نحوه یخ زدایی صحیح مواد غذایی با یخچال را بیاموزید.یخ زدایی مواد یخی

 


مانند هر کاری که در آشپزخانه انجام می دهیم، واقعاً در هر کاری هنری وجود دارد که اکثر ما به سادگی آن را کامل نکرده ایم. ما به جای اینکه از خود بپرسیم که آیا سبزیجات را تا جایی که می‌توانیم کارآمد برش می‌دهیم یا واقعاً غذای خود را به درستی ذخیره می‌کنیم، ترجیح می‌دهیم عادت‌هایمان را ترجیح دهیم. بنابراین ما مطمئن هستیم که برای شما تعجبی ندارد که بدانید ممکن است واقعاً غذای خود را به درستی یخ‌زدایی نکنید.
​​​​​​

اما در حالی که تکنیک‌های خرد کردن می‌تواند باعث صرفه‌جویی در زمان شود و ذخیره‌سازی مناسب می‌تواند غذا را برای مدت طولانی‌تری حفظ کند، یخ‌زدایی کردن غذا به روش اشتباه در واقع احتمال تأثیر منفی بر سلامت شما دارد. امیدواریم اکنون توجه کامل شما را جلب کنیم! تیم ایمن سرویس شما را در راه درست یخ زدایی مواد غذایی راهنمایی می کند و اطمینان حاصل می کند که خود را ایمن و سالم نگه می دارید.

سعی کنید همیشه در یخچال یخ زدایی کنید

یکی از رایج ترین کارهایی که مردم انجام می دهند یخ زدایی اقلام در مایکروویو است. از آنجایی که مایکروویو یا توستر ما گزینه های یخ زدایی دارند، به این معنی نیست که این لزوما برای ما خوب است. این به دلیل نحوه عملکرد باکتری ها است. هنگامی که غذا در معرض گرما با سرعت بسیار بالایی یخ زدایی می شود، رشد باکتری ها به سرعت تکثیر می شود. و با توجه به اینکه باکتری ها احتمالاً می توانند مسمومیت غذایی یا بدتر از آن ایجاد کنند، می توانید ببینید که چرا بهتر است این خطر را نپذیرید.

هنگامی که در دمای سردتر در طی چند ساعت یخ زدایی می شود، مانند در یخچال، رشد باکتری ها به حداقل می رسد و بنابراین بسیار بسیار ایمن تر است. با این حال، اگر عجله دارید، یخ‌زدایی در مایکروویو همچنان یک راه کافی و به اندازه کافی ایمن است – نه به همان اندازه ایمن. در نهایت، باید دستورالعمل های یخ زدایی روی بسته را دنبال کنید تا ببینید آیا این برای غذای خاص مورد نظر توصیه می شود یا خیر.

اگر می‌خواهید از مایکروویو خود برای یخ‌زدایی استفاده کنید، به شما کمک می‌کند تا حد ممکن با آن کارآمد باشید تا مطمئن شوید که غذای شما تا آنجا که می‌تواند ایمن باشد. یکی از راه‌های انجام این کار این است که مطمئن شوید که غذا در طول فرآیند یخ‌زدایی از بیرون پخته نمی‌شود. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، باید آن را روی 50% یخ زدایی قرار دهید، و همچنین می خواهید غذا را (در صورت امکان) در مرحله ای از فرآیند جابجا کنید یا هم بزنید. این امر یخ زدایی را تا حد امکان تضمین می کند.

به خاطر داشته باشید که می خواهید در اسرع وقت با غذای تازه یخ زدایی شده آشپزی کنید. و شما قطعاً می خواهید سعی کنید و از انجماد مجدد غذا خودداری کنید - این یک نه مطلق در مورد گوشت است. این به این دلیل است که میزان باکتری روی غذا از آخرین یخ‌زدایی افزایش یافته است و در صورت یخ‌زدایی مجدد غذا بدتر می‌شود.

 

برخی از حقایق اضافی

 

در حالی که ماهی یا گوشت خام را پس از یخ زدایی نباید دوباره منجمد کنید، اما اگر بعداً پخته شده اند، می توانید آنها را منجمد کنید - فقط گوشت خام یا ماهی را که قبلاً یخ زدایی شده است منجمد نکنید. یکی دیگر از راه‌های اجتناب از نیاز به یخ‌زدایی با سرعت در مایکروویو این است که اگر از قبل برنامه‌ریزی کنید، در آخرین لحظه غافلگیر نخواهید شد.
 



علاوه بر این، وقتی صحبت از منجمد کردن غذا به میان می‌آید، باید قبل از گذاشتن آن در فریزر مطمئن شوید که غذا کاملاً سرد است. این به این دلیل است که غذاهایی که هنوز گرم هستند، روند انجماد را مهار می‌کنند و فرآیند انجماد سایر مواد غذایی را که در کنار آن نگهداری می‌شوند مختل می‌کنند. این می تواند به باکتری ها اجازه فعال شدن و تکثیر را بدهد. البته به خاطر داشته باشید که تعادل خوبی وجود دارد زیرا نمی خواهید غذا را بیش از چند ساعت در دمای اتاق بگذارید.
 


در نهایت، وقتی صحبت از گوشت و ماهی می شود، باید هر دوی این ها را در قفسه پایینی یخچال یخ زدایی کنید. این به این دلیل است که ممکن است آب میوه ها تمام شود و اگر آنها را بگذارید تا در یک قفسه بالاتر یخ زدایی کنند که می تواند در تمام قفسه های دیگر چکه کند. یک راه خوب برای مقابله با این موضوع این است که مقداری رول آشپزخانه یا دستمال کاغذی را در اطراف بشقاب یا سینی که غذا روی آن قرار دارد بچسبانید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش