چگونه ظروف آلومینیومی را که در ماشین ظرفشویی تیره شده است بازیابی کنیم

چگونه آلومینیومی را که در ماشین ظرفشویی تیره شده است بازیابی کنیم؟

 

چگونه آلومینیومی را که در ماشین ظرفشویی تیره شده است بازیابی کنیم؟

ظروف آلومینیومی چیزی است که رسانای خوبی برای گرما است، اما وقتی آن را در معرض مواد شیمیایی خاص قرار دهید، ممکن است تیره شود. این تغییر رنگ می تواند باعث فقدان اثربخشی قابل توجهی شود، بنابراین مهم است که بفهمیم چه اتفاقی می افتد.

اینجا می دانیم که چه خبر است. در نهایت، سطوح بالای حرارتی که دستگاه با آن کار می‌کند، می‌تواند باعث تغییر رنگ ظروف پخت و پز شود، به خصوص زمانی که آن را با محتوای معدنی طبیعی آب و مواد شیمیایی موجود در مایع ظرفشویی خود جفت کنید.

خوشبختانه، مقابله با این خیلی سخت نیست. بیایید نگاهی به این بیندازیم که چه کاری می‌توانید انجام دهید تا تغییر رنگ را از این نوع مواد پاک کنید.

ظروف الومینیمی و ماشین ظرفشویی


 

ماشین ظرفشویی و ظروف آلومینیومی - دانستنی ها

 

بنابراین، به طور کلی، دو نوع چیز وجود دارد که هرگز نباید آنها را در ماشین ظرفشویی قرار دهید، اگر از قبل آنها را تصفیه نکرده باشید. این هم ظروف آلومینیومی و هم از جنس استیل ضد زنگ است. فلز معمولاً در ماشین ظرفشویی خوب عمل نمی کند. نیرو و فشار زیادی در جریان است که می تواند باعث تغییر رنگ و آسیب شود.

به طور کلی، نباید ظروف آلومینیومی را در ماشین ظرفشویی قرار دهید. خیلی راحت آسیب می بیند و خورده می شود.

ظروف قابل شستشو در ماشین ظرفشویی

 

اکثر ظروف دارای نمادهایی هستند که به شما امکان می دهد تشخیص دهید که آیا می توان آنها را به روش خاصی تمیز کرد یا خیر. مهم است که اذعان کنیم که نمادها لزوماً مورد توافق بین المللی نیستند، بنابراین هر کشور نماد متفاوتی خواهد داشت. با این اوصاف، مهم است که قبل از قرار دادن آن در ماشین ظرفشویی، علامت ایمنی ماشین ظرفشویی را روی ظروف آشپزی جستجو کنید.

چگونه ظروف آلومینیومی را تمیز کنم؟

بسیار خوب، بنابراین تمیز کردن ظروف آلومینیومی خیلی سخت نیست. اول از همه، بیشتر آن را با آب پر کنید. باید فضای کافی در داخل ظروف وجود داشته باشد تا آب بدون ریختن بجوشد.

حالا به ازای هر قسمت از آب داخل ظروف، می‌خواهید 3 قاشق غذاخوری آب لیمو، سرکه سفید مقطر یا کرم پودر تارتار اضافه کنید. قبل از اینکه آن را از روی حرارت بردارید و آن را از روی حرارت بردارید، بگذارید به جوش آید و اجازه دهید 10 دقیقه بماند.

بعد، یک ظرف تمیز کننده آغشته به آب گرم، ترجیحاً چیزی با فلز بگیرید تا مواد اضافی که از روی سطح آلومینیوم بلند شده اند را پاک کنید. آن را بشویید و سپس خشک کنید.


​حرف آخر

 

خوشبختانه، تعمیر ظروف آلومینیومی آسیب دیده چندان دشوار نیست. این نوع محصولات به راحتی تعمیر می شوند، اما در حالت ایده آل می خواهید از این طریق از آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید.

در نهایت، باید مطمئن شوید که دستورالعمل‌ها را برای تمیز کردن ظروف آشپزی دنبال می‌کنید. تولیدکنندگان به دلیلی این برچسب ها را چاپ می کنند و آن این است که اطمینان حاصل کنند که می توانید تا زمانی که ممکن است از محصول استفاده کنید.

اگر علامت ایمنی ماشین ظرفشویی روی آن چاپ نشده باشد، احتمالاً نباید داخل ماشین ظرفشویی برود. شما باید مطمئن شوید که قبل از شروع به استفاده صحیح از نمادها به دنبال آنها هستید تا از مشکلاتی مانند این جلوگیری کنید و تضمین کنید که محصولات شما عمر طولانی تری خواهند داشت.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش