ترفندهای هوشمندانه برای تازه نگه داشتن غذا ،ماندگاری میوه و سبزیجات

 

ترفندهای هوشمندانه برای تازه نگه داشتن غذا

 

در آغاز قرن، بسیاری از ما تصمیم گرفتیم سالم‌تر و عاقلانه‌تر غذا بخوریم. در حالی که همه چیز خوب شروع می شود، نیت خوب ما می تواند با هزینه خوردن سالم خاتمه یابد. برخی از میوه ها و سبزیجات نه تنها گرانتر از آنچه که باید هستند، بلکه به سرعت از بین می روند.

بسیار دلسرد کننده است که به ظرف میوه نگاه کنید و ببینید که روی برخی از نارنگی هایی که چند روز پیش خریده اید شروع به تشکیل کپک می کنید. با این حال، کارهایی وجود دارد که می توانید برای افزایش «امید به زندگی» میوه و سبزیجات تازه خود انجام دهید. بنابراین در اینجا پنج نکته از تیم اینجا در imenservice ارائه شده است تا غذای تازه خود را برای مدت طولانی‌تری تازه‌تر نگه دارید.


سیب و سیب زمینی را با هم نگهداری کنید

ممکن است در ایده نگهداری سیب و سیب زمینی با هم گیج شده باشید، اما دلیلی وجود دارد که چرا این کار برای هر دوی آنها و حتی سایر میوه ها و سبزیجات شما مفید است. در حالی که پیش‌فرض شما ممکن است این باشد که سیب‌ها را در یخچال یا ظرف میوه بچسبانید، اما در واقع وقتی سیب‌زمینی نگهداری می‌شوند بهترین هستند. این به این دلیل است که سیب گاز اتیلن آزاد می کند.

این گاز به طور کلی برای سایر میوه ها و سبزیجات مضر است، اما برای سیب زمینی نه - کاملا برعکس. این گاز سیب‌زمینی‌های شما را برای مدت طولانی‌تری تازه‌تر نگه می‌دارد و این اطمینان را ایجاد می‌کند که کمتر در تلاش برای از بین بردن ذرات بد آن‌ها در یک یا دو هفته باقی می‌مانید. به عنوان یک امتیاز اضافی، نگهداری سیب در کیسه با سیب زمینی همچنین میوه ها و سبزیجات دیگر را تازه تر نگه می دارد، زیرا گاز در واقع برای آنها مضر است و باعث می شود سریعتر از بین بروند. بنابراین سیب‌ها را از ظرف میوه یا یخچال بیرون بیاورید و آن‌ها را با سبزیجاتی که از سمیت آن‌ها قدردانی می‌کنند، تطبیق دهید!


موز با هم بهتر سالم میمانند


برخی از افراد وقتی تنها هستند بهترین حالت را پیدا می کنند، در حالی که برخی دیگر ترجیح می دهند بخشی از یک زوج باشند. اما موز ترجیح می دهد در یک دسته باشد. بنابراین به جای جدا کردن تک تک موزها، این کار را فقط زمانی انجام دهید که واقعاً آنها را بخورید، زیرا زمانی که با دوستانشان هستند ماندگاری بیشتری دارند. به عنوان یک نکته اضافی، اگر در اولین خرید آنها را در فیلم چسبناک بپیچید، این نیز چند روز طول عمر آنها را افزایش می دهد.


کشوی سالاد خود را با دستمال کاغذی بپوشانید 
 

در آشپزخانه، یکی از بهترین دوستان ما بدون شک رول آشپزخانه است. استفاده از آنها ظاهراً پایانی ندارد و بنابراین ما خوشحالیم که دلیل دیگری برای وجود آنها ارائه می کنیم: کشوهای سالاد و کیف های شما. از آنجایی که سبزیجات می توانند تراکم ایجاد کنند، این رطوبت اضافی در واقع طراوت آنها را کاهش می دهد و باعث پژمرده شدن آنها می شود. بنابراین راه حل این است که کشوی سالاد خود را با رول آشپزخانه بپوشانید و حتی یک ورق را در هر کیسه سالاد یا اسفناج بچسبانید.

یک امتیاز اضافی که از داشتن مقداری رول آشپزخانه در آنجا حاصل می‌شود این است که در واقع آب میوه‌هایی را که از سبزیجات فاسد تولید می‌شوند جذب می‌کند. این کار تمیز کردن یخچال را در آن زمان از ماه یا سال (سال) آسان‌تر می‌کند؟

گوجه فرنگی را خارج از یخچال نگهداری کنید


اگرچه بسیاری از ما متقاعد شده‌ایم که گوجه‌فرنگی در یخچال است، اما مشکل اینجاست که یخچال طعم و بافت آن را مختل می‌کند. اگر واقعاً یک گوجه فرنگی آبدار و رسیده می‌خواهید، بهتر است آن را در قفسه یا پیشخوان نگهداری کنید. فقط آنها را دور از خورشید نگهداری نکنید زیرا در واقع کمی نور خورشید را به کمد ترجیح می دهند! حالا باید گوجه‌فرنگی عالی برای یک ساندویچ با طراوت یا کنار شام خود داشته باشید.

قارچ در کیسه بهتر از جعبه عمل می کند
​​​​​​

در حالی که قارچ های از پیش بسته بندی شده از سوپرمارکت ها اغلب در آن کارتن های پلاستیکی نرم عرضه می شوند، قارچ ها در کیسه های کاغذی بسیار بهتر هستند. قارچ ها رطوبت را دوست ندارند و به همین دلیل یک کیسه به آنها کمک می کند تا حد ممکن تمیز و خشک بمانند. دقیقاً به همین دلیل است که سبزی فروشان از کیسه ها برای نگهداری قارچ استفاده می کنند. برخی از سوپرمارکت ها آنها را شل می کنند و توصیه می کنیم از این فرصت برای نگهداری درست آنها استفاده کنید.

گیاهان تازه در آب

هنگام خرید گیاهان تازه، بسیاری از ما فقط با گذاشتن آنها در یخچال وسوسه می شویم. اما، در واقعیت، گیاهان تازه اگر با کمی دقت درمان شوند، بسیار بهتر عمل می‌کنند و ماندگاری طولانی‌تری دارند. وقتی آنها را به خانه رساندید، آنها را از بسته بیرون بیاورید و در یک لیوان کوچک آب بریزید و روی طاقچه قرار دهید. این عالی است اگر می خواهید آنها را در طول یک هفته دوام بیاورید.

و وقتی به بهترین حالت خود رسیدند، به سادگی آنها را خرد کنید و باقیمانده ها را منجمد کنید. برای انجام صحیح این کار، کمی روغن زیتون روی آنها بپاشید و در قالب های یخ بریزید. حدود دو سوم آب را پر کنید و تا ماه ها دوام می آورند.
 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش