آیا در صورت استفاده از قرص به نمک ماشین ظرفشویی نیاز دارم؟ کارایی نمک

آیا در صورت استفاده از قرص به نمک ماشین ظرفشویی نیاز دارم؟

آیا در صورت استفاده از قرص به نمک ماشین ظرفشویی نیاز دارم؟

چرا باید از نمک ماشین ظرفشویی استفاده کنید؟

 

نمک ماشین ظرفشویی سیستم نرم کننده آب ماشین ظرفشویی را فعال میکند. ماشین ظرفشویی به آب نرم نیاز دارد تا لیوان ها براق، تمیز و عاری از لکه های آب شوند.

آب سخت حاوی مقادیر زیادی کربنات کلسیم است که به نام آهک نیز شناخته می شود. استفاده از آب سخت در ماشین ظرفشویی می تواند منجر به رسوب آهک روی ظروف شود و به طور بالقوه به دستگاه آسیب برساند. به همین دلیل است که نرم کردن آبی که دارای سختی بالاتر از یک آستانه خاص است، بسیار مهم است.

مواد تشکیل دهنده نمک ماشین ظرفشویی.

نمک ماشین ظرفشویی مانند نمک خوراکی از کلرید سدیم تشکیل شده است. با این حال، نمک ماشین ظرفشویی به صورت دانه های درشت برای جلوگیری از گرفتگی مخزن نمک ماشین ظرفشویی در حالی که نمک سفره ریز آسیاب شده است، عرضه می شود. اگرچه ممکن است کمی وسوسه انگیز باشد، اما از نمک سفره در ماشین ظرفشویی خود استفاده نکنید. انجام این کار می تواند به سیستم نرم کننده آب آسیب برساند.

 

مرحله به مرحله: استفاده از نمک ماشین ظرفشویی.

1. سختی آب را تعیین کنید.

 

قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی برای اولین بار، باید میزان سختی آب را دریابید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:

یک آزمایش خانگی سریع با نوار تست سختی آب انجام دهید.
به قبض آب خود نگاه کنید: اغلب نشان دهنده سختی آن است.
از تامین کننده آب شهر(سازمان اب) خود بپرسید

 

2. تنظیمات ماشین ظرفشویی خود را تنظیم کنید.

 

هنگامی که سختی آب را فهمیدید، تنظیمات ماشین ظرفشویی خود را مطابق با آن تنظیم کنید. قانون سرانگشتی این است که هر چه آب سخت‌تر باشد، تنظیم بالاتر و نمک بیشتری را ماشین ظرفشویی شما وارد می‌کند. برای تعیین اینکه از کدام تنظیم استفاده کنید، به جدول سختی آب در دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.

 

3. نمک را با استفاده از قیف نمک ماشین ظرفشویی اضافه کنید.

 

مخزن نمک ماشین ظرفشویی از طریق کف ماشین ظرفشویی قابل دسترسی است. درپوش را باز کرده و با استفاده از قیف نمک ماشین ظرفشویی، نمک ماشین ظرفشویی را در آن بریزید. برای جلوگیری از آسیب احتمالی به داخل دستگاه، همیشه یک بار را بلافاصله پس از پر کردن مخزن نمک اجرا کنید. به این ترتیب نمک باقیمانده باعث خوردگی داخلی فلزی ماشین ظرفشویی نمی شود.
نکته حرفه ای: وقتی چراغ پر کردن مجدد یا نماد نمک در صفحه کنترل ماشین ظرفشویی شما روشن شد، نمک را پر کنید.

نمک ماشین ظرفشویی
یکی از نکات مهم در استفاده از ماشین ظرفشویی ها ، چک کردن مداوم مخزن نمک آنها می باشد. هیچ گاه ماشین ظرفشویی خود را بدون نمک روشن ننمایید. چرا که در این صورت سختی آب ممکن است به وسیله شما آسیب برساند. استفاده از جلا دهنده در ظرفشویی های جدید مثل بوش و ال جی به دلیل حذف المنت خشک کن ، لازم بوده و نمک در هر شرایطی باید استفاده شود.
نمک ماشین ظرفشویی
در ته محفظه نمک  ماشین ظرفشویی شما ، رزین هایی وجود دارد که برای نرمی آب و در نتیجه بهتر شسته شدن ظروف می گردند. در واقع یکی از کاربرد های نمک با کیفیت مناسب در ماشین ظرفشویی ، تحریک این رزین ها و جلوگیری از خرابی آن می باشد. از این رو همیشه سعی کنید که نمک با کیفیت مناسب ، در ماشین ظرفشویی موجود باشد. مازاد بر این ، دیگر کاربرد مهمتر نکم ، جلوگیری از رسوب املاح در آب می باشد که در صورت رسوب باز به این رزین ها و قطعات دیگر ماشین ظرفشویی شما آسیب خواهند زد.  بنا بر این حتی اگر از شوینده هایی که نیازی به نمک ندارند هم استفاده می کنید ، مخزن نمک را خالی نگذارید.
موسسه خدمات فنی قهرمانی نماینده رسمی شرکتهای پاکشوما ،زیرووات ،کندی و کرال در اندیشه
ماده جلا دهنده یا روغن براق کننده
جلا دهنده ماده ای است که در آخرین مرحله شستشوی ماشین ظرفشویی وارد سیکل شستشو شده و در 5 دقیقه آخر با همراهی بخار آب ، ظروف داخل ماشین را براق کرده و به خشک کن دستگاه کمک می کند تا هیچ لکه ای بر روی ظروف باقی نماند. اما لازم به ذکر است در صورت بالا بودن قدرت خشک‌کن دستگاه و استفاده از شوینده‌هایی مانند قرص کوانتوم فینیش که میزان جلادهنده‌ی کافی در آنها وجود دارد، نیازی به استفاده از جلا دهنده نخواهید داشت. در رابطه با ماده جلا دهنده شما می باید اندکی دقت به خرج دهید. چرا که ماده جلا دهنده تقلبی ممکن است باعث زنگ زدگی شدید در ناحیه زیرین محافظ جلا دهنه شود و یا خوردگی شدیدی را در کف ماشین ایجاد نماید.

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش