​روشهای ساده خارج کردن فنر سوتین و اشیای خارجی از ماشین لباسشویی

​روشهای ساده خارج کردن فنر سوتین و اشیای خارجی از ماشین لباسشویی 


​روشهای ساده خارج کردن فنر سوتین و اشیای خارجی از ماشین لباسشویی

 

یک جسم خارجی کوچک که می تواند به همراه لباس های کثیف وارد ماشین لباسشویی شود، خطر بزرگی برای آن ایجاد می کند. برخی از مردم این خطر را دست کم می گیرند، می گویند، یک گیره، سنجاق یا افنر از سوتین چه می تواند؟ در واقع، همه چیز بسیار جدی است و می تواند منجر به تعمیرات پرهزینه ماشین لباسشویی شود. در این مقاله وضعیتی را در نظر می گیریم که فنری از سوتین به ماشین لباسشویی می رود. اگر این اتفاق افتاده باشد، بیایید ببینیم چه باید کرد


کدام قسمت از لباس زیر برای ماشین لباسشویی خطرناک است ؟

 

شاید خطرناک ترین وسیله برای ماشین لباسشویی یک فنر فلزی معمولی برای سوتین باشد. او در حین شستشو از سوتین خود خارج شد و به راحتی می تواند از سوراخ های درام بلغزد و در انتهای مخزن قرار بگیرد. این مملو از چیست؟

  • در طول چرخش سریع درام ماشین لباسشویی،فنر سینه بند می تواند به صورت عرضی در مخزن بایستد و با گرفتن درام، دیواره آن را سوراخ کند. 
  • همه چیز با نشت و نیاز به جدا کردن دستگاه به منظور مهر و موم کردن سوراخ در مخزن به پایان می رسد.
  • فنر سوتین می تواند بین بخاری و درام قرار بگیرد، که باعث می شود درام با سرعت بالا به سادگی المنت را جدا کند و باید آن را عوض کرد.
  • یک فنر می تواند لاستیک دور درب را سوراخ کند و در حین شستشو آب از دستگاه خارج می شود، بنابراین لاستیک دور درب باید تعویض شود.
  • در بدترین حالت، فنر ممکن است درام را مسدود کند که منجر به خطا و توقف شستشو می شود.

    چگونه بفهمیم که یک تکه جسم سخت در مخزن ماشین لباسشویی افتاده است؟

 اول از همه، لازم است که لباس زیر را بررسی کنید و از از بین رفتن فنر مراقبت کنید، زیرا او نمی تواند بدون ردی ناپدید شود. اول از همه، با یک چراغ قوه به داخل درام ماشین لباسشویی نگاه کنید و سعی کنید کف مخزن را از طریق سوراخ ها بررسی کنید. در اکثریت قریب به اتفاق موارد، فنر از سوتین قابل تشخیص است.


مطالب پربازدید:

عملکرد دکمه های لباسشویی های دیجیتال


مهم! فراموش نکنید که به عملکرد ماشین لباسشویی گوش دهید. غالباً یک جسم کوچک که در مخزن سقوط می کند به خود صدای تق تق و جغجغه می دهد، به خصوص اگر عناصر متحرک ماشین لباسشویی را مسدود کند.

 

خارج کردن فنر با جداسازی المنت دستگاه

 

اگر موفق شدید جسم خارجی را به شکل فنر هلالی شکل از سوتین در درام ماشین لباسشویی بگیرید - در نظر بگیرید که خوش شانس هستید. در این مورد، باید بررسی کنید که آیا لبه های لاستیک دوردرب سالم هست یا خیر. اگر لاستیک با فنر پاره نشود، همه چیز درست شد. خیلی بدتر اگرفنر به مخزن بیفتد و شما بتوانید مطمئن شوید که دقیقاً همین اتفاق افتاده است، در این شرایط چه باید کرد؟
اولین کاری که باید انجام دهید این است که ماشین لباسشویی را خاموش کنید. اگر جسم خارجی در مخزن وجود دارد، شستشو نکنید. در مرحله بعد، باید تصمیم بگیرید که چگونه یک فنر و شئی فلزی را  خارج کنید.
 روش هایی برای خارج کردن وسایل بدون جدا کردن ماشین لباسشویی وجود دارد، آنها پیچیده تر هستند و به مهارت و روش هایی نیاز دارند که نیاز به جدا کردن ماشین لباسشویی دارند. ما با دومی شروع می کنیم. روش اول به شما امکان می دهد یک جسم خارجی را از طریق سوراخ المنت  خارج کنید.
بلافاصله تاکید می کنیم که این روش فقط برای آن دسته از مدل های ماشین لباسشویی مناسب است که بخاری در پشت مخزن قرار دارد. نمونه بارز آن، ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک ال‌جی است. در ماشین  برند بوش یا زیمنس، دریچه المنت در جلو قرار دارد و جدا کردن دیواره جلویی ماشین لباسشویی دشوارتر از پشت است. 
بنابراین، برای خارج کردن فنر از مخزن از طریق سوراخ محل قرار گیری المنت چه باید کرد؟

 

ابتدا ما ماشین لباسشویی را ازاد میکنیم  تا دسترسی آزاد به پشت ماشین وجود داشته باشد.
اگر یک دریچه سرویس در پشت وجود دارد، خوب، آن را باز کنید. اگر نه، پیچ های نگهدارنده دیوار پشتی را باز کنید و آن را بردارید.
پس از برداشتن دیواره پشتی، یک فولی بزرگ خواهیم دید - این یک فولی درام است، در پشت آن یک بدنه مخزن پلاستیکی یا فلزی قرار دارد.


تماس های بزرگ با سیم ها باید بلافاصله زیر فولی از مخزن خارج شود - این بخشی از بخاری است. خود عنصر گرمایش در مخزن قرار دارد و سپس باید برداشته شود.
سیم های برق را از کنتاکت های المنت جدا کنید.
مهره ای که المنت گرمایش را محکم می کند را باز کنید. او بین دو سوکت برق است.
حالا المنت را با هر دو دست می گیریم و شروع به چرخاندن آن از این طرف به طرف دیگر می کنیم و آن را به سمت خود می کشیم.
پس از بیرون کشیدن المنت، رسوب زدایی آن را فراموش نکنید . 
، اکنون از طریق سوراخ می توانیم به ته مخزن برسیم و فنر سینه بند را بیرون بیاوریم.

 

برای اینکه فنرسینه بند را بهتر بگیرید، از سیم بلند با قلاب در انتها یا موچین استفاده کنید.


اگر فنر سینه بند در پایین مخزن نباشد، اما، به عنوان مثال، در لوله تخلیه گیر کرده باشد، خارج کردن آن از سوراخ عنصر گرمایش کار نخواهد کرد. باید لوله تخلیه را جدا کرده و تمیز کنید. چگونه انجامش بدهیم؟

 در اکثر ماشین های لباسشویی، لوله تخلیه از طریق پایین قابل دسترسی است، اجازه دهید این کار را انجام دهیم.
ماشین لباسشویی را در وسط اتاق بیرون می آوریم، زیرا به فضای خالی نیاز داریم.
مخزن پودر را از دستگاه خارج می کنیم.
دستگاه را روی دیوار کناری قرار می دهیم.
ته ماشین لباسشویی را باز می کنیم و بیرون می آوریم (برای برخی از مدل های ماشین ها قسمت زیر به پیچ ها و برای برخی به قفل های مخصوص متصل می شود).
لوله تخلیه ضخیم از مخزن به پمپ می رود، باید برداشته شود.
گیره ها را ضعیف کنید، لوله را بردارید، آن را تمیز کنید، سپس آن را در جای خود قرار دهید. سپس کف را در جای خود قرار می دهیم و دستگاه را دوباره روی پاهایش قرار می دهیم.


 

توجه داشته باشید! 

شاید پمپ با برداشتن لوله تداخل داشته باشد. لازم است سنسور را از آن جدا کنید، دو پیچ نگهدارنده دستگاه را باز کنید و پمپ را بردارید و تنها پس از آن لوله را بگیرید.


 

 


اگر وقت اضافی و همچنین انگشتان زبردست و زیرک دارید، می توانید بدون جدا کردن ماشین لباسشویی یک فنر سوتین بگیرید. برای انجام این کار، ما به یک چراغ قوه، یک سیم نازک با قلاب در انتها و صبر "فرشته ای" نیاز داریم. دریچه ماشین لباسشویی را باز می کنیم، چراغ قوه را روشن می کنیم و مستقیماً داخل درام می گذاریم تا از طریق سوراخ ها، کف مخزن را روشن کند. سپس سرمان را از دریچه ماشین لباسشویی می گذرانیم و سعی می کنیم از سوراخ هایی که فنر سینه بند در آن قرار دارد را ببینیم.


وقتی موفق شدیم یک سیم با قلاب برداریم و از سوراخ های مخزن بیندازیم و سعی کنیم یک فنر برداریم. بدون مهارت مناسب، باید حداقل 30 دقیقه برای این کار وقت بگذارید. پس از چسباندن یک فنر با سیم، شروع به تکان دادن آهسته درام می کنیم تا فنر شروع به حرکت کند. بعد، "کنترل درام"، لازم است اطمینان حاصل شود که انتهایفنر سینه بند به یکی از سوراخ های درام می افتد. این کار پر زحمت است، اما اگر موفق شد، فقط باید فنر را با انبردست بردارید و بیرون بیاورید.


 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش