مقایسه‌ی ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا

مقایسه‌ی ماشین لباسشویی های درب از جلو و درب از بالا
اگر شما در بین انتخاب ماشین لباسشویی درب از بالا و ماشین لباسشویی درب از جلو نمی توانید به درستی تصمیم بگیرید میتوانید با خواندن این مقاله  راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.
قبل از هر چیز باید متذکر شد  این است که کشور هایی مانند امریکا و ژاپن اغلب بروی دستگاه هایی تمرکز دارند که درب دستگاه از بالا باز میشود و باقی کشور ها هم از لباسشویی های درب از بالا و هم درب از پایین در تولیدات خود استفاده مینمایند  
این موضوع اهمیت دستگاه درب از بالا را دو چندان میکند 
از زمانی که ماشین لباسشویی درب از جلو رواج یافت، مصرف‌کنندگان نمی‌دانستند کدام‌یک بهتر است: ماشین لباسشویی درب از جلوی با بازدهی بالا یا ماشین لباسشویی قدیمی درب از بالا. ماشین لباسشویی برای اکثر خانواده‌ها ضروری است و خریداران همیشه به دنبال راهی هستند تا بدانند کالایی که خریده­‌اند ارزش پول پرداختی را دارد یا نه.
تفاوت ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو در چیست؟ مزایا و معایبی برای استفاده از ماشین لباسشویی هایی که در آن ها از بالا باز می شود در هنگام مقایسه ی این محصولات با آن هایی که درب از جلو باز می شود وجود دارد. هر دوی این ماشین ها از آب کمی برای شستن لباس ها استفاده می کنند و می توانند لباس ها را به خوبی تمیز کنند. اما یک تفاوت اصلی در بین آن ها وجود دارد.
آن هم تفاوت در نحوه قرار دادن لباس ها در آن ها و نحوه خالی کردن آن ها می باشد. همان طور که شاید شما هم انتظار داشته باشید، ماشین های لباسشویی که در آن ها از جلو باز می شود مانند خشک کن ها هستند. برای همین انتقال لباس ها از یکی از آن ها به دیگری راحت تر است. از سوی دیگر، یک ماشین لباسشویی درب از جلو یک عیب دارد و آن این که از سمت جلو لباس ها در آن قرار می گیرند و شما باید خم شوید تا بتوانید آن ها را از ماشین لباسشویی در آورید.
پیدا کردن راهنمای مطمئن برای انتخاب وسایل جدید خانه بسیار سخت است. در این مقاله با بیان تفاوت‌های بین ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.
 مواردی که باید هنگام انتخاب بین ماشین لباسشویی درب از جلو و ماشین لباسشویی درب از بالا در نظر بگیرید....

الف- استفاده از کدام‌یک از انها آسان‌تر است؟
معمولاً استفاده از ماشین لباسشویی درب از بالا آسان‌تر است چرا؟، چون برای قرار دادن و خارج کردن لباس‌ها در آن نیازی به خم شدن ندارید. معمولاً ماشین لباسشویی درب از بالا برای خریداران مسن که مشکلات مفصلی دارند بهتر است، چون آنها را از زحمت خم شدن خلاص می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم برای حل این مشکل در ماشین لباسشویی درب از جلو پایه‌ای را در زیر دستگاه قرار دهید تا آن را حدود ۳۰ الی ۳۸ سانتی‌متر بالاتر ببرد. ماشین لباسشویی درب از بالا ویژگی‌های دیگری هم دارند از جمله اینکه می‌توان در میان برنامه شستشو یا حتی درست پس از شروع برنامه شستشو لباس‌های دیگری را به آن اضافه کرد. ازآنجایی‌که درب آنها قفل نمی‌شود، اگر جورابی در سبد لباس‌ها جامانده باشد می‌توان آن را به­ راحتی داخل ماشین انداخت. همچنین ماشین لباسشویی درب از بالا نسبت به ماشین لباسشویی درب از جلو کرک لباس‌ها را بهتر تمیز کرده و نرم‌کننده‌ی پارچه را بهتر پخش می‌کند.
موسسه خدمات فنی قهرمانی نماینده انحصاری توشیبا در اندیشه و شهریار
برنده: ماشین لباسشویی درب از بالا
ب- شستشو در کدام‌یک سریع‌تر است؟
شستشو در ماشین لباسشویی درب از بالا که همزن دارند سریع‌تر از ماشین لباسشویی درب از جلو است و به همین دلیل برای خریداران پرمشغله مناسب است. علت اصلی شستشوی سریع آنها این است که لباس‌ها کاملاً در آب فرو می‌روند.
استثنایی بر قاعده: مقایسه‌ی هم‌زن و ایمپلر
*دقت کنید که این قاعده در مورد همه‌ی ماشین لباسشویی‌های درب از بالا صدق نمی‌کند. دو نوع ماشین لباسشویی درب از بالا وجود دارد، با هم‌زن و بدون هم‌زن. هم‌زن وسیله‌ای است که با تکان دادن و راندن آب در سراسر دستگاه لباس­‌ها را به حرکت در­می­‌آورد و منجر به تکان­‌خوردن دستگاه می‌شود. معمولاً ماشین لباسشویی‌های درب از بالایی که هم‌زن دارند لباس‌ها را سریع‌تر می‌شویند، اما ماشین لباسشویی‌های درب از بالای بدون هم‌زن (که به‌عنوان ماشین لباسشویی با بازدهی بالا شناخته می‌شوند) لباس‌ها را تمیزتر می‌­کنند و می‌توانند یک‌باره لباس‌های زیادی را بشویند و آب کم‌تری مصرف کنند. ازاین‌رو قیمت ماشین لباسشویی‌های HE (با بازدهی بالا) بیشتر است.
برنده: ماشین لباسشویی درب از بالا
مقایسه ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو از نظر
ذخیره آب در هر بار استفاده از ماشین لباسشویی
وقتی که برای اولین بار ماشین های لباسشویی درب از بالا در ایالات متحده وارد بازار شدند، مردم با توجه به میزان آبی که آن ها استفاده می کردند از آن ها اصلا استفاده نمی کردند یا این که به ندرت از آن ها در شستن لباس بهره می بردند. ماشین های استاندارد درب از بالا با همزن ها تیوب را پر می کنند تا به لباس ها کمک کنند تا شناور بمانند.
برای همین آب بیشتری در ماشین نیاز دارند و به همین است که لباس ها می توانند بهتر در داخل ماشین حرکت کنند. اما درب از جلوها و درب از بالاهایی که دارای بازده زیادی هستند از آب بسیار کمتری استفاده می کنند. زیرا که درام آن ها لباس را به اطراف حرکت می دهد و به سمت بالا می برد و برای همین نیاز به آب کمتری دارند. اما این مدل ها چه مقدار آب کمتری مصرف می کنند؟ آن ها به طور نسبی 13 گالن آب استفاده می کنند، در حالی که ماشین های درب از بالا تا 28 گالن آب مصرف می کنند. ماشین های لباسشویی قدیمی تر هم که ممکن است بیش از این مصرف داشته باشند.
ج- کدام‌ یک از انها لباس‌ها را تمیزتر می‌شویند؟
در ماشین لباسشویی درب از بالا علاوه­ بر راحت قرار دادن لباس­‌ها درون دستگاه، لباس‌ها با شدت بیشتری شسته می­‌شوند، خصوصاً وقتی بار زیادی درون آن ریخته باشید. ماشین لباسشویی درب از جلو لباس‌ها را آرام‌تر می‌شویند. همچنین شستن اقلام بزرگ‌تر مانند بالشت و روکش تختخواب در ماشین لباسشویی درب از بالا یکی از مزیت های ان  است، چون کاملاً درون آب فرو نمی‌روند.
برنده: ماشین لباسشویی درب از جلو
د- قیمت کدام یک مناسب تر است؟
معمولاً ماشین لباسشویی درب از جلو قیمت بیشتری دارد که این امر قابل توجیه است. ماشین لباسشویی درب از جلو لباس‌ها را تمیزتر می‌شوید و نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا آب و انرژی کمتری مصرف می‌کند. دومین و بیشترین هزینه‌ی آب است که استفاده از ماشین لباسشویی درب از جلو می‌تواند آن را کاهش دهد. مصرف‌کنندگان ماشین لباسشویی درب از جلو را «عالی» و «خیلی خوب» و ماشین لباسشویی درب از بالا را «بد» یا «متوسط» ارزیابی می‌کنند. با اینکه هزینه‌ی اولیه خرید ماشین لباسشویی درب از جلو بیشتر است، اما در نهایت هزینه‌ی کل متعادل می‌شود.
برنده: مساوی
چ- کدام‌یک آب کمتری استفاده می‌کند؟
ماشین لباسشویی درب از جلو لباس‌ها را تمیزتر می‌شوید و نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا انرژی کارآمد است و آب کمتری مصرف می‌کند. دومین و بیشترین هزینه‌ی آب مربوط به ماشین لباسشویی است و استفاده از ماشین لباسشویی درب از جلو می‌تواند آن را کاهش دهد. ماشین لباسشویی درب از جلو به‌طور متوسط ۴۰ درصد آب کمتری نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا مصرف می‌کند.
برنده: ماشین لباسشویی درب از جلو
م. قابلیت قرار دادن خشک‌کن
امکان قراردادن خشک‌­کن بر روی ماشین لباسشویی درب از جلو وجود دارد و برای افرادی که جای کمی دارند فضای کمتری را اشغال می­‌کند. دو علت رایجی که مصرف‌کنندگان تصمیم می­گیرند خشک‌کن را روی ماشین لباسشویی قرار دهند این است که اولاً راه دیگری ندارند، ماشین لباسشویی در اکثر خانه‌ها یا واحدهای اجاره‌ای در اتاقک‌های کوچکی قرار دارد، در­نتیجه تنها فضای در دسترس فضای عمودی است؛ حتی افرادی که فضای بیشتری هم دارند فضای عمودی را انتخاب می­‌کنند، چون می‌توانند از فضای کف اتاق استفاده بیشتری ببرند و آن را برای ذخیره‌سازی یا کاهش بی‌نظمی استفاده کنند.
آن روزها گذشت که خریداران و خانواده‌ها محدود به رختشوی‌خانه‌های ثابت و اشغال‌کننده‌ی فضا بودند. ازآنجایی‌که چیدمان عمودی رایج شده است، تقریباً همه‌ی ماشین لباسشویی‌ها و خشک‌کن‌ها به‌گونه‌ای ساخته‌شده‌اند که امکان روی‌هم قرار دادن آن­ها وجود دارد. این قابلیت در بزرگ‌ترین دستگاه­‌ها که به نظر می‌رسد نمی‌توان آنها را روی‌هم قرار داد نیز وجود دارد.
برنده: ماشین لباسشویی درب از جلو
س- سرعت چرخش
در ماشین لباسشویی درب از جلو برنامه چرخش نهایی نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا تقریباً ۳۳ درصد سریع‌تر است و این یعنی پیش از انتقال لباس‌ها به خشک‌کن، آب زیادی از آنها گرفته‌شده است. در نتیجه لباس‌ها در خشک‌کن سریع‌تر خشک می­‌شوند و هنگام انتقال از ماشین لباسشویی به خشک‌کن وزن کمتری دارند. عیب ماشین لباسشویی درب از جلو این است که برنامه چرخش باعث لرزش آنها و ایجاد سروصدا می‌شود که بسیاری از افراد از آن اجتناب می‌کنند.
برنده: ماشین لباسشویی درب از جلو
موسسه خدمات فنی قهرمانی نمایندگی مجاز پاکشوما و ابسال در اندیشه و شهریار

ل- مشکل بو گرفتن و کپک
یکی از مهم‌ترین مشکلات ماشین لباسشویی درب از جلو این است که با گذشت زمان در قسمت واشر پلاستیکی درب کپک ایجاد می‌شود، در نتیجه ماشین لباسشویی درب از جلو نسبت به ماشین لباسشویی درب از بالا به نگهداری بیشتری نیاز دارند. از آنجایی‌که ماشین لباسشویی درب از بالا برای تخلیه‌ی آب متکی به نیروی گرانش هستند، آب در هیچ‌یک از واشرهای آن باقی نمی‌ماند.
برنده: ماشین لباسشویی درب از بالا
تفاوت ماشین لباسشویی درب از بالا و درب از جلو
از نظر سادگی استفاده
در ماشین لباسشویی درب از جلو شما باید برای در اوردن لباس ها کمی هم که شده خم شوید. بسیار اتفاق می افتد که شما در حین انتقال لباس ها از لباسشویی به خشک کن تکه هایی از لباس ها را روی زمین می اندازید. البته تعدادی از ماشین لباسشویی های درب از جلو برای استفاده در آپارتمان ها مناسب تر هستند و این کار را ساده تر کرده اند.
نکته ای که باید در ذهن داشت این است که در از چه سمتی باز می شود. شما نمی خواهید دسترسی شما به داخل ماشین لباسشویی با دری که نمی توان آن را به راحتی باز کرد مختل شود. خوشبختانه تعدادی از برندهای ماشین لباسشویی مانند الکترولوکس و توشیبا دارای درهای برگشت پذیر (reversible doors) هستند. به طور مشابه در زمانی که شما دارای جایی کوچک هستید و یا این که می خواهید ماشین لباسشویی را در زیر اپن یا سنگ آشپزخانه قرار دهید، ماشین لباسشویی درب از بالا به روشنی معلوم است که می تواند برای شما اصلا مناسب نباشد. اگر چه آن ها نیاز به خم شدن کمتری دارند، اما کمبود فضا می تواند شما را در دست یافتن به تعدادی از لباس ها در ته ماشین لباسشویی با مشکل رو به رو کند.
اما حرف آخر چیست؟
معمولاً ماشین لباسشویی درب از جلو بهتر از ماشین لباسشویی درب از بالا است. ماشین لباسشویی درب از جلو بسیار انرژی کارآمد هستند، مصرف آب در آن­ها کم­‌تر است و در مقایسه با ماشین لباسشویی درب از بالا لباس‌ها را تمیزتر می‌شویند؛ اما گران‌تر از ماشین لباسشویی درب از بالا هستند. با این حال استفاده از ماشین لباسشویی درب از بالا برای خریداران راحت­تر است.
برای خریدارانی که به دنبال شستشوی سریع و آسان‌تر هستند ماشین لباسشویی درب از بالا بهتر است. اگر چه ماشین لباسشویی درب از بالا قیمت کمی دارد و می‌توانید پولتان را پس‌انداز کنید، اما پرمصرف­‌اند و درنتیجه مبلغ قبض برق و آب آنها نسبت به ماشین لباسشویی درب از جلو بیشتر است. برای خریدارانی که فضای کم‌تری دارند و می‌توانند هزینه‌ی بیشتری صرف کنند، ماشین لباسشویی درب از جلو هم تمیزتر می‌شویند، هم فضای کمتری اشغال می‌کنند.
خرید ماشین لباسشویی نهایتاً به آن چیزی که خودتان می‌خواهید بستگی دارد. با اینکه ماشین لباسشویی درب از جلو خوب هستند اما بعضی از عیوب آن باعث می‌شود فرد خرید ماشین لباسشویی درب از بالا را ترجیح دهد. از آنجایی‌که اجزای ماشین لباسشویی در مقایسه با آنچه در گذشته از آن ساخته می‌شدند، از پلاستیک ارزان‌قیمت ساخته‌شده‌، غالباً هرچند وقت یک‌بار نیاز به تعمیر دارند.
 شماره های تماس ما :
02165513334
02165513336
09362504448
قهرمانی
 

نوشته های اخیر

دسته بندی ها

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش