چرا ماشین لباسشویی من به شدت می لرزد ​​​​​​​و در اطراف خانه راه میره


سر و صدا را متوقف کنید: بیاموزید که چه چیزی باعث ایجاد عملکرد لرزشی می شود.

 

ماشین های لباسشویی که ناگهان شروع به لرزیدن، تکان دادن و راه رفتن در اتاق لباسشویی می کنند اعصاب خردکن هستند. دستگاه به نظر می رسد که در حال انفجار یا از هم پاشیدن است و شما تعجب می کنید که چه چیزی باعث لرزش ماشین لباسشویی می شود. خوشبختانه، وقتی متوجه شدید که چرا ماشین لباسشویی شما به شدت می لرزد، دلیل آن معمولاً یک دلیل ساده برای رفع آن است.
بنابراین امروز ما در مورد علت ایجاد واشر لرزشی و نحوه تعمیر آن بحث می کنیم.


چه چیزی باعث لرزش ماشین لباسشویی می شود؟

 

 

اگر ماشین لباسشویی شما شروع به لرزیدن کرد، ابتدا بررسی کنید که آیا بار نامتعادل است. هنگام شستن اقلام بزرگ مانند روتختی، بارها اغلب نامتعادل می شوند. در غیر این صورت دوبار بررسی کنید تا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی تراز و متعادل است.
فهرست مطالب
آیا تکان دادن ماشین لباسشویی طبیعی است؟
چرا ماشین لباسشویی من به شدت می لرزد؟



سوالات متداول
چرخه چرخش ماشین لباسشویی به شدت تکان می خورد​​​​​​​

 

 

آیا تکان خوردن ماشین لباسشویی طبیعی است؟
بله، طبیعی است که ماشین لباسشویی هنگام چرخش مقدار کمی تکان بخورد. با این حال، اگر ماشین لباسشویی شما به شدت تکان می‌خورد، می‌کوبد، می‌کوبد یا در اطراف اتاق راه می‌رود، مشکلی وجود دارد که باعث تکان بیش از حد ماشین شما می‌شود.​​​​​​​


چرا ماشین لباسشویی من به شدت می لرزد؟​​​​​​​

دلایل مختلفی وجود دارد که ماشین لباسشویی شما ممکن است به شدت تکان بخورد. شایع ترین دلیل این است که لباس ها به طور یکنواخت توزیع می شوند. این باعث عدم تعادل دستگاه می شود و باعث لرزش بیش از حد می شود.
دلیل دیگر هم تراز نبودن پایه هااست که باعث عدم تعادل دستگاه می شود. علاوه بر پاهایی که همسطح نیستند، بسیاری از رختشویخانه ها در زیرزمین هایی هستند که کف هم سطحی ندارند. کف ناهموار نیز باعث تکان شدید واشر شما می شود.​​​​​​​

لازم نیست با ماشین لباسشویی تکان دهنده زندگی کنید. چندین راه حل وجود دارد که می توانید امتحان کنید که از لرزش ماشین لباسشویی شما جلوگیری می کند. برخی از آنها رفع سریع هستند در حالی که برخی دیگر به تلاش بیشتری برای پیاده سازی نیاز دارند.​​​​​​​


رفع سریع

چند راه حل سریع وجود دارد که اغلب ماشین لباسشویی تکان دهنده را تعمیر می کند. اینها شامل بررسی توزیع بار و اطمینان از برداشتن پیچ و مهره های حمل و نقل است. همچنین در صورت داشتن یک ماشین لباسشویی و خشک کن قابل انباشته، باید از محکم بودن کیت انباشته اطمینان حاصل کنید.


توزیع بار را بررسی کنید

اگر ماشین لباسشویی شما می لرزد، اولین چیزی که باید بررسی کنید توزیع بار است. اگر در حال شستن اقلام بزرگ مانند پتو یا روتختی هستید، بار می تواند به طور ناموزون در ماشین لباسشویی توزیع شود و باعث عدم تعادل دستگاه شود. لنت های سایز بزرگ یکی از دلایل رایج تکان دادن بیش از حد ماشین لباسشویی است.
همچنین ممکن است به دلیل شستن بیش از حد لباس ها در یک زمان، ماشین لباسشویی شما نامتعادل باشد. راه حل این است که درب آن را باز کنید و لباس های شسته شده را در دستگاه توزیع کنید. ممکن است لازم باشد چند مورد را بردارید تا ماشین لباسشویی به درستی متعادل شود.


پیچ های حمل و نقل را بردارید

پیچ های حمل و نقل فضاهای پلاستیکی سختی هستند که سیستم تعلیق فنری را در جای خود محکم می کنند. گاهی اوقات در هنگام نصب لباسشویی جدید حذف نمی شوند. این کار باعث تکان بیش از حد ماشین لباسشویی شما می شود.

معمولاً از یک آچار برای باز کردن هر پیچ و بیرون کشیدن آنها از سوراخ استفاده می کنید. ممکن است لازم باشد سوراخ ها را با پوشش های پلاستیکی بپوشانید. راهنمای کاربر خود را برای دستورالعمل های خاص ماشین لباسشویی خود بررسی کنید.​​​​​​​


بالانسر ها و کمک ها را بررسی کنید

 

ماشین‌های لباسشویی و خشک‌کن‌های انباشته ممکن است دچار مشکل تکان خوردن ناشی از نصب نادرست فنر ها و یا کمک ها  شوند.
این قطعات بین ماشین لباسشویی و خشک کن قرار می گیرد و به گونه ای طراحی شده است که وزن خشک کن را به درستی در بالای ماشین لباسشویی توزیع کند. همچنین ارتعاشات لباسشویی و خشک کن را در حین کار کردن ماشین ها جذب می کند. به طور خلاصه، سیستم تعلیق  شما چیزی است که ماشین لباسشویی و خشک کن شما را به یک واحد ثابت تبدیل می کند که ناگهان شروع به لرزیدن یا بدتر از آن سقوط نمی کند.

 

اگر می‌شنوید و یا تکان‌های زیاد یا صداهای بلند از ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن خود می‌بینید،قطعات فوق خود را از نظر شل بودن پیچ یا براکت‌های فرسوده بررسی کنید. از یک پیچ گوشتی برای سفت کردن پیچ ها و تعویض براکت های فرسوده استفاده کنید.
هنگامی که بتونها محکم شد، لرزش و صدا باید متوقف شود.


 

تراز کردن ماشین لباسشویی

 

یکی دیگر از دلایل رایج لرزش بیش از حد ماشین لباسشویی این است که خود ماشین به درستی تراز یا متعادل نیست.​​​​​​​

 

ابتدا باید تعادل ماشین لباسشویی خود را با قرار دادن یک سطح روی آن بررسی کنید. اگر تراز نباشد ممکن است ناشی از پایه های لباسشویی شما باشد. اگر آنها به درستی تنظیم نشده باشند یا اگر خود کف هم تراز نباشد باعث عدم تعادل دستگاه شما می شود.  رفع هر دوی اینها رفع آسانی هستند.​​​​​​​


 

پایه های ماشین لباسشویی را تنظیم کنید

دو پایه جلویی اکثر ماشین های لباسشویی خود تنظیم می شوند. برای حفظ تعادل دستگاه می توانید پاها را بالا یا پایین بیاورید. گاهی اوقات هر چهار پایه خود تنظیم می شوند.
ممکن است بتوانید پایه ها را با انگشتان خود تنظیم کنید. اگر نه، پس یک جفت انبر زبانه دار برای استفاده در دسترس داشته باشید.​​​​​​​

 

قبل از شروع به تنظیم پایه های ماشین لباسشویی، سطحی را روی ماشین لباسشویی خود قرار دهید تا بتوانید ماشین را به طور دقیق تراز کنید. کمک شخص دیگری نیز به شما کمک می کند. یک نفر می تواند ماشین لباسشویی را بلند کند در حالی که دیگری پایه ها را تنظیم می کند.​​​​​​​


 محل نصب لباسشویی را صاف کنید

 

اگر ماشین لباسشویی شما در زیرزمین یا حیاط است، ممکن است خود کف هم تراز نباشد. در حالی که پایه‌های واشر قابل تنظیم می‌توانند کف کمی ناهموار را اصلاح کنند، اگر شیب شما بیش از حد باشد، ممکن است به راه‌حل دیگری نیاز داشته باشید.
یک پصفحه کوچک در زیر دستگاه خود بسازید تا سطح را صاف کنید. از آنجایی که نیازی به سکوی بلند نیست، می توانید یک یا چند تکه تخته سه لا ⅝ – 1 اینچی را در زیر گوشه های ماشین لباسشویی خود قرار دهید تا زمانی که سطح آن صاف شود.


سایر راههای رفع

اگر متوجه شده اید که رفع سریع و آسان برای حل مشکل لرزش شدید شما در هنگام چرخش ماشین لباسشویی کافی نیست، می توانید این راه حل های دیگر را نیز بررسی کنید. آنها ممکن است مشکل را برای شما حل کنند.​​​​​​​


پدهای ضد لرزش

 

 

 

 

یک راه حل این است که چند پد یا تشک ضد لرزش زیر ماشین لباسشویی خود اضافه کنید. لنت ها و تشک ها به سادگی تکه های ضخیمی از فوم یا پارچه هستند که زیر پای ماشین لباسشویی شما قرار می گیرند تا لرزش را کاهش دهند.
این لنت ها و تشک ها در اندازه ها و ضخامت های متفاوتی هستند. به این ترتیب می توانید مجموعه ای مناسب برای لباسشویی خود پیدا کنید.
تشک ضد لرزش ماشین لباسشویی زیر کل ماشین لباسشویی شما قرار می گیرد تا لرزش تولید شده را کاهش دهد. لنت های ضد لرزش ماشین لباسشویی زیر هر پا قرار می گیرد. این کار باعث می‌شود که عمق هر لنت را سفارشی کنید تا بتوانید از تراز بودن ماشین لباسشویی خود مطمئن باشید.​​​​​​​


 

کمک فنرها را تعویض کنید

ماشین های لباسشویی از جلو دارای ضربه گیرهایی هستند که در دستگاه تعبیه شده اند تا حرکت وان را کاهش دهند. اینها به قاب پایه متصل می شوند.
با گذشت زمان این کمک فنرها ممکن است ضعیف یا آسیب ببینند. این باعث می شود بارهای نامناسب در طول چرخه چرخش تکان بخورند و کوبیده شوند. این نه تنها آزاردهنده است، بلکه می تواند منجر به مشکلات دیگری در ماشین لباسشویی شما شود.
اگر باید کمک فنرها را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی ندارند، این مراحل را دنبال کنید.
قبل از شروع به کار دستگاه خود را از برق بکشید.

  • راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی خود را برای پیدا کردن ضربه گیرها بررسی کنید تا بدانید که آیا باید پانل جلویی یا پشتی را جدا کنید.
  • شیشه صحیح را بردارید و کمک فنرها را بررسی کنید. شما به دنبال نشانه هایی از آسیب هستید که ممکن است شامل قطعات شکسته یا نشت مایع باشد.
  • اگر یکی از کمک فنرها آسیب دیده باشد، باید هر دوی آنها را با سرعت یکسانی تعویض کنید.​​​​​​​

     

فنرهای تعلیق را تعویض کنید

 

فنرهای تعلیق برای تعلیق مجموعه وان از کابینت یا برای تثبیت مجموعه وان به پایه استفاده می شوند. این به آنها اجازه می دهد تا لرزش درام را در حالی که دستگاه در حال چرخش است جذب کنند.
فنرهای تعلیق ممکن است آسیب ببینند، کشیده شوند یا جدا شوند که باعث ایجاد صدای زیاد و لرزش می شود.
برای بررسی فنرهای تعلیق این مراحل را دنبال کنید.

  • دستگاه را از برق بکشید.
  • برای دسترسی به فنرها، پانل بالایی یا پانل جلویی را بردارید.
  • اکنون فنرهای خود را برای علائم ساییدگی مانند کشیدگی یا آسیب بررسی کنید. همچنین بررسی کنید که فنرها در هر دو انتها به طور ایمن وصل شده باشند. به یاد داشته باشید که مراقب باشید زیرا فنرها تحت کشش هستند.
  • اگر علائم آسیب دیدید، باید همه فنرها را همزمان با دقت تعویض کنید.

     

پمپ را تمیز کنید

 

هنگامی که پمپ تخلیه در واشر مسدود می شود، لرزش بیش از حد ممکن است رخ دهد. اگر این اتفاق افتاد، می توانید به راحتی پمپ را تمیز کنید.


ما بخاطر شما اینجا هستیم

با پشتیبانی ایمن سرویس تماس بگیرید

از طریق چت آنلاین با ما تماس بگیرید و از یک متخصص در رایانه، دستگاه تلفن همراه یا رایانه لوحی(تبلت) خود پشتیبانی دریافت کنید. پشتیبانی همچنین از طریق برنامه اعضای ایمن سرویس(افزونه چت انلاین) در دستگاه تلفن همراه شما در دسترس است.​​​​​​​

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش