنی جایگزین ماشین لباسشویی را برای همه مارک‌های اصلی اینجا پیدا کنید 


برس های کربن چه کار می کنند و چگونه کار می کنند؟

برس های کربن ماشین لباسشویی برق را به آرمیچر موتور منتقل می کنند. سپس آرمیچر می چرخد ​​و درام از طریق تسمه محرک می چرخد. برس های کربنی ماشین لباسشویی دارای فنر هستند تا همیشه آرمیچر موتور را لمس کنند. هنگامی که آنها تا حدی فرسوده شوند که تماس دیگر امکان پذیر نباشد، موتور ماشین لباسشویی نمی چرخد.

البته قطعات دیگری از جمله قطعات الکترونیکی نیز وجود دارند که وظیفه چرخش موتور را نیز بر عهده دارند، اما فرچه های کربنی فرسوده یکی از رایج ترین دلایل توقف چرخش و چرخش درام ماشین لباسشویی شما هستند.

اگر هنگام استفاده از ماشین لباسشویی، برس‌های شما فرسوده یا آسیب دیده باشد، با آب پر می‌شود، به نظر می‌رسد که در طول چرخه شستشو و چرخش بیکار می‌ماند (زیرا درام نمی‌چرخد)، و سپس آن را تخلیه کنید. آب، و هنگامی که درب دستگاه را باز می کنید تا لباس های خود را در بیاورید، آنها همچنان خیس خواهند بود!

در تصویر زیر مشخص شده است که برس کربن با آرمیچر در تماس است.


اول از همه، بیایید نگاهی به دو نوع رایج زغال کربنی که در ماشین لباسشویی پیدا می کنید بیاندازیم. اولاً، همیشه دو (یا یک جفت) برس روی دستگاه شما نصب می شود. بیشتر، آنها در یک نگهدارنده پلاستیکی مانند اینها عرضه می شوند. با این حال، در برخی از دستگاه ها، مانند این دستگاه بوش، آنها بدون نگهدارنده هستند.

برس کربن الکتریسیته را به آرمیچر موتور منتقل می کند که باعث چرخش آن می شود. با گذشت زمان، کربن فرسوده می شود و در نهایت تماس از بین می رود و ماشین لباسشویی نمی چرخد. در این مرحله است که آنها نیاز به تعویض دارند.

اول از همه - همیشه قبل از انجام هر گونه تعمیراتی مطمئن شوید که ماشین لباسشویی شما از برق جدا شده است.

گاهی اوقات امکان تعویض برس های کربنی بدون جدا کردن موتور وجود دارد. با این حال، من قصد دارم روش را نشان دهم، از جمله حذف موتور.

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که کمربند را برداریم.

بعد، من می خواهم دستگاه را به سمت خود روشن کنم تا بتوانم به قسمت زیرین دستگاه برسم. همیشه مطمئن شوید که دستگاه شما کاملاً خالی از آب است و همیشه ایده خوبی است که دستگاه را روی چند حوله قرار دهید.

اکنون می توانیم موتور را در پایین ماشین لباسشویی ببینیم. باید بلوک سیم کشی و چهار پیچ که موتور را در جای خود نگه می دارند برداریم.

برس های کربن در اینجا روی موتور قرار دارند. اتصالات فضایی باید برداشته شوند و سپس برس ها را می توان از موتور خارج کرد. اگر برس های ماشین لباسشویی شما در گیره ها قرار دارند، به سادگی در جای خود پیچ ​​می شوند.

حالا می‌توانیم برس‌های قدیمی را با برس‌های جدید جایگزین کنیم.


چگونه بفهمیم که زغال های کربنی لباسشویی شما فرسوده شده اند؟

 

تمام برس‌های کربنی در نهایت فرسوده می‌شوند، زیرا در تماس دائمی با آرمیچر موتور هستند که حتی در یک دوره شستشو، چرخش‌های زیادی را می‌چرخاند. بسته به تعداد دفعات استفاده از ماشین لباسشویی، مشخصاً بستگی به مدت زمان دوام برس های کربنی دارد. وقتی نوبت به تعویض برس های کربنی می رسد، همیشه ایده خوبی است که هر دو را تعویض کنید، حتی اگر یکی کاملا فرسوده نشده باشد.

در تصویر زیر می‌بینید که برس کربنی دست راست که از هولدر مشکی بیرون زده است، فرسوده شده است تا جایی که برق نمی‌تواند به آرمیچر منتقل شود و در نتیجه موتور نمی‌چرخد. درام ماشین لباسشویی به سادگی در تمام چرخه شستشو بیکار می ماند. در مقابل یک برس کاملاً خوب در سمت چپ تصویر شده است و مقدار زیادی کربن بیرون زده است.


چگونه بفهمم به کدام زغال موتور نیاز دارم؟

متأسفانه اغلب اوقات شماره مدل ماشین لباسشویی شما برای شناسایی برس های کربنی که روی موتور ماشین لباسشویی شما نصب شده اند کافی نیست. سازندگان اغلب در طول تولید یک مدل، نوع موتوری را که مناسب می‌کنند تغییر می‌دهند، بنابراین نوع موتوری که شما در مدل ماشین لباسشویی خود نصب کرده‌اید، نوع جایگزینی برس کربنی مورد نیاز شما را تعیین می‌کند.


برس های کربن بدون نگهدارنده

رایج‌ترین برس‌های کربنی که بدون نگهدارنده عرضه می‌شوند، برس‌هایی هستند که روی ماشین‌های لباسشویی بوش، زیمنس و نف نصب می‌شوند.


برس های کربن با نگهدارنده

متداول ترین برس های کربنی ماشین لباسشویی که همراه با نگهدارنده عرضه می شوند عبارتند از:

برس‌های موتور GDA – این برس‌ها در ماشین‌های لباسشویی Hotpoint قدیمی‌تر که در آن برس کربن در کناره موتور شکاف داشت، محبوب بودند. موتور در بالای دستگاه در زیر درب قرار داشت.

برس های Sole، CE SET و FHP Motor - این نوع برس ها در ماشین های لباسشویی Hotpoint، Indesit،  Ariston، Bosch، Siemens، Hoover، Candy، Zanussi، Electrolux ، سامسونگ ، الجی، پاکشوما و Beko رایج است.


برس های کربنی ماشین لباسشویی بوش

رایج‌ترین برس‌های کربنی که در ماشین‌های لباسشویی بوش، نف و زیمنس نصب می‌شوند، همانطور که در بالا گفته شد، بدون نگهدارنده عرضه می‌شوند. 


 

برس کربن ماشین لباسشویی Zanussi، AEG، Electrolux

موتورهای نصب شده بر روی ماشین‌های مارک الکترولوکس، که شامل AEG، Zanussi، Electrolux،  Bendix،  و ابسال و غیره می‌شوند، در طول تولید به صورت جایگزین نصب شده‌اند و بنابراین باید بررسی کنید که کدام موتور را نصب کرده‌اید تا بتوانید برس‌های کربنی صحیح را شناسایی کنید.

متأسفانه هیچ راهی برای دانستن اینکه کدام موتور روی دستگاه شما نصب شده است، از طریق شماره مدل یا تولید وجود ندارد. در زیر به شما کمک می‌کند تا برس‌های جایگزین صحیح موتورتان را راهنمایی کنید.


برس های کربنی موتور تنها

موتورهای SOLE معمولاً با نام روی برچسبی که معمولاً به کناره موتور چسبانده شده است قابل شناسایی هستند.

این برس های کربن تقریباً یکسان هستند. تفاوت اصلی این است که ترمینال در مجموعه اول به سمت چپ نگهدارنده بیرون زده است، در حالی که در مجموعه دوم به سمت بالا است.


 

نیاز به مشاوره رایگان دارید؟ 

 

 

با ما تماس بگیرید!!                     02165513334

 

02165513336                                               09362504448

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش