چه چیزی باعث سوراخ شدن لباس ها بعد از شستن می شود؟ باید ها و نبایدها

چه چیزی باعث سوراخ شدن لباس ها بعد از شستن می شود

چه چیزی باعث سوراخ شدن لباس ها بعد از شستن می شود؟

 

آیا تعجب می کنید که چرا مدام سوراخ های کوچکی در لباس های خود پیدا می کنید؟ این احتمال وجود دارد که ماشین لباسشویی شما باعث ایجاد سوراخ در لباس شما شده باشد یا چیزی است که شما در ماشین لباسشویی خود قرار می دهید که باعث سوراخ شدن لباس ها شده است. برای کشف دلایل ظاهر شدن این مشکل پس از شستن لباس ها و چگونگی جلوگیری از بروز آن، ادامه مطلب را بخوانید.


برای جلوگیری از سوراخ شدن چه کاری می توانم انجام دهم؟
یکی از ساده ترین کارهایی که می توانید برای جلوگیری از سوراخ شدن لباس ها در طول فرآیند شستشو و خشک کردن انجام دهید این است که قبل از شستن لباس ها را بهتر دسته بندی کنید. هرگز یک لباس ظریف را با شلوار جین سنگین یا لباس های زیپ دار و ناودانی نشویید. پارچه‌های توری و ابریشمی می‌توانند روی زیپ‌ها و حتی تزئیناتی مانند مهره‌ها و پولک‌ها گیر کنند.

اگر باید بار مخلوط کنید، قبل از قرار دادن در ماشین لباسشویی، لباس های ظریف را با قرار دادن آنها در کیسه های لباسشویی مشبک محافظت کنید.


7 دلیل ایجاد سوراخ در لباس ها بعد از شستن

1.سفید کننده کلر
اگر بیش از حد از سفید کننده کلر استفاده می کنید یا اجازه نمی دهید سفید کننده قبل از پوشیدن لباس کاملاً با آب مخلوط شود، ممکن است سوراخ هایی ظاهر شود. 


 2.سطوح ساینده
سطوح ساینده در محل کار یا خانه می توانند پارچه ها را گیر کرده و سوراخ های کوچکی ایجاد کنند. سپس شستن پارچه سوراخ ها را بیشتر نمایان می کند. آیا میز، میز یا کانتر جدید تهیه کرده اید؟ نصب نامناسب، روکش های معیوب، یا سطوح خراشیده ممکن است باعث ایجاد نواحی ناهمواری شود که روی پارچه ها گیر می کند.


3.کمربند و تزیینات پارچه ای
آیا هنگام پوشیدن لباس، لباس‌هایتان به کمربند، زیپ، گیره یا بند چسبیده است؟ عوامل مشکوک را از نظر وجود لبه های ناهموار بررسی کنید. ممکن است بتوانید سطوح را با سوهان فلزی یا کاغذ سنباده صاف کنید.


 

4.سرعت چرخه چرخش
آیا از سرعت چرخش نهایی در ماشین لباسشویی خود استفاده می کنید که برای نوع پارچه ای که می شستید خیلی زیاد است؟ لباس های نخی نباید بیشتر از 600 دور در دقیقه چرخانده شوند (ملحفه ها و حوله ها می توانند از چرخش بالاتر با سرعت 1400 دور در دقیقه استفاده کنند). شلوار جین نباید بیشتر از 900 دور در دقیقه بچرخد و لباس های ظریف و ابریشمی باید از چرخه چرخش 400 دور در دقیقه استفاده کنند. اگر دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی خود را با این اطلاعات ندارید، با سازنده تماس بگیرید یا به صورت آنلاین یکی را پیدا کنید. چرخش خیلی سریع می تواند لباس را به سوراخ ها و شکاف های ریز درام واشر بکشد و باعث ساییدگی و پارگی الیاف شود.


5.بارگذاری بیش از حد ماشین لباسشویی
آیا ماشین لباسشویی را اضافه بار می کنید ؟ این نه تنها بر سطح تمیز کردن هر چرخه تأثیر می گذارد، بلکه می تواند باعث شود لباس ها به زیپ ها، تزئینات و دکمه های روی لباس های دیگر قلاب شوند. همیشه قبل از شستن همه لباس ها را با زیپ، دکمه و ببندید و اجناس را به بیرون برگردانید.


6.سیم های زیرین سوتین
آیا سیم زیرین سوتین را از دست داده اید؟ سیم های زیرین می توانند بین درام و کناره واشر گیر کنند و سپس از سوراخ های درام واشر عبور کنند. ممکن است وقتی ماشین لباسشویی خالی است آن را احساس نکنید، اما تکان دادن ماشین لباسشویی ممکن است باعث گیرکردن سیم لباس شود. برای برداشتن سیم، باید محفظه بیرونی واشر را بردارید.


7.درام خشک کن
اگر رگه های تیره ای روی پارچه دیدید که شبیه جای سوختگی به همراه سوراخ های کوچک یا نخ های شکسته است، درام خشک کن لباس را بررسی کنید. محفظه بیرونی خشک کن را بردارید و یک کمکی چراغ قوه را در پشت درام خشک کن بتابانید. اگر نوری را دیدید که به داخل درام می تابد، مشکل دارید. اگر درام خشک کن کاملاً تراز و متعادل نباشد، پارچه می تواند بین درام و محفظه خشک کن بلغزد. این باعث ایجاد رگه ها می شود و می تواند سوراخ هایی را در لباس ایجاد کند. 
نوک یقه و سجاف بیشترین احتمال گیر افتادن بین درام و محفظه را دارند.

 


آخرین چیزی که باید بررسی شود
اگر مطمئن هستید که همه چیز را بررسی کرده اید و همه چیز خوب به نظر می رسد، چند دقیقه ای را به بررسی کمد خود اختصاص دهید. لباس‌ها به فضای کمی نیاز دارند، بنابراین اگر همه چیز را در کنار هم قرار دهید، ممکن است گیرکردن لباس‌های دیگر رخ دهد که بعد از شستن بدتر می‌شود.
همچنین می تواند موجوداتی باشد که سوراخ های لباس شما را می خورند. اگر تعدادی حشره دیدید، آنها را بررسی کنید و سپس از شر آنها خلاص شوید . علاوه بر شب پره، حشراتی مانند ماهی نقره ای، جیرجیرک، سوسک و سوسک فرش همگی می توانند باعث ایجاد سوراخ در انواع مختلف پارچه شوند.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش