نکاتی که هر کدبانوی خانه ، قبل از شستن عروسکها باید بداند

برچسب مراقبت را بررسی کنید
اگر حیوان عروسکی شما دستورالعمل‌های مراقبتی روی برچسب دارد، از این دستورالعمل‌ها برای کمک به تصمیم‌گیری در مورد استفاده از ماشین لباسشویی، شستشوی دستی یا فقط لکه‌های لکه‌دار استفاده کنید.

رنگ پارچه را تست کنید
با مالیدن مقدار کمی از مواد شوینده رقیق شده روی قسمتی از پارچه که کمتر قابل مشاهده است مطمئن شوید که حیوانات عروسکی در برابر تمیز کردن مقاومت می کنند. اگر رنگی از بین رفت، فقط از آب برای تمیز کردن آن استفاده کنید.
تصمیم بگیرید که چه زمانی بشویید.
همیشه خوب است که حیوانات عروسکی را بعد از مریض شدن کودکتان بشویید یا اگر با آنها می خوابد، هر هفته شست و شو دهید. درباره نحوه ضدعفونی کردن لباس‌های شسته شده ، از جمله حیوانات عروسکی بیشتر بدانید . در غیر این صورت، در صورت نیاز، بشویید، به ویژه هنگامی که حیوانات عروسکی شروع به کثیف شدن یا بوییدن می کنند.
نکته تمیز کردن:  حیوانات پر شده با بسته های باتری داخلی، قطعات مکانیکی یا فلزی را فقط باید نقطه ای تمیز کنید، زیرا آب ممکن است باعث آسیب شود.

نحوه تمیز کردن حیوانات عروسکی در ماشین لباسشویی

 

اکثر حیوانات عروسکی را می توان در ماشین لباسشویی شست، اما نحوه و زمان شستشوی دستی آنها را نیز به اشتراک می گذاریم. ابتدا نحوه شستن حیوانات عروسکی در ماشین لباسشویی را توضیح خواهیم داد و انجام آن را هر چند وقت یکبار که لازم است آسان می کنیم.
مرحله 1: محافظت از حیوانات عروسکی را 
در یک کیسه لباس های مشبک، روبالشی زیپ دار یا روبالشی با انتهای بسته برای محافظت بیشتر در برابر سایش و پارگی قرار دهید.
مرحله 2: تنظیمات شستشوی ملایم را انتخاب کنید.
توصیه می‌کنیم از تنظیمات Delicate، Hand Wash یا Gentle در ماشین لباسشویی خود به همراه آب سرد استفاده کنید تا از محو شدن رنگ‌ها جلوگیری کنید . درباره انتخاب چرخه ها و تنظیمات شستشو بیشتر بیاموزید .

مرحله 3: مواد شوینده را اضافه کنید
هنگام شستن حیوانات عروسکی از مواد شوینده معمولی خود استفاده کنید یا اگر آن را در دست دارید از یک شوینده ملایم استفاده کنید.
مرحله 4: خشک کردن در هوای
حیوانات عروسکی را از کیسه توری یا روبالشی بیرون بیاورید و آنها را آویزان کنید یا صاف کنید تا خشک شوند.

نحوه شستن حیوان عروسکی با دست

 

حیوانات عروسکی مسن یا شکننده‌تر ممکن است نیاز به لمس سبک‌تری داشته باشند و با استفاده از مراحل ساده زیر می‌توان آنها را به آرامی با دست شست.
مرحله 1: خیساندن در آب سرد
یک سطل یا سینک را با آب سرد به اندازه کافی پر کنید تا حیوان عروسکی را زیر آب ببرد.
مرحله 2: مواد شوینده را اضافه کنید
مقدار کمی ماده شوینده ملایم یا ملایم به آب اضافه کنید.
مرحله 3: شستن با دست
به آرامی حیوان عروسکی را فشار دهید تا با مواد شوینده اشباع شود. خیلی سفت مالش ندهید، زیرا حیوانات عروسکی مسن ممکن است رشته های گشاد یا پارچه های فرسوده داشته باشند.
مرحله 4:
سطل یا سینک ظرفشویی را با آب تمیز و سرد بشویید یا حیوان عروسکی را زیر آب جاری سرد نگه دارید و آن را به آرامی فشار دهید تا مواد شوینده آبکشی شود و از فشار دادن خودداری کنید.
مرحله 5: خشک کردن در هوا
مطمئناً می خواهید حیوان عروسکی مسن یا شکننده تر را با هوا خشک کنید، اما برای کمک به حذف رطوبت، می توانید ابتدا آن را در یک حوله تمیز و خشک بغلتانید.

 

عروسک خزدار یک اسباب بازی نرم ولی محل رشد کپک ها، کنه های گرد و غبار و موهای حیوانات خانگی است و محرک اصلی افراد مبتلا به آسم و آلرژی است. جدای از تاثیر گذاشتن بر افراد خانواده هایی که آسم و آلرژی وجود دارد، اسباب بازی های نرمی که برای مدت زمان قابل توجهی شسته نشده اند نیز می تواند بر سلامت کودکی که با آن بازی می کند تاثیر بگذارد. شستن اسباب بازی نرم در ماشین لباسشویی نه تنها اسباب بازی را تمیز می کند، بلکه به ضدعفونی آن نیز کمک می کند. بنابراین، اگر کودک بیمار در خانه دارید که اسباب بازی نرم مورد علاقه خود را نزدیک نگه می دارد تا احساس امنیت و راحتی بیشتری داشته باشد. به احتمال زیاد کودک تمام باکتری ها و میکروب ها را به اسباب بازی منتقل می کند. در واقع، میکروب های آنفولانزا که به اسباب بازی نرم منتقل می شوند، می توانند تا 48 ساعت روی اسباب بازی ها رشد کنند و خطر عفونت مجدد را افزایش دهند. برای جلوگیری از خطر عفونت مجدد، همیشه توصیه می شود از ماشین لباسشویی برای شستن همه اسباب بازی های نرم کودکان خود استفاده کنید.

یک نکته عالی برای خلاص شدن از شر کنه های اسباب بازی موجود در اسباب بازی ها این است که اسباب بازی نرم را یک شب در فریزر نگه دارید. نگهداری در فریزر می تواند بقای کنه ها را دشوار کند. اگرچه گذاشتن اسباب‌بازی در فریزر همه کنه‌ها را از بین نمی‌برد، اما قرار دادن آن‌ها در ماشین لباس‌شویی پس از خارج کردن آنها از فریزر به شستن کنه‌های مرده و ریزش آن‌ها کمک می‌کند.

چگونه اسباب بازی های نرم را در ماشین لباسشویی بشوییم؟

مرحله شماره 1:

اسباب بازی نرم را داخل یک روبالشی یا محافظ شستشوی ظریف قرار دهید. محافظ شستشو معمولاً هنگام خرید با ماشین لباسشویی در دسترس است. این کیف ظریف برای شستن لباس های ظریف شما و محافظت از آن در برابر تشکیل پرز استفاده می شود.

گام 2:

آیا میتوان عروسک ها را با ماشین لباسشویی شست؟

 

مقداری مواد شوینده ملایم در محفظه مواد شوینده اضافه کنید و از چرخه ملایم دستگاه(برناکه شستشوی دستی و یا پشمی handwash،wool) استفاده کنید. چرخه حساس باید روی کمترین سرعت چرخش تنظیم شود. اگر متوجه شدید که اسباب بازی نرم کمی بو دارد، قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی، مقداری بیکینگ پودر روی اسباب بازی نرم بپاشید.

مرحله شماره 3:

پس از اتمام چرخه آبکشی، نرم کننده پارچه را اضافه کنید. این کمک می کند تا عروسک شما پس از خارج شدن از ماشین لباسشویی، نرم و کرکی شود.

قبل از استفاده، اجازه دهید اسباب بازی خزدار کاملا خشک شود.
نکاتی برای شستن اسباب بازی های نرم در ماشین لباسشویی

· همیشه قبل از قرار دادن اسباب‌بازی نرم در ماشین لباسشویی، پارگی یا شکافته شدگی قسمت‌هایی از آن را کوک بزنید.
· قبل از شستن اسباب بازی نرم در دستگاه، هرگونه لکه را با استفاده از مواد شوینده ملایم شستشو دهید
· از خشک کن برای خشک کردن اسباب بازی نرم استفاده نکنید زیرا ممکن است شکل آن را از دست بدهد یا کوچک شود. همیشه آنها را با هوا خشک کنید.
· هنگام خشک کردن اسباب بازی های نرم، از قرار دادن آنها در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید زیرا ممکن است باعث محو شدن رنگ شود.
· همیشه قبل از قرار دادن وسایل کوچک روی اسباب‌بازی‌ها مانند روبان یا پاپیون، آن‌ها را محکم کنید.
· هنگام شستن اسباب بازی های نرم در ماشین لباسشویی استفاده از پاک کننده های آنتی باکتریال را انتخاب کنید.

اقدامات احتیاطی هنگام استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن اسباب بازی های نرم

· همیشه برچسب اسباب بازی های نرم را قبل از انداختن آنها در ماشین لباسشویی از نظر دستورالعمل شستشو بررسی کنید.
· از استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن اسباب بازی های نرمی که قسمت های ظریفی مانند چشم ها، پولک ها یا دکمه های دوخته شده دارند، استفاده نکنید.
· برای شستن اسباب بازی های نرم ساخته شده از پشم ریون پلاس، موهر و خز آلپاکا از دستگاه استفاده نکنید.
· از شستن اسباب بازی های نرمی که خیلی بزرگ هستند و در ماشین لباسشویی شما جا نمی شوند خودداری کنید.
· قبل از شستن اسباب بازی ها، تمام باتری ها را از آنها خارج کنید.
· برای شستن اسباب بازی های نرمی که با دانه های فوم یا الیاف پر شده اند یا آنهایی که با سفت کننده های پلاستیکی یا کاغذ پر شده اند از ماشین استفاده نکنید.
· همیشه اسباب بازی های نوازشگر را فقط هنگام استفاده از ماشین لباسشویی بشویید. ترکیب آنها با لباس‌های معمولی می‌تواند باکتری‌های سایر لباس‌ها را که روی اسباب‌بازی نرم پخش می‌شوند، تشویق کند.

 

مزایای استفاده از ماشین لباسشویی برای شستن اسباب بازی های نرم
آسان:

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از ماشین لباسشویی برای تمیز کردن اسباب بازی های کرک دار و نرم ؛ که یکی از ساده ترین آنهاست. راه آسان و موثر برای به دست آوردن نتایج امیدوار کننده.
شستن اسباب‌بازی‌های نرم در ماشین نه تنها به شما کمک می‌کند در زمان انجام کارهای دیگر صرفه‌جویی کنید، بلکه در مقایسه با شستشوی دستی یا تمیز کردن نقطه‌ای، تمیز کردن موثری را نیز به همراه دارد.

تمیزکاری کامل:

یکی دیگر از مزایای بزرگ استفاده از ماشین لباسشویی این است که بر خلاف تمیز کردن نقطه ای، استفاده از ماشین به تمیز کردن اسباب بازی از داخل به بیرون کمک می کند و یک درمان کامل پاکسازی عمیق را ارائه می دهد.

افزایش طول عمر:

شستن اسباب بازی نرم خود در ماشین به تازگی اسباب بازی نرم شما کمک می کند و به آن کمک می کند تا جدید به نظر برسد. در نتیجه، عمر اسباب بازی نرم افزایش یافته و باعث می شود عمر طولانی تری داشته باشد.

شستن اسباب بازی های نرم با ماشین لباسشویی ساده و آسان است و دیگر یک کار طاقت فرسا باقی نمی ماند. جدا از تمیز و تازه نگه داشتن اسباب بازی نرم، به خلاص شدن از شر باکتری ها و میکروب هایی که می توانند به سلامت کودک شما آسیب بزنند، کمک می کند. بنابراین دفعه بعد که به فکر شستن اسباب بازی های نرم خود افتادید، برای بهترین نتیجه از ماشین لباسشویی استفاده کنید.

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش