چگونه لباس های ورزشی خود را به درستی بشویید؟ راهکار شستشوی لباس اسپرت

چگونه لباس های ورزشی خود را به درستی بشویید؟ راهکار شستشوی لباس اسپرت

چگونه لباس های ورزشی خود را به درستی بشویید؟ راهکار شستشوی لباس اسپرت

در حالی که لباس‌های ورزش‌های خشن مانند فوتبال و راگبی با شست و شوی مکرر و منظم غریبه نیستند، این لباس‌ها معمولاً یکبار مصرف هستند و اغلب هر فصل تعویض می‌شوند. از سوی دیگر،به طور نمونه لباس‌های یک گلف باز برای مطابقت با یک کد لباس خاص طراحی شده‌اند و به همین دلیل، گران‌تر هستند و قرار است کمی بیشتر دوام بیاورند.



جلوگیری از ریزش رنگ
تنها دو دلیل واقعی وجود دارد که چرا می‌خواهید لباس ورزشی مورد علاقه خود را جایگزین کنید: می‌خواهید لباس‌هایورزشی خود را عوض کنید، یا اینکه آنها بیش از حد آسیب دیده یا پژمرده شده‌اند. در حالی که نمی توانیم در مورد اولی کاری انجام دهیم، می توانیم در مورد دومی کاری انجام دهیم. اگر می‌خواهید لباس‌های اسپرت شما دوام بیشتری داشته باشند، زمان آن رسیده است که نحوه تمیز کردن آن‌ها را تغییر دهید – و این کار با شستن آن‌ها در آب سرد شروع می‌شود.

در حالی که ما اغلب گرما را با تمیزی مرتبط می‌دانیم، شستشوی آب سرد همچنان می‌تواند این کار را انجام دهد، زیرا مواد شوینده آنقدر خوب شده‌اند که دیگر نیازی به آب گرم ندارند. چرخه گرم‌تر احتمالاً همچنان شستشوی تمیزتری را ارائه می‌کند، اما تفاوت آن چیزی نیست که قبلا بود. شستشوی سرد همیشه تضمین می‌کند که رنگ‌ها طولانی‌تر باقی می‌مانند زیرا رنگ کمتری پخش می‌شود.




شما می خواهید دما را به نصف کاهش دهید (معمولاً از 40 درجه سانتیگراد به 20 درجه سانتیگراد). نتیجه نهایی این است که مقدار رنگی که از روی لباس شما می ریزد باید حدود نصف یا حتی سه چهارم کاهش یابد. این به این معنی است که دو برابر بیشتر طول می کشد تا لباس های شما در شستشو کم رنگ شوند. این برای یک عکس بازیابی از پناهگاه چگونه است؟​

از دست دادن میکروفیبر داخل پارچه را متوقف کنید

 

یکی دیگر از نقاط تخریب لباس های مصنوعی زمانی است که شروع به از دست دادن میکروالیاف می کنند. اینها الیاف ریز هستند - متشکل از پلی استر و پلی آمید - که بسیاری از لباس هایی را که می پوشیم تشکیل می دهند. وقتی مقدار کافی از این الیاف گم می شود، لباس های شما به مرور زمان ساختار و استحکام خود را به آرامی از دست می دهند. با این حال، الیافی مانند پشم و پنبه نیز از بین خواهند رفت. در واقع، مطالعات نشان داده اند که آنها با سرعت بسیار بیشتری ریزش می کنند. برای هر ماده‌ای، از بین رفتن الیاف یا میکروالیاف منجر به لباس‌هایی می‌شود که احساس نرمی نمی‌کنند و به همین دلیل برای لمس یا پوشیدن آن‌قدرها خوشایند نیستند.




یک راه حل برای این مشکلات؟ شستشوهای سریعتر انجام دهید. این امر باعث کاهش اتلاف الیاف می شود - به ویژه با کاهش ریزش میکروفیبر تا 50٪. باز هم، نتیجه نهایی این است که لباس های ورزشی مورد علاقه شما دوام بیشتری خواهند داشت.

امتیاز: سازگار با محیط زیست و ارزان تر

 

اگر هنوز در مورد این فرآیند که باعث صرفه جویی در لباس‌هایتان می‌شود، کمی شک دارید، برخی از مزایای اضافی شستشوی سریع‌تر و سردتر را در نظر بگیرید. اول از همه، ثابت شده است که بسیار دوستدار محیط زیست است و فهمیدن دلیل آن دشوار نیست. شست‌وشوهای سریع‌تر در دمای پایین‌تر باعث صرفه‌جویی در تولید گازهای گلخانه‌ای و کاهش ردپای کربن کلی شما در مبارزه با تغییرات آب و هوا می‌شود. در مجموع، شما بین نیم تا سه چهارم انرژی که قبلا مصرف می‌کردید، مصرف خواهید کرد!

نتیجه واضح دیگر از همه اینها این است که شما همچنین در هزینه قبض انرژی خود نیز صرفه جویی خواهید کرد. و با در امان ماندن لباس های شما از ضایعات، در خرید لباس های جدید نیز صرفه جویی می شود. با توجه به اینکه لباس‌های ورزشی گران‌تر از لباس‌های روزمره شما هستند، این یک نکته مثبت بزرگ است.

صرفه جویی در محیط زیست زمانی ادامه پیدا می کند که میزان ریز فیبرهای کمتری در محیط تخلیه می شود. یک مطالعه نشان داد که 30٪ کاهش در میکروفیبرهای آزاد شده هنگام تغییر از شستشوهای 85 دقیقه ای و 40 درجه سانتی گراد به 30 دقیقه و 15 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. پس بیایید مطمئن شویم که زمین‌های گلف روزی به آخرین بقایای زیبایی طبیعت تبدیل نشوند: لباس‌های خود را ذخیره کنید، مقداری پول صرفه‌جویی کنید و محیط زیست را نجات دهید. 

 

 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش