ماشین لباسشویی نشتی دارد: دلایل نشتی و اقدامات لازم در چنین شرایط​​​​​

چرا لباسشویی من نشتی دارد؟

علت های نشتی آب در ماشین لباسشویی

 

علت های نشتی اب در ماشین لباسشویی

 

راهکار رفع نشتی 

 

آیا در حین شستشو ناگهان متوجه شدید که آب روی زمین زیر ماشین لباسشویی ظاهر می شود؟ متأسفانه گاهی اوقات چنین اتفاقاتی رخ می دهد. نشت آب از پایین دستگاه اتوماتیک نشانه خرابی برخی از عناصر دستگاه است. تشخیص صحیح و تعمیر به موقع خرابی می تواند شما را از آبگرفتگی حمام یا حتی همسایگان طبقه پایین در آینده نجات دهد.
علاوه بر این، ما به شما خواهیم گفت که کدام خشک کن را انتخاب کنید: جداگانه یا ترکیبی با ماشین لباسشویی و نحوه تعمیر ماشین لباسشویی .
چرا ماشین لباسشویی نشتی دارد و در چنین شرایطی چه باید کرد؟ دلایل مختلفی برای ظهور یک گودال آب روی زمین وجود دارد - از جدی ترین نقص های تجهیزات که نیاز به کمک یک متخصص واجد شرایط دارد، تا بسیار پیش پا افتاده تر و پیش پا افتاده تر.

مشکل پمپ تخلیه

آب کثیف ماشین لباسشویی با استفاده از پمپ تخلیه از طریق شلنگ تخلیه مخصوص موجود در بسته تخلیه می شود. آسیب به پمپ اغلب منجر به آبگرفتگی سطح کف اطراف واحد می شود.
راه حل:  پمپ آسیب دیده قابل تعمیر نیست و باید فوراً با یک پمپ جدید جایگزین شود. برگه اطلاعات دستگاه اتوماتیک حاوی اطلاعاتی در مورد مدل و همچنین سازنده پمپ است. می توانید پمپ را خودتان تغییر دهید یا آن را به استاد بسپارید.
اغلب مشکل کمتر از خرابی پمپ تخلیه است. این اتفاق می افتد که فیلتر در پمپ بیش از حد کثیف یا با زباله مسدود شده است. مو، موی حیوانات، پرز، سکه، لباس های کوچک مانند دکمه های پاره شده و غیره می توانند روی آن جمع شوند. برای از بین بردن آنها کافی است فیلتر پمپ واقع در پایین واشر را بیرون بکشید و آن را به خوبی تمیز کنید.
به یاد داشته باشید که قبل از قرار دادن لباس ها در ظرف شستشو، جیب ها را چک کنید. از آنجایی که ریزه های مختلف باقی مانده در آن ها هستند که توری فیلتر را مسدود می کنند و باعث می شوند آب از زیر ماشین لباسشویی جاری شود و کف را سیل کند.

 

نشتی شیر برقی

یکی دیگر از عناصر دستگاه اتوماتیک که اغلب آسیب می بیند و شروع به نشتی می کند، شیر برقی (سلونوئید) است. علت چنین نشت هایی معمولاً رسوب آهک و تشکیل رسوب است. کپک نیز می تواند روی دریچه ایجاد شود و تخریب آن را تسریع کند. اگر شیر برقی سفت نباشد، آب از زیر ماشین لباسشویی جریان می‌یابد، معمولاً وقتی تنظیم می‌شود و تخلیه نمی‌شود.
راه حل : اگر شیر برقی نشتی دارد، آن را با یک شیر جدید تعویض کنید. شما می توانید بدون هیچ مشکلی به تنهایی با این موضوع کنار بیایید. با این حال، بهتر است از متخصصانی که ماشین لباسشویی را در منزل سرویس و تعمیر می کنند کمک بگیرید.
نکات : برای جلوگیری از آسیب در آینده به شیر برقی، از فیلتر های مخصوص آب برای جلوگیری از تشکیل و رسوب سنگ آهک استفاده کنید. با قرار دادن گیره روی شیر برقی، آن را سفت نکنید تا زمانی که متوقف شود. به لطف این، شکسته نمی شود و آب از دستگاه خارج نمی شود.

 

اورینگ آب بندی دیگ

در اطراف دهانه درام ماشین لباسشویی، واشر لاستیکی، به اصطلاح "اورینگ" (یا فلنج)، می تواند به راحتی توسط آب و استفاده طولانی مدت آسیب ببیند. در اثر ساییدگی، ترک یا پارگی، اورینگ سفتی خود را از دست می دهد و آب زیر ماشین لباسشویی در حین شستشو شروع به خارج شدن می کند.
راه حل : بغل های لاستیکی اطراف لبه درام را به دقت بررسی کنید تا آسیب دیده نباشد. اگر حتی یک ترک کوچک پیدا شد، لازم است قطعه را با قطعه جدید تعویض کنید.
به طور منظم (هر 10تا12 سال) واشر دستگاه اتوماتیک را تعویض کنید. پس از هر دوره شستشو، باقیمانده آب و مواد شوینده را با دستمال یا پارچه ای از پیش بند خارج کرده و آن را خشک کنید.

 

 

 

 

 

خرابی بلبرینگ و کاسه نمد لباسشویی

بلبرینگ های ماشین لباسشویی وظیفه چرخش در یک محور درام فلزی را بر عهده دارند. گریس آنها به مرور زمان از بین می رود، زنگ می زند و در اثر خوردگی از بین می رود، بنابراین کاسه نمد  (واشر لاستیکی) هم بعد از خرابی استحکام خود را از دست میدهد
در نتیجه آب از طریق شکاف های کاسه نمد وارد بلبرینگ ها ها می شود و سپس از مخزن به سمت کف جریان می یابد. ماشین لباسشویی با بلبرینگ های از بین رفته هنگام چرخاندن لباس ها به شدت می لرزد و صدا میدهد.
در زیر آن لکه هایی از آب زنگ زده با آثاری از چربی ظاهر می شود. تنها یک راه می تواند برای خروج از وضعیت وجود داشته باشد - تعویض کامل بلبرینگ ها و کاسه نمد مورد نیاز است.

 

درام دستگاه لباسشویی آسیب دیده

صرف نظر از برند و مدل ماشین لباسشویی، حتی اگر یک لوازم خانگی با برند شناخته شده از LG، Samsung، Indesit، Whirlpool، Electrolux، Bosch، Beko یا سایر سازندگان محبوب باشد، ممکن است به مرور زمان خراب شود. یکی از جدی ترین خرابی ها آسیب دیدن درام است.
خرابی آن در نتیجه تراز نامناسب دستگاه در هنگام نصب پس از خرید رخ می دهد. این منجر به توزیع نابرابر وزن و در نتیجه پارگی مخزن فلزی می شود. یک درام آسیب دیده باعث نشتی ماشین لباسشویی و جمع شدن آب روی زمین می شود.
راه حل : یک درام شکسته فقط باید تعویض شود. تلاش برای چسباندن آن کار بیهوده ای است. هر گونه چسبی در آب حل می شود و باعث می شود حمام دوباره نشت کند و سیلاب شود. اگر دانش خاصی از موضوع نصب این قطعه را دستگاه ندارید، باید تعویض آن را به متخصص بسپارید.

 

خراب شدن لاستیک آب بندی المنت حرارتی​​​​​​

 

آب در ماشین لباسشویی به لطف عنصر گرمایشی به نام المنت گرم می شود. اتصال محکم المنت به مخزن توسط یک  لاستیک تضمین می شود. با گذشت زمان، فرسوده می شود و دستگاه اتوماتیک شروع به نشت در ناحیه ای می کند که واشر المنت گرمایشی مجاور آن است. در مدل هایی که دارای المنت در پشت هستند،نشتی اب از ماشین لباسشویی از پایین نزدیک به پشت دستگاه جریان می یابد. در واحدهایی که المنت گرمایشی در جلو قرار داده شده است، نشت نیز از زیر پایین، اما نزدیک پانل جلویی واشر ظاهر می شود.
راه حل : متأسفانه واشرهای بخاری به صورت جداگانه فروخته نمی شود، بنابراین باید به طور کامل با هم تعویض شود. برخی در این مورد از درزگیرها استفاده می کنند، اما آنها برای مدت طولانی کافی نیستند و واحد بعد از 2-3 ماه دوباره نشت می کند.

ترک خوردگی شلنگ تخلیه آب.

سیستم تخلیه ماشین لباسشویی یکی از مشکل سازترین عناصر است. اگر شیلنگ تخلیه آب موجدار منعطف آسیب ببیند، ماشین لباسشویی نشت می کند و گودالی را روی زمین تشکیل می دهد. همچنین ممکن است شلنگ با زباله یا پرز لباس مسدود شده باشد.
راه حل : اگر شلنگ ترک خورده است، یک شیلنگ جدید بخرید و آن را تعویض کنید. برای این کار، دستگاه را کمی از دیوار دور کنید، اما خیلی محکم نکشید، زیرا تجهیزات به لوله آب متصل است. اگر آسیبی ندید، فقط آن را تمیز کنید و کثیفی را از بین ببرید.
شیلنگ تخلیه نباید خیلی سفت، خمیده و غیر طبیعی باشد یا به دیوار فشار داده شود. لازم است طبق دستورالعمل استفاده از دستگاه فاصله کمی (حدود 5 سانتی متر) بین ماشین لباسشویی و دیوار رعایت شود.

 

جا پودری لباسشویی ترک خورده.

یکی از دلایل رایج جاری شدن آب از ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل ترک در محفظه پخش پودر و مواد شوینده مایع باشد. کشو جا پودری نزدیک درام و دیگ نیست، با این حال، زمانی که مواد شوینده لباس‌شویی در دوز از محفظه برداشته می‌شود، مقداری آب همچنان وارد آن می‌شود.
راه حل : اگر متوجه آب در جلوی ماشین لباسشویی شدید، یکپارچگی جاپودری را بررسی کنید. حتی یک شکاف کوچک در آن باعث می شود که آب به بیرون برود.
نشتی همچنین می تواند در نتیجه شل بودن کشو به دلیل تجمع پودر پس از چندین بار شستشو رخ دهد. برای رفع این وضعیت، کشوی مواد شوینده را بردارید و آن را کاملاً زیر آب داغ جاری بشویید. برای دسترسی به تمام گوشه های محفظه از مسواک استفاده کنید. در صورت گرفتگی شدید، می توانید آن را یک شبه در آب صابون بگذارید تا خیس بخورد.

 

خلاصه

ماشین لباسشویی به چند میتواند دلیل نشتی داشته باشد. برخی از آنها جزئی هستند و می توانید خودتان با کمی مهارت و توانایی استفاده از مجموعه ابزارهای معمول با آنها مقابله کنید. با این حال، نقص های جدی وجود دارد که باید منحصراً توسط متخصصان تعمیر لوازم خانگی با آنها برخورد شود.
باید در اسرع وقت از شر مشکل جریان ماشین اتوماتیک خلاص شد، زیرا اولاً به شدت آزار دهنده است. ثانیاً، می توانید با پرداخت هزینه تعمیرات در آپارتمان، همسایگان خود را بعداً اذیت کنید. اما بدترین چیز این است که خطر مرگ با جریان الکتریکی وجود دارد زیرا آب رسانای آن است. بیشتر اوقات، ماشین لباسشویی با اتصال ولتاژ به بدنه یا عناصر فلزی آن شوکه می شود.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش