نحوه تمیز کردن ماشین ظرفشویی. چگونه در یک ظرفشویی گرفتگی را رفع کنیم؟

چگونه در یک ماشین ظرفشویی گرفتگی ها را رفع کنیم؟

 

آیا تا به حال وارد آشپزخانه شده اید و فکر کرده اید که این بو چیست؟ ممکن است از ماشین ظرفشویی شما باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، ممکن است لازم باشد نحوه تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی و مسیر گردش آب درآنرا یاد بگیرید.
 

اگر غذاهای ظروف قبل از قرار دادن در قفسه های ظرفشویی در سطل زباله ریخته نشوند، ماشین ظرفشویی ممکن است پر از کثیفی شود. سپس غذا باعث مسدود شدن فیلتر می شود که می تواند آب را در کف ماشین ظرفشویی باقی بگذارد. همچنین می تواند منجر به گیرکردن ذرات مواد غذایی در حال تجزیه به ته دستگاه شود.


این ترکیب نامطلوب نه تنها آشپزخانه را بدبو می کند، بلکه از تمیز کردن صحیح ظروف شما نیز جلوگیری می کند. شستن صحیح ظروف و تمیز کردن و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی می تواند به جلوگیری از تجمع ضایعات و گرفتگی فاضلاب ماشین ظرفشویی کمک کند.

 

ما قصد داریم این موضوع را به دو بخش تقسیم کنیم: نحوه باز کردن بازوهای مسدود شده آبپاش و نحوه باز کردن انسداد فاضلاب مسدود شده ماشین ظرفشویی.



 


بازوهای آبپاش مسدود شده
اگر بازوهای آبپاش دستگاه شما مسدود شده باشد، نمی توانند آب کافی برای تمیز کردن ظروف، کارد و چنگال و ظروف شیشه ای شما تزریق کنند. در اینجا نحوه باز کردن بازوهای آبپاش دستگاه خود آورده شده است:

سبد پایینی را از ماشین ظرفشویی خارج کنید.
با استفاده از یک آچار قابل تنظیم، مهره پیچ وسط را بردارید.
بازوهای آبپاش را از پیچ مرکزی جدا کنید.
هر گونه زباله را از بازوهای 
آبپاش با آب گرم و مایع شوینده بشویید.
با استفاده از خلال دندان، سوراخ های بازوهای 
آبپاش را پاک کنید تا هرگونه گرفتگی از بین برود.
بازوها را دوباره بشویید، همچنین با آب گرم و مایع شوینده.
بازوها را دوباره روی پیچ قرار دهید و مهره پیچ را با آچار خود به عقب قرار دهید.
تخلیه ماشین ظرفشویی مسدود شده است
ماشین ظرفشویی که گرفتگی دارد و به درستی تخلیه نمی شود می تواند باعث هدر رفتن مواد غذایی و ماندن آب کثیف در دستگاه شود. این نکات را برای رفع انسداد فاضلاب دنبال کنید:

تمام برق و آب ماشین ظرفشویی خود را خاموش کنید. در صورت امکان از برق جدا کنید.
صفحه ضربه را از جلوی دستگاه خارج کنید مگر اینکه دری وجود داشته باشد که اجازه دسترسی را بدهد.
یک تشت کم عمق را زیر قسمت داخلی ماشین ظرفشویی خود قرار دهید.
شلنگ تخلیه را بردارید (احتمالاً شفاف یا سفید است).
با استفاده از یک شلنگ با فشار، آب را از طریق شلنگ تخلیه خود عبور دهید. هر ناحیه مسدود شده را در داخل شیلنگ تخلیه فشار دهید و به جریان آب ادامه دهید تا زمانی که از طرف دیگر شلنگ تخلیه خارج شود.
شیلنگ تخلیه خود را دوباره وصل کنید و آب و برق خود را دوباره به ماشین ظرفشویی وصل کنید.

 

آیا تا به حال وارد آشپزخانه شده اید و فکر کرده اید که این بو چیست؟ 

ممکن است از ماشین ظرفشویی شما باشد. اگر این اتفاق برای شما افتاده است، ممکن است لازم باشد نحوه تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی و مسیر گردش آب درآنرا یاد بگیرید.
اگر غذاهای ظروف قبل از قرار دادن در قفسه های ظرفشویی در سطل زباله ریخته نشوند، ماشین ظرفشویی ممکن است پر از کثیفی شود. سپس غذا باعث مسدود شدن فیلتر می شود که می تواند آب را در کف ماشین ظرفشویی باقی بگذارد. همچنین می تواند منجر به گیرکردن ذرات مواد غذایی در حال تجزیه به ته دستگاه شود.
این ترکیب نامطلوب نه تنها آشپزخانه را بدبو می کند، بلکه از تمیز کردن صحیح ظروف شما نیز جلوگیری می کند. شستن صحیح ظروف و تمیز کردن و نگهداری منظم ماشین ظرفشویی می تواند به جلوگیری از تجمع ضایعات و گرفتگی فاضلاب ماشین ظرفشویی کمک کند.

اگر مشکلی با لایه سفید روی حوض دارید، روش‌های تمیز کردن زیر نیز ایده‌آل هستند. این تجمع در نتیجه رسوبات معدنی آب سخت است که می تواند از آبگرمکن ایجاد شود.

 

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی
هنگامی که ذرات غذا در فیلتر تخلیه محبوس می شوند و مدتی باقی می مانند، ماشین ظرفشویی ممکن است مسدود شود. گرفتگی زهکشی علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع می تواند باعث تخلیه آهسته آب یا توقف کامل تخلیه آب شود. برای کمک به رفع این مشکل، مراحل زیر را برای نحوه تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی دنبال کنید

 

برای تمیز کردن یک ماشین ظرفشویی بدبو از تکه های غذا و کپک قدیمی، قفسه های ماشین ظرفشویی را برای دسترسی آسان به وان بردارید. با استفاده از یک پارچه مرطوب، بقایای مواد غذایی و ضایعات را از اطراف حوضچه و فیلتر جدا کنید.
با پیروی از دستورالعمل های کتابچه راهنمای مالک، فیلتر را باز کرده و آن را از واشر خارج کنید. فیلتر را به طور کامل زیر شیر سینک آشپزخانه با آب و صابون بشویید. فیلتر را مجدداً در تخلیه وان جمع کنید.

 

روش تمیز کردن ظرفشویی بدون قرص جرمگیر
اگر به دنبال صابون ظرفشویی خانگی بدون بوراکس هستید، این روش یک روش ایده آل برای تمیز کردن است . در حالی که جوش شیرین بی کربنات سدیم است و خاصیت قلیایی مشابه بوراکس دارد، جوش شیرین کربنات سدیم است و جایگزین خوبی است.

 

تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدون بوراکس
1 قاشق غذاخوری جوش شیرین
1 قاشق غذاخوری نمک کوشر
1/2 قاشق غذاخوری صابون مایع ظرفشویی گیاهی
سرکه سفید

پس از بارگیری کامل ماشین ظرفشویی، جوش شیرین و نمک کوشر را به محفظه باز اضافه کنید. داخل محفظه دوم مقداری سرکه بریزید و درب آن را ببندید. مایع ظرفشویی را در هر جایی داخل ماشین ظرفشویی اضافه کنید، اما احتیاط کنید.
استفاده از هر نوع صابون مایع بیشتر از آنچه توصیه می شود، ماشین ظرفشویی را با کف آب صابون پر می کند. پس از اتمام شستشو، درب ماشین ظرفشویی را باز کنید تا در هوا خشک شود.

 

تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی با سفید کننده
تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی برای عملکرد ماشین ظرفشویی ضروری است. فیلتری که با مواد غذایی، روغن و چربی و کپک مسدود شده است، دیگر آنطور که باید عمل نمی کند.
از آنجایی که آب نمی تواند به درستی تخلیه شود، ممکن است ظروف در آب ناخالص شسته شوند. برای جلوگیری از آلودگی ظروف تمیز استفاده از پاک کننده تخلیه برای ماشین ظرفشویی حیاتی است.

 

ضدعفونی کننده فیلتر ظرفشویی
1 فنجان سفید کننده
1/2 فنجان نمک
1/2 فنجان جوش شیرین

 

با استفاده از دفترچه راهنمای دستگاه، فیلتر را از کف ماشین ظرفشویی بردارید. فیلتر زیر شیر آب را بشویید تا زباله ها از فیلتر استیل پاک شوند. سفید کننده، جوش شیرین و نمک را در ظرفی مخلوط کرده و فیلتر را در محلول فرو کنید.
اجازه دهید فیلتر یک شبه بماند. صبح فیلتر را دوباره نصب کنید و ماشین لباسشویی را روی حالت استاندارد بدون ظروف کار کنید.

 

تمیز کردن عمیق ماشین ظرفشویی
اگر هرگز ماشین ظرفشویی خود را تمیز نکرده اید، ممکن است نیاز به تمیز کردن کلی داشته باشید. این شکل از تمیز کردن کاملتر و شدیدتر از یک روش ضدعفونی معمولی است. هنگام انجام یک نظافت کلی، آماده باشید که کثیف شوید.ولی از کارایی ماشین ظرفشویی خود شگفت زده خواهید شد.

 

تمیز کردن عمیق ماشین ظرفشویی
مسواک
جا رختی
1 فنجان سرکه
1 فنجان جوش شیرین
مایع ظرفشویی

 

ابتدا لوله فاضلاب را از نظر گرفتگی بررسی کنید. اگر وان لباسشویی به کندی تخلیه می شود، می توانید از یک تخلیه کننده فاضلاب خانگی استفاده کنید . با یک ماشین ظرفشویی خالی شروع کنید.
از یک مسواک قدیمی برای پاک کردن هرگونه آلودگی از بازوی اسپری و داخل درب ماشین ظرفشویی استفاده کنید. از انتهای یک چوب لباسی برای تمیز کردن مواد خام از شکاف ها استفاده کنید. فیلتر را بردارید و در آب گرم و صابون قرار دهید. فیلتر را بشویید و آن را تعویض کنید.
هنگامی که قفسه ها و فیلتر در جای خود قرار گرفتند، یک چرخه شستشوی معمولی را با یک فنجان سرکه در قفسه بالایی اجرا کنید. جوش شیرین را در امتداد کف ماشین لباسشویی بپاشید و یک چرخه شستشوی کوتاه را در داغ ترین حالت اجرا کنید.

ماشین ظرفشویی خود را با سرکه تمیز کنید

 

یکی از ساده ترین راه ها برای نگهداری از ماشین ظرفشویی تمیز کردن ماشین ظرفشویی با سرکه است. اگر جوش شیرین دوست ندارید، این بهترین راه حل برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدبو است. استفاده از سرکه برای تمیز کردن هفتگی ماشین های ظرفشویی، نیاز به تمیز کردن گسترده آینده را از بین می برد.

 

سرکه برای از بین بردن چربی، ضایعات مواد غذایی و کف از داخل دیواره های ماشین ظرفشویی عالی است. این نه تنها فضای داخلی را ضد عفونی می کند، بلکه آن را نیز خوشبو می کند. برای انواع کارهای نظافت منزل، سرکه ذخیره کنید.
از این روش هر دو هفته یکبار استفاده کنید تا فضای داخلی ماشین ظرفشویی خود را عاری از جرم و آلودگی نگه دارید. برای تهیه این شوینده خانگی بدون جوش شیرین ، یک فنجان شیشه ای را با سرکه پر کنید. آن را روی قفسه بالایی ماشین ظرفشویی قرار دهید و یک چرخه را با گرم ترین تنظیم آب اجرا کنید. ساده تر از این نمی شود.


جرمگیری طبیعی ماشین ظرفشویی
هنگام تمیز کردن، جوش شیرین کاربردهای زیادی دارد. جوش شیرین برای استفاده در فولاد ضد زنگ نیز عالی است. جوش شیرین چه می کند ؟ به اندازه کافی ملایم است که فولاد را خراش ندهد، اما به اندازه کافی ساینده است تا مواد غذایی چسبیده و رسوبات آب سخت را از بین ببرد.
این یک روش طبیعی برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی بدون استفاده از مواد شیمیایی و شوینده های خشن است. مقداری جوش شیرین در انتهای وان ماشین ظرفشویی بپاشید.
ماشین ظرفشویی را در یک چرخه منظم با گرمترین دما روشن کنید. خودشه! انجام این کار یک بار در ماه پس از تمیز کردن عمیق، تمیز ماندن ماشین ظرفشویی و بوی تازگی را تضمین می کند.

 

مقداری جوش شیرین را در فاضلاب سینک خود و در توالت بریزید و با مقداری سرکه آن را تعقیب کنید. بگذارید مخلوط بماند و بشویید. این یک خوشبو کننده طبیعی بسیار عالی است که می تواند گرفتگی های جزئی را که ممکن است هنوز مشکل ساز نشده اند را از بین ببرد.
گرفتگی فاضلاب ماشین ظرفشویی
اگر بچه‌هایی در خانه دارید که از آبکشی ظروف خود قبل از چیدن آنها در ماشین ظرفشویی خودداری می‌کنند، ممکن است لوله فاضلاب با باقی مانده‌های غذا مسدود شده باشد. اگر ماشین لباسشویی شما به تازگی نصب شده است، ممکن است به دلیل شکاف هوا یا پیچ خوردگی در شیلنگ تخلیه باشد.
اگر دستگاه نو نیست، ممکن است به دلیل گرفتگی باشد. قبل از تماس با یک لوله کش، چند مرحله ساده وجود دارد که می توانید برای یادگیری نحوه بازکردن گرفتگی ماشین ظرفشویی و کار کردن دوباره آن به نرمی انجام دهید.
1 فنجان سرکه سفید
1 فنجان جوش شیرین
اب
قفسه پایینی و فیلتر را از وان خارج کنید. سرکه و جوش شیرین را با احتیاط داخل سبدی که در پایین ماشین ظرفشویی قرار دارد بریزید. اجازه دهید محلول به مدت 15 دقیقه بماند. آب داغ را داخل فاضلاب ماشین ظرفشویی بریزید تا گرفتگی آن شل شود. اگر یک بار کاملاً این ترفند را انجام نداد، ممکن است لازم باشد این روند را برای انسدادهای سرسخت‌تر تکرار کنید.
حفظ عملکرد صحیح ماشین ظرفشویی برای اطمینان از تمیزی ظروف و عملکرد بهینه ضروری است. بررسی واشر درب، فیلتر وان، و تمیز کردن منظم با استفاده از صابون ماشین ظرفشویی DIY خود، کمک زیادی به اطمینان از عملکرد ماشین ظرفشویی شما می کند.


چه کسی فکرش را می‌کرد که باید یک نظافتچی ظروف  را باید تمیز کنید؟ 

امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید باشد. این نکات را در مورد نحوه تمیز کردن فاضلاب ماشین ظرفشویی با دوستان و خانواده خود  به اشتراک بگذارید!

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش