چگونه لکه های رنگ پخش شدگی و رنگ گرفتگی را از لباس پاک کنیم​​​​​​​

 

چگونه لکه های رنگ پخش شدگی را از لباس پاک کنیم؟

چگونه رنگ گرفتگی را از روی لباسها رفع کنیم

متأسفانه، ممکن است متوجه شوید که تکه‌های مورد علاقه‌تان، چه یک شلوار جین کاملاً جدید یا برجسته‌ترین تاپ صورتی شما، ناخواسته لباس‌های دیگرتان را لکه‌دار کرده است. رنگ لباس، مخصوصاً از لباس‌های نو و هرگز شسته نشده، پایدار نیست و می‌تواند به راحتی   در شستشو و همچنین از طریق رسوب و تعریق خونریزی کند یا منتقل شود. لکه های انتقال رنگ بر روی پارچه نیز می تواند در اثر تماس با کاغذ رنگی و سایر مواد رنگی ایجاد شود.

IMENSERVICE مرجع مورد اطمینان برای تعمیرات لوازم خانگی



از بین بردن سریع لکه های انتقال رنگ بهترین راه برای اطمینان از موفقیت در از بین بردن رنگ است. می‌توانید با استفاده از محصولاتی که احتمالاً از قبل در کمد خود دارید، اقدامات زیادی را در خانه انجام دهید تا لکه انتقال رنگ را به طور مؤثر از بین ببرید. به یاد داشته باشید که تا زمانی که لکه را پاک نکرده اید، هرگز لباس های آسیب دیده را خشک نکنید، زیرا گرما می تواند علامت را ایجاد کند و پاک کردن آن را تقریبا غیرممکن کند. اگر نمی توانید یکباره لکه را از بین ببرید، قبل از شروع مجدد اجازه دهید پارچه در هوا خشک شود. 


این اشتباه رایج در شستشوی لباس اهمیت پیروی از مهمترین قانون شستشوی لباس را نشان می دهد:  لباس ها باید مرتب شوند . به محض اینکه متوجه انتقال رنگ در ماشین لباسشویی شدید، علت آن را پیدا کنید، مانند پارچه یا کاغذ رنگ شده، و آن را از ماشین لباسشویی خارج کنید. حتی روی پارچه هایی که برچسب ثابت رنگ دارند، پارچه ممکن است چندین چرخه در ماشین لباسشویی بگذرد تا رنگ ها شروع به سفت شدن کنند و دیگر روی لباس ها اثر نگذارند.
برای تمیز کردن واشر پس از یک حادثه انتقال رنگ، بلافاصله واشر را با آب داغ پر کنید. یک فنجان سفید کننده کلر اضافه کنید و قبل از استفاده از آن برای شستشوی هر لباس، یک چرخه کامل را اجرا کنید.


آنچه شما نیاز دارید

 

  • تجهیزات / ابزار
  • ماشین لباسشویی
  • حوض یا سینک خیساندن
  • پارچه سفید تمیز (برای اثاثه یا لوازم داخلی)

 

  • مواد
  • اب
  • شوینده لباسشویی سنگین
  • سفید کننده مبتنی بر اکسیژن
  • سفید کننده کلر
  • ایزوپروپیل الکل یا الکل مالشی (برای اثاثه یا لوازم داخلی چرمی)
  • IMENSERVICE مرجع مورد اطمینان برای تعمیرات لوازم خانگی

  •  

دستورالعمل ها

رنگ گرفتگی لباس

شما می توانید بیشتر لکه های انتقال رنگ را در خانه با استفاده از وسایل روزمره خانگی درمان کنید. این مراحل ساده را با استفاده از طیف وسیعی از مواد شوینده و پاک کننده لکه برای از بین بردن رنگ دنبال کنید.
لباس های رنگی را با سفید کننده و مواد شوینده مبتنی بر اکسیژن بشویید
تمام لباس‌های رنگ‌شده یا پارچه‌های مصنوعی رنگ‌شده را با استفاده از  سفیدکننده‌های غیرکلر (تمام پارچه یا اکسیژن)  علاوه بر مواد شوینده معمولی‌تان، دوباره بشویید. 

پنبه های سفید را با سفید کننده کلر و مواد شوینده دوباره بشویید
به جای استفاده از سفید کننده اکسیژن، 1/2 فنجان  سفید کننده کلر مایع  را به لباس های پنبه ای کاملا سفید اضافه کنید. می توانید سفید کننده را به دستگاه پخش کننده یا مستقیماً به آب شستشو با مواد شوینده اضافه کنید و سپس شستشو دهید.


در سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن خیس کنید
لباس های لکه دار را قبل از شستن خیس کنید. محلولی از سفید کننده های مبتنی بر اکسیژن (مانند OxiClean ، روشن کننده تمام طبیعی اکسیژن نلی ، یا OXO Brite) و آب خنک را مخلوط کنید. دستورالعمل های بسته بندی را برای استفاده از چه مقدار محصول در هر گالن آب دنبال کنید. اقلام لکه دار را در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید حداقل هشت ساعت خیس بخورند.​​​​​​​

طبق معمول بشویید
پس از از بین رفتن لکه های رنگ، همانطور که برچسب مراقبت از لباس توصیه می کند، بشویید.​​​​​​​

محلول را مخلوط کرده و خیس کنید
یک دسته تازه از سفید کننده اکسیژن و محلول آب را با هم مخلوط کنید و هشت ساعت دیگر یا یک شب قبل از شستشو در صورت باقی ماندن لکه خیس کنید. از سفید کننده اکسیژن روی ابریشم یا پشم استفاده نکنید.​​​​​​​
هرگز از سفید کننده کلر بر روی هر نوع لباس رنگی استفاده نکنید. همچنین از آن بر روی پارچه های مصنوعی مانند نایلون یا پلی استر استفاده نکنید.​​​​​​​

​​​​​​​

چه زمانی باید با یک متخصص تماس بگیرید؟​​​​​​​
اگر انتقال رنگ فقط روی لباس خشک خشک انجام شده است، سعی نکنید مشکل را در خانه حل کنید. در عوض، لباس را در   اسرع وقت به خشکشویی ببرید. حتماً به لکه اشاره کنید و به تمیزکننده بگویید چه چیزی باعث این مشکل شده است. اگر از  کیت خشکشویی خانگی استفاده می کنید ، قبل از قرار دادن لباس در کیسه خشک کن، لکه را با پاک کننده ارائه شده درمان کنید.
​​​​​​​
نکات اضافی برای رسیدگی به لکه های انتقال رنگ​​​​​​​
اگر دور اولیه از بین بردن لکه در خانه به طور موثر لکه را از بین نمی برد، مراحل را هر چند وقت یکبار که صلاح می دانید تکرار کنید. همچنین می توانید مخلوطی از جوش شیرین و سرکه سفید را به مقدار مساوی روی ماده لکه دار خود بمالید و بگذارید چند ساعت بماند. اگرچه باید بتوانید با استفاده از روش های بالا لکه خود را از بین ببرید، اما می توانید برای مشاوره تخصصی به یک پاک کننده حرفه ای مراجعه کنید.
همیشه قبل از معرفی سایر اقلام، لباس های رنگی و نو را در ماشین لباسشویی یا لگن به تنهایی بشویید و لباس های خود را بر اساس نور، تاریکی و رنگ مرتب کنید. همچنین مهم است که جیب شلوار خود را قبل از شستشو با ماشین خالی کنید، زیرا زباله های موجود در جیب ها می توانند باعث ایجاد لکه های انتقال رنگ نیز شوند. بهترین راه برای جلوگیری از لکه های انتقال رنگ، انجام اقدامات پیشگیرانه در برابر لک است.​​​​​​​
 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش